Şalterin tek fazı yandı !

phase

Üye
Katılım
13 Ara 2009
Mesajlar
270
Puanları
1
1600KVA olan trafomuzda 1600 A lik kompanzasyon şalteri mevcut ve 1080kvar kondansatör bulunuyor.Sistemde motorların yarısı yumuşak yolvericili ve komp. panosu sıcaklığı birhayli fazla oluyor.Ag panosunda voltaj 410 v idi kademe değiştirdik şimdi 390v civarı .Kademe değiştirmeden önce 2 şalterde de sıkıntı çıktı ve 3. yü takacağız.
Acaba;
-Harmonik olması
-Voltaj yüksekliği
-Kondansatör değerinin fazla olması
sebep ne olabailir?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kondansatör gruplarının devreye girip çıkma zamanlarını kontrol edin derim. Büyük motorlar çalışırken devreye girme sıraları ve zamanları önemli. (Reaktif güç kontrol cihazı parametrelerinden bakacaksınız)
 
Zamanlama epey uzunmuş ondan değil demekki. Ancak kondansatör grup kontaktörleri değil de ana şalterin yanması garip geldi. Kompanzasyon panosu içindeki baradan şaltere giden kabloları kontrol ettinizmi. Gevşeklik olabilir. Veya kablo kesiti düşüktür.
 
şalterin sınırda gibi bir üsy amperli şalter seçmen gerekir ve sıcaklık fazla demişsin,pano odasına klima takmalısın veya en kötü ihtimalle bir vantilatörle hava sirkülasyonu yamnan gerekir.havalandırma panolarda en önemli etkenlerdendir.
Saygılarımla..
 
Şalteri 2000 seçiyoruz ve 3 tane 240 nyy var her fazda öncede yanında 120 lik nyy ekliydi her faza onu söktük 1 tane 240 daha bağlıyoruz.Fakat soğuk havada panonun içinin ısınması kondansatörlerin ısınması garip değilmi?
 
1600KVA olan trafomuzda 1600 A lik kompanzasyon şalteri mevcut ve 1080kvar kondansatör bulunuyor.Sistemde motorların yarısı yumuşak yolvericili ve komp. panosu sıcaklığı birhayli fazla oluyor.Ag panosunda voltaj 410 v idi kademe değiştirdik şimdi 390v civarı .Kademe değiştirmeden önce 2 şalterde de sıkıntı çıktı ve 3. yü takacağız.
Acaba;
-Harmonik olması
-Voltaj yüksekliği
-Kondansatör değerinin fazla olması
sebep ne olabailir?

1600KVA olan trafoya 1080Kvar x 1,45 = 1566Amper max kondanstör devreye girerse haliyle kompanze kesicisi 3*2000A olmalı ayrıca 3*2000 için ana besleme kesiti 4*3 (1*240)mm olmalı ..
harmonik olayı kondanstör etkisi: tesis yük aldıkça kompanze kondanstör alır aldıkcada THDI-THDV genliği artar haliyle genlik arttıkça kondanstör nominal akımıda artar cabuk ısınır ve ömrü kısa olur haliyle
kompanze panosunun ana şalteri limitte kalmamalı ana besleme kablo kesitide üst kesit olmalı
şöyle bir yanlış şeçim daha yapıyoruz 30Kvar komp. kontaktörüne 30Kvar kondanstör seçmeyin 20Kvar gibi düşünün yoksa ömrü kısa olur.
Voltaj yüksekliği:400Vkondanstör kullanılan tesislerde gece ölçümlerinde 430V cok gördüm haliyle kondanstörler aşırı ısınıp ömrü kısa oluyor bu olayada dikkat etmeniz gerekiyor.
Kondansatör değerinin fazla olması :zararı yok (keseden başka) kademelerin hepsini kullanmaz yedek gibi bekler birkaç kademe.
 
Kompanzasyon devredeyken THD I %15-%16 üç fazda ve THD V %5lerde devrede değilken bu değerler %5 ve %1 civarında oluyor
 
Anlatılan durumda harmonik filtreye ihtiyaç olur mu yoksa klima takmak sorunu büyük oranda azaltır mı?
 
1600KVA olan trafomuzda 1600 A lik kompanzasyon şalteri mevcut ve 1080kvar kondansatör bulunuyor.Sistemde motorların yarısı yumuşak yolvericili ve komp. panosu sıcaklığı birhayli fazla oluyor.Ag panosunda voltaj 410 v idi kademe değiştirdik şimdi 390v civarı .Kademe değiştirmeden önce 2 şalterde de sıkıntı çıktı ve 3. yü takacağız.
Acaba;
-Harmonik olması
-Voltaj yüksekliği
-Kondansatör değerinin fazla olması
sebep ne olabailir?
Sorunu büyük bir ihtimalle çözmüşsünüz bende de buna benzer bir durum var ne yapmam gerekiyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,524
Kullanıcılar
449,903
Son üye
furoz6868

Yeni konular

Geri
Üst