Şerit Testere Arızası

Katılım
26 Ağu 2012
Mesajlar
65
Puanları
1
Yaş
35
selam arkadaşlar bir şerit testere ile uğraştım bu akşam biraz arızayı çözemedim.
testere yukarı çıkıyor fakat aşağıya inmiyor.
yarın devam edicem ama nerden başlıcama yardım ederseniz sevinirim.
konuyu biraz açayım;
bir şerit testeremiz var bir adet testere motoru , bir adet hidrolik motoru , bir adet su motoru ve sağında solunda da siviçler var.
siviçleri kontrol ettim bir sorun gözükmüyor
sorun hidrolik sistemden gibi geldi bana , testere motoru çalışır konumdayken aşağı butonuna bastığımda hidrolik pistonun testereyi aşağı indirmesi gerekiyor bunun hızınıda yağlama basıncını ayarlayan bir potans var bu ayarlıyor. fakat siviçler kapalı olduğu halde motorda çalışır konumda olmasına rağmen piston aşağı inmiyor. sizce nedeni ne olabilir.?
şimdiden teşk.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
bunun hızınıda yağlama basıncını ayarlayan bir potans var
onun altında yada hidrolik hat üzerinde bir de valf olması gerekiyor valf rolesini veya valfe elektrik geldiğini görmen lazım
kolay gelsin
 
Önce valflerin soketlerini sök. Hidrolik motoru çalıştırdıktan sonra indirme ve kaldırma valflerine tek tek bas. Valflerin arka kısımlarında el ile bastırılabilecek bir delik vardır (Alyen, küçük tornavida, yada kısa bir elektrot ucu gibi bir şey ile ileri gittiğini hissetmelisin) Bu şekilde aşağı yukarı çalışıyorsa arıza elektriksel, çalışamıyorsa mekanik (hidroliktir). Eğer 3 valf var ise bir tanesi ana valftir.

Bu şekilde çalışıyorsa hangi valf aşağı hangi valf yukarı tespit etmiş olursun. Çalışmıyorsa öncelikle pompa basıncı normal mi, Hız ayar vanası çalışıyor mu? bakarsın. Bunlar normal ise aşağı yukarı basınç verildiğinde hortumlardan belli olur. Yada hortum çıkışları sökülüp (dikkatlice) kontrol edilir. Motor ters dönmesi, Ayar vanasının bozuk olması yada ayarı ile oynanıp ayarının bozulması, Valfe pislik gelmesi (orifis varsa genelde bunu pislik tıkar) , bobinin yanması, mekanik sıkışma en çok karşılaşılan arızalardır. Bunların dışında pompa ya da valf bozuktur.

Hidrolik sistem çalışıyorsa valfin bobinine neden enerji gelmiyor bunu takip edersin. Genelde sviçlerden yada butonlardan kaynaklıdır. Kablo kopuğu ve kontaktörün geçirmemeside olabilir.
 
Hidrolik sistemde bir adet valf (4 yağ giriş-çıkış, tek bobinli, muhtemelen açık merkez) ve hız ayar valfi bulunur(ki bu normalde ana hat basıncını ayarlar.)
Aşağı inmeme sebepleri:
1-Basınç ayarınız onu inderecek olan basınçtan daha az değere ayarlanmıştır.
2-Valf bobininiz enerjilenmiyor yada yanmış.
3-Valfiniz tıkanmış olabilir.
4-İndirme pistonunun keçeleri zarar görmüş olabilir.
5-Hidrolik yağ tankında yağ yoktur.
6-Valfiniz basınç altında kaldığı için (çıkış hattında) konum değiştiremiyor. (Ne alaka demeyin bir valfin hem P hattında hem R hattında basınç varsa öyle 5-10 Watlık bir bobinle hareket ettiremezsiniz.)

Aklıma gelenler bu kadar....
 
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim.bu gün sorunu hallettim problem hidrolik potansın hortumundan kaynaklanmış.Hortum tıkandığı için pistonun yağı boşalmadığından testere yukarıda kalıyormuş. biraz uğraştan sonra nihayetinde halledebildim hortumu bizim kullandığımız pnömatik hortumla değiştirdim şimdilik çalışıyor ama basınç yüksek olduğu için belki problem çıkartabilir diye bi tane sipariş verdik aynısından . testerenin çalışma şemasınıda çizip foruma atıcam birazdan.
 
lrjjy.png
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,557
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst