0-1-2-3 çalışan mandal tip anahtar

DifHoca

Üye
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
50
Arkadaşlar 1-0-2 çalışan Schneider anahtar kullanıyoruz ancak 0-1-2-3 yani 4 konumlu 22 mm çaplı bir elemana ihtiyacım mevcut. Schneider'ın 0-1-2-3-4 pako şeklinde ürün var ancak boyutlarından dolayı yerine sığdıramıyorum. Var mı kompakt bir ürün?
 
Arkadaşlar 1-0-2 çalışan Schneider anahtar kullanıyoruz ancak 0-1-2-3 yani 4 konumlu 22 mm çaplı bir elemana ihtiyacım mevcut. Schneider'ın 0-1-2-3-4 pako şeklinde ürün var ancak boyutlarından dolayı yerine sığdıramıyorum. Var mı kompakt bir ürün?
o şalter başka yani 1-0-2 başka 0-1-2-3- başka(acil durumda paniğe sebep olur.)şalterin oturduğu yer yeni delik açmalısın.
 
hocam benim bildiğim kadarıyla pako tipli var çok çeşit mandal tipbuton kullandım amao şekilde yok ama dip sw kullanabilirsin yer sorunsa
 
kraus naimer ihtiyaca göre siparişde yapıyor ama tabiki vereceğiniz sayı önemli :)
 
Selamlar sanırım yeri burası değil ama; tavan vantilatörünün kademeli zincirli anahtarı bozuldu (0-1-2-3 4 kablo bağlı). Nerde bulabileceiğmi veya muadili/ elektroniğini nasıl yapabilirim bir de tek triacla yapmak mümkün mü? Not: Vantilatör akrabamın ve başka şehirde olduğu için şemaya ve fotoya sahip değilim :(
 
Selamlar sanırım yeri burası değil ama; tavan vantilatörünün kademeli zincirli anahtarı bozuldu (0-1-2-3 4 kablo bağlı). Nerde bulabileceiğmi veya muadili/ elektroniğini nasıl yapabilirim bir de tek triacla yapmak mümkün mü? Not: Vantilatör akrabamın ve başka şehirde olduğu için şemaya ve fotoya sahip değilim :(
Arkadaşlar sorum hala güncel ...
 
Selamlar sanırım yeri burası değil ama; tavan vantilatörünün kademeli zincirli anahtarı bozuldu (0-1-2-3 4 kablo bağlı). Nerde bulabileceiğmi veya muadili/ elektroniğini nasıl yapabilirim bir de tek triacla yapmak mümkün mü? Not: Vantilatör akrabamın ve başka şehirde olduğu için şemaya ve fotoya sahip değilim :(


Sn.by lent;geçen yaz ayaklı vantilatörümle uğraşırken bunların çalışma prensibini de anlamam mümkün olmuştu.Tavan vantilatörü,ayaklı vantilatörler asenkron motorla çalışıyor,üniversal (Seri) bir motor kullanılmıyor bunlarda.Devir kademesi 0-1-2-3 veya daha fazla konuma sahip mekanik siviçlerin (Basmalı yani mandallı veya döner komütatör anahtarlı) belirli sayıda hazırlanarak oyuklara yerleştirilmiş stator bobin gruplarının,bu değişik kademelerde seri olarak daha fazla devreye girmesiyle çalışıyor.Küçük değerli bir kondansatör de devamlı motor çalışırken daimi kalarak,yardımcı sargı ile seri girip bir faz farkının olup,monofaze asenkron motorun dönmesini,tutukluk yapıp kalmamasını sağlıyor.

Bakın burada ilk hareket noktanız,ilk anahtar kelimeniz kondansatör olmalı,ilk önce yerinden çıkarıp,bağımsız olarak avometrenin hassas direnç ölçen kısmında sağlamlık testi yapılmalıdır.Zamanla değeri bozulmuş,yerinde elektrik teması kalmamış da olabilir.Bu durumda vantilatörün monofaze asenkron motoru,yardımcı sargıda faz farkı oluşmayacağından dönemez,yerinde sabit kalır.Birinci öncelik kondansatörü kontrol edip,sağlamsa yerine takmaktır.

İkinci önceliğimiz,motor milinde pas,kir,toz,vb. milin dönmesini engelleyen bir neden var mıdır onu araştırıyoruz,elimizle boşta çevirdiğimizde (Pervane palaları bağlı olmayıp da,motor mili boşta iken) bir tutukluk,zorlanma olmadan dönebilmesi lazımdır.Kondansatör sağlam bile olsa milindeki bu sebepten dolayı tavan vantilatörünüzün elektrik kademesi tam gelse bile milindeki bir sıkışmadan dolayı yerinden kalkınıp da dönemeyebilir.Bu sıkışma mile birkaç damla ince yağ damlatılarak çözülebilir.Bir sıkışmayı,tutukluğu bu şekilde çözebilmiştim,kondansatör sağlam çıkmıştı.İkinci önemli kontrol noktamız bu mil sıkışması olmalıdır.

Üçüncü ve son önceliğimiz de bu kademe anahtarındaki kabloların bağlantılarındaki gevşeme,kablo ucu çıkması,oksitlenme,yerinden çıkma,vb.sebepler aranmalıdır.Çünkü 3-4 kademenin 3 veya dördü ayni anda bozulup devre dışı mantıken kalamaz diye düşünüyorum.1993 yılından kalma ayaklı vantilatörümün kademe siviçi hala sağlam olarak çalışıyor,çünkü prensip olarak basit bir mekanik anahtardır,bozulma değil de kablo bağlantılarında,siviç kontaklarında bir iletimsizlik problemi zamanla oluşmuş olabilir.Üçüncü adımda da bu noktaya bakarak tavan vantilatörünü bu 3 aşamada kontrol etmeniz gereklidir.

Tavan vantilatörü elektrikli süpürgeler gibi üniversal motor olsaydı o zaman bir dimmer devresi (Triyak) düşünebilirdik.Ama devir kontrolü mekanik siviçlerle belirli sargıların seri olarak daha fazla indüktif direnç oluşturarak stator kısmında devreye girmesiyle oluştuğundan bu yardımcı sargılı (Kondansatörlü) asenkron motorda,triyak elemanıyla devir kontrolü yapamıyoruz.Bu devir kontrolü işi,amacına uygun sarılmış sargılar (Dehlander sargılara benzer şekilde,2 devirli asenkron motorlarda var bilirsiniz) mekanik sivicin değişik kademelerdeki komutasıyla devrede az veya çok indüktif direnç (Mağnetik direnç) oluşturup girebilmesiyle oluyor.Burada yardımcı sargı kondansatörle birlikte sabit kalıyor,değişmiyor.Ayaklı ve tavan vantilatörlerindeki devir ayarı bu şekildedir.Bu prensibi tam kavrarsanız sonuca gitmek daha kolaylaşacaktır. İlk resimde tavan vantilatöründe kullanılan bir kondansatör,ikinci resimde ise 0-1-2-3-4-5 konumlu rotatif (Döner) tip kademe (Komütatör) siviç görülüyor. Kolay gelsin.
 
Arkadaşlar merhaba ve iyi akşamlar, bugün şapon pazarına gittim ve universal uzaktan kumanda (rf) gördüm 22 TL 3x1000w büyük ihtimalle bununla çözeceğim. Daha ekonomik çözüm önerisi olan varsa diye bekliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,098
Mesajlar
914,957
Kullanıcılar
449,799
Son üye
ferhatakpolat

Yeni konular

Geri
Üst