1 Fazlı Motor Bağlantısı (Uçlar Bilinmiyor)

dışarıya 3 kablo çıkarılmışsa alıntı: paralel bağlı dirençlerede toplam direnç devreye bağlı en düşük değerli dirençden daha düşük olur kuralı) uygulanabilir. kağıt üzerinde bir deneyin. doğru olduğunu göreceksiniz. şu ana kadar 3 adet aspiratör motorunu bu şekilde yaparak bağladım.
fabrikada kullandığımız aspiratörler den bazıları daha önceden sökülmüş ve üzerinde ne etiket var nede kabartma figür filan yoktu. bakımlarını yapıp bağlanacağı zaman bu şekilde uçlarını bulup kondansatörleri bağlayıp enerji verdim. sorun yaşamadım. bu soruyu sizlere ilk defa sorduğumda cevabı bende bilmiyordum ilk defa etiketi olmayan uçları belli olmayan bir motor gelmişti karşıma malum daha meslekte yeniyiz ama kağıt kalemle biraz çalışınca oluyor.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
sayın soycul arkadaşımızın dediği gibi yapılır yardımcı sargı tespit edilir ve gerekli kondansatörü bağlanır eğer böyle bulunmazsa en son iş motor sargılarına bakmak olur
 
öncelikle slmlar motorun markası ne eğer vilo ise bağlantıyı çözmeniz imkansız diye bilirim .benim yoğun uğraşlarım sonucu geliştirdiğim yöntemler Vilo için konuşuyrm hiç bir işe yaramadı ve üzerindn çıkan sipir ve tel çapları doğrultusunda normal 2800d/d tek devir sarmayı tek çare olarak kabullendim gerçi uğraşlarım boşa çıkmadı kazandığım tek şey 3 kdmeli bir viloyu (şu an 600tl değerinde )olan kartı olmasa bile çalıştrma bağlantısını buldum . ve uyguluyrum gayette başarılı isteyen arkadaşlarımla paylaşabilirim.
 
Kertenkelebek kardeşim gayet güzel şekilde açıklamış teşekkür ederim benimde işime yaradı.
 
Bu arçelik aspirator motoru nötr hangi kablo bulamadım en büyük drenc beyaz ile pembe arası

HTC Sensation Z710e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • uploadfromtaptalk1369602044826.jpg
    uploadfromtaptalk1369602044826.jpg
    62.8 KB · Görüntüleme: 71
öncelikle slmlar motorun markası ne eğer vilo ise bağlantıyı çözmeniz imkansız diye bilirim .benim yoğun uğraşlarım sonucu geliştirdiğim yöntemler Vilo için konuşuyrm hiç bir işe yaramadı ve üzerindn çıkan sipir ve tel çapları doğrultusunda normal 2800d/d tek devir sarmayı tek çare olarak kabullendim gerçi uğraşlarım boşa çıkmadı kazandığım tek şey 3 kdmeli bir viloyu (şu an 600tl değerinde )olan kartı olmasa bile çalıştrma bağlantısını buldum . ve uyguluyrum gayette başarılı isteyen arkadaşlarımla paylaşabilirim.
bağlantı şemasını paylaşır mısınız ?
 
omajları ölçerek bulabilirsin ana sargı az sipirli olduğu için omajı düşük yardımcı sargı çok sipirli olduğu için omajı büyük olur
Peki ana sargı omajı yardımcı sargı omajından yüksek çıkıyorsa? %100 eminim ana sargıdan çünkü elektrik çıkışı ve kapasitör çıkışı alınmış. Motor çalışıyor.
 
Bu konuyu açmıştım daha önce fakat başıma geleceklerden dolayı silmiştim Bir kişi "neden sildin? insanlar bilgilensin" şeklinde yazınca biraz vicdan yaptım ve sorun çözülür umuduyla tekrar açtım. Belki bir şey çıkar diye düşündüm ama sonuç hüsran oldu. Aslında hiç konuyu açmamam lazımdı.
Neyse dün bobinajcılara gittim. Onlarla konuştum. Motor sarımı yapsalar da pek bilgili değiller (bulunduğum ilde) copy paste yaptıklarını farketttim. Hatta bir tanesi (yaşı da var) ısrarla ana sargı omajı çok sprilli olduğu için yüksek çıkar diye idda etti.
Gençten birisi sargı sarıyordu. 22mm sargı sararken 25mm olduğunu farketmiş, söküyorum dedi...
bu eleman bilgiliydi, babası da maşalla.
Motor sargısını saran fabrika, saran kişi ile ilgili olabilir. Yani motor böyledir dedi. Sargıyı sık sarmıştır, fazla kullanmıştır olabilir dedi.
Belki iç kısımda yapışma olmuştur, spriller birbirine değiiyordur omajı farklı gösterebilir dedi.
Motor kapanır dedi, ısınır dedi. 10 dakika çalıştırdım diye söyledim ancak bu sürenin yeterli olmadığını söyledi.
Amper ölçümü yaptım motorlara 0.6 amper değer verdiler ancak 1 saniye kadar çünkü motorlar yük altında değildi. Bu gün biraz fazla çalıştıracağım ve yük altında deneyeceğim.
Aslında bu motorların sağlamını bulsam mesele çözülecek.
Neyse durum hakkında bilgi vermek istedim.
İyi forumlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,841
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst