1 fazlı asenkron motorun yardımcı sargı uçlarını boşta bırakmak?

güvenç

Üye
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
88
Puanları
1
1 fazlı asenkron motorun yardımcı sargısınıı devredışı bırakırsak motor yanarmı?
saygılarımla..
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Devre dışı bırakmanızın sebebi nedir? Motoru nasıl çalıştıracaksınız peki
 
Yardımcı sargı ilk kalkışı sağlayıp daha sonra devre dışı kalır. Siz direk devre dışı bırakırsanız motoru yakar.


1 fazlı asenkron motorun yardımcı sargısınıı devredışı bırakırsak motor yanarmı?
saygılarımla..
 
Yardımcı sargıyı ve/veya kondansatör devre dışı bırakılırsa koruma yoksa motor yanar. Örnek buzdolabı ekovat motoru denerseniz termiğin bir süre sonra attığını görürsünüz.
 
@akıncural;
asenkron 1 fazlı motoru ileri geri çalışacak şekilde yapmaya çalıştım.3 konumu olan 1 adet anahtar ve 2 adet röle kullandım.Anahtar 1 konumunda iken ileri 3 konumunda iken geri (yardımcı sargı kablolarının yer değiştirmesi sağlanıyor) fakat anahtar 2 konumunda iken yardımcı sargı uçları boşta kalıyor ve motor dönmüyor.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar işi uzatmaya gerek yokmuş metop marka 1 fazlı kutup değiştirme şalteri varmış(mt080):)
 
Bazı bir fazlı motorlara start kondosütörü yeterli olur dayimi kondosütöre gerek kalmaz dolayısıyla yardımcı sargı devre dışı kalır.Örnek kondosütör bile gerekmiyen tek kapılı veya cifkapılı dolaplar.Butip dolapların ekovatlaında 1/4 HP kadar Bufalır sarımdenen yardımcı sargıda tersdönüş sarımı yapılır ve ilk areketen sonra yardımcı sargı devredışı kalır ve kondosütörsüz calışıt. İleri güclerde dayimi ve sıtrat kondosütörü gerekir. zaten Bufalır sarımıda yani yardımcı sargıda tes dönüş gerekmez . Örnek türk elekrik motorlarında merkez kaclı yarbımcı sargılı sıtrat kondonsütör devre dışı motorlar mevcutur. sıtrart ve dayimi kondosütörle calışan mototun dayimi kondosütörünüde devre dışı bırakmak motorun yanmasına sebepolur.Tek sıtrat kondosütörlü ise sorun olmaz yardımcı sargı ilk hareketen sonra merkezkac yada role yardımıyla devredışı kalır zaten.
 
Son düzenleme:
Bazı bir fazlı motorlara start kondosütörü yeterli olur dayimi kondosütöre gerek kalmaz dolayısıyla yardımcı sargı devre dışı kalır.Örnek kondosütör bile gerekmiyen tek kapılı veya cifkapılı dolaplar.Butip dolapların ekovatlaında 1/4 HP kadar Bufalır sarımdenen yardımcı sargıda tersdönüş sarımı yapılır ve ilk areketen sonra yardımcı sargı devredışı kalır ve kondosütörsüz calışıt. İleri güclerde dayimi ve sıtrat kondosütörü gerekir. zaten Bufalır sarımıda yani yardımcı sargıda tes dönüş gerekmez . Örnek türk elekrik motorlarında merkez kaclı yarbımcı sargılı sıtrat kondonsütör devre dışı motorlar mevcutur. sıtrart ve dayimi kondosütörle calışan mototun dayimi kondosütörünüde devre dışı bırakmak motorun yanmasına sebepolur.Tek sıtrat kondosütörlü ise sorun olmaz yardımcı sargı ilk hareketen sonra merkezkac yada role yardımıyla devredışı kalır zaten.
kırmızı ile yazılı olan kısımda hata yokmu bildiğim kadarıyla yardımcı sargının devredışı kalması söz konusu değil
 
Tek fazlı yardımcı sargılı asenkron motorlarda yardımcı sargı motor kalkındıktan sonra santrifüj anahtar veya PTC ile devre dışı bırakılır.
 
kırmızı ile yazılı olan kısımda hata yokmu bildiğim kadarıyla yardımcı sargının devredışı kalması söz konusu değil
Bir fazlı motorlarda ilk hareketen sonra yardımcı sargı devre dışı kalan ve dağimi kondosütör vasıtasıyla yardımcı sargı devrede olan motorlar mevcuttur iki ceşidide var bu motorun yapısı ile ve kullanıldığı alan ile ilgili farklılık göstere bilir.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,960
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst