10A diyot seçimi

feyizu

Üye
Katılım
9 Mar 2011
Mesajlar
49
Puanları
1
Yaş
62
Sevgili dostlar merhabalar...Karavanımdaki jel tip yaşam akülerimi seyahat esnasında alternatör üzerinden şarj etmek istiyorum..bunun için VSR diye tanımlanan bir ünite var, araç çalışıp da şarj voltajı 14 v civarına geldi mi araç aküsü ile yaşam akülerini birbirine bağlıyor ve alternatör şarjından yaşam aküleri de faydalanıyor..sistem basitçe böyle ancak bir sıkıntı var ki o da jel aküler yüksek voltajı pek sevmez, bu nedenle de alternatör çıkış voltajını yaşam akülerine giderken 12-13 v aralığına düşürmek gerekiyor..bunun için devreye diyot eklesem ve voltajı bu şekilde düşürsem olur gibi geliyor bana ancak ne tür bir diyot kullanmalıyım bilemedim..gerektiğinde bu devre üzerinden anlık da olsa 30-50A akım geçebilecek ve şarj akımı da max.13v gibi olmalı...ne tür bir diyot uygundur ? yardım ederseniz sevinirim.Teşekkürler
 
Motor çalışırken 14.6 volt'a kadar çıkan gerilim belki düşük gelebilir fakat uygun amperde solar şarj cihazı işe yarayabilir. Panel girişi yerine aracın akü çıkışı bağlanacak. Yüksek güçte diyotlarla da yapmak mümkün olsa da burada kontrolü ayrıca yapmanız gerekecek. Diyotlar genelde 0.7 volt gerilimi düşürür. Gerekli akım için paralel gruplar ve seri gruplardan yararlanmak gerekiyor.
 
Motor çalışırken 14.6 volt'a kadar çıkan gerilim belki düşük gelebilir fakat uygun amperde solar şarj cihazı işe yarayabilir. Panel girişi yerine aracın akü çıkışı bağlanacak. Yüksek güçte diyotlarla da yapmak mümkün olsa da burada kontrolü ayrıca yapmanız gerekecek. Diyotlar genelde 0.7 volt gerilimi düşürür. Gerekli akım için paralel gruplar ve seri gruplardan yararlanmak gerekiyor.
Evet şarj kontrol cihazı da çözümlerden birisi ancak pahalı olanı..diyot ile basitçe kontrol edebilirsem iyi olurdu..akım kontrolunu alternatör yapar diye düşünüyorum, şöyle ki aküler boş ise yüksek akımla şarja başlayacak, aküler doldukça şarj akımını düşürecek.
 
Evet şarj kontrol cihazı da çözümlerden birisi ancak pahalı olanı..diyot ile basitçe kontrol edebilirsem iyi olurdu..akım kontrolunu alternatör yapar diye düşünüyorum, şöyle ki aküler boş ise yüksek akımla şarja başlayacak, aküler doldukça şarj akımını düşürecek.
Bugün başka birisine daha söyledim siz miydiniz hatırlamıyorum ama eğer almadıysanız henüz aküleri AGM almanız birçok yönden daha avantajlı olacaktır, şarj işi de daha basit olur ayrıca.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst