Şık görünüşlü alüminyum parçalar.

Bunalmis

Paylaşımcı üye
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
547
Puanları
106
Alumınyum malzeme üzerinde talaşlı imalat teknikleri ile işlem yaptıktan sonra eloksal ya da kumlama işlemi yapmadan aluminyumu nasıl makyajlı hale getirebiliriz?
 
Konu Sah
Bunalmis

Bunalmis

Paylaşımcı üye
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
547
Puanları
106
Belırtmeyı unutmusum. Parça metal olarak gorulsun istiyorum.
 

macix

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
981
Puanları
31
Yüzey işlem yapmanız gerekir. Poisaj + Parlak eloksal veya satinaj + mat eloksal.
 

Ar-kur-Tek

Profesyonel Üye
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
1,534
Puanları
556
Yaş
47
Ne kadar işe yarayacağını deneyerek görmek lazım ama Vibrasyonlu yada tamburlu çapak alma makineleri var malumunuz.

Bu makinelere ürünü seramik yada çok daha ince (nerede ise kum tanesi gibi) aşındırıcılarla beraber koyarak hem çapak alma hemde yüzeyi temizleme /parlatma işlemi uyguluyorlar. Hatta DIY olarak bunu kedi kumu ile yapanı görmüştüm.

Bir hazne içine ürünü ve bu tür aşındırıcıları atıp titreşimli zımpara makinesinide hazneye bağlayıp bir deneyin derim ben. Çıkan netice tatmin edici olursa daha profesyonel ürünlere yönelirsiniz.

Sadece bir örnek.

 

vecivicivokke

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
7 Mar 2010
Mesajlar
1,271
Puanları
556
Yaş
42
Konum
Gaziantep
Alumınyum malzeme üzerinde talaşlı imalat teknikleri ile işlem yaptıktan sonra eloksal ya da kumlama işlemi yapmadan aluminyumu nasıl makyajlı hale getirebiliriz?
Enjeksiyon kurşun kalıbı imalatı sonrası benim çok ihtiyacım olmuyor. Yüzeyden pas alma sonrası vibrasyona atıyorum genelde. Ama janjanlı olsun istenirse sanırım kimyasal daldırma vb gibi bişeyler yapıyorlar. Benim malzemenin resmi aşağıda
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20220630-WA0001.jpg
    IMG-20220630-WA0001.jpg
    173.5 KB · Görüntüleme: 12
Konu Sah
Bunalmis

Bunalmis

Paylaşımcı üye
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
547
Puanları
106
Yüzey işlem yapmanız gerekir. Poisaj + Parlak eloksal veya satinaj + mat eloksal.
Gordugumde yuzeyine imrendigim teknigin adini bilmiyordum satinajmis.

Bunun icin makine alamam. Frezeye takim gibi baglayabilecegim bir aparat bulabilirmiyim?

Elimde dairesel celik fircalar var. Sutun yada el matkabina takip elle yaptifimda sonuc iyi olmuyordu ama frezede otomatik ilerleme vermeyi deneyecegim simdi.

Gerci tel fircalarin malzemeye teget degmesi lazim gibi gorunuyor.
Celik fircayi parcaya teget dokundurmadigim surece satinaj etkisi olmuyor. Bir nevi zimpara oluyor.
Tas maknasinin tasini sokup birisine tel firca digerine bez firca baglamistim. Onda da tel firca zimpara etkisi yapiyor.

Yaptigim denemelerden sonra anladigim kadariyla tel fircanin donme hizi ile malzemenin ilerleme hizi cok uyumlu olmali. tel fircanin tek bir turunda aluminyum malzeme coktan ilerlemis olmali diye anliyorum. Yoksa ayni yeri cizip duran teller zimparalama goruntusu veriyor.
 
Son düzenleme:
Konu Sah
Bunalmis

Bunalmis

Paylaşımcı üye
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
547
Puanları
106
Iyiki bu basligi acmisim. bugune kadar donen fircayla yaptigim makyajlar bes para etmiyordu.
Biraz once barbeku demirisini fircalamada kullandigim paslanmis fircayi isledigim malzemeye sadece tek yonde git gel yaparak ara ara da tuzruhu ile islatarak fircaladim.

Bugune kadar elde ettigim en guzel makyaj bu oldu. Bir de kalin ve seyrek telli firca ile deneme yapacagim.

Fotolari yayinlarim.
 
Konu Sah
Bunalmis

Bunalmis

Paylaşımcı üye
Katılım
4 Şub 2007
Mesajlar
547
Puanları
106
Biraz once nalburdan 3 farlkli firca aldim. Birisi silindirik ve matkapa baglanan turde idi.
Birisi celik telli ve sert, digeri princ ve daha yumusak telliydi.

Sonuclar arasinda fark gormedim.
 

Ekli dosyalar

  • 20220717_161216.jpg
    20220717_161216.jpg
    137.4 KB · Görüntüleme: 11
  • 20220717_162055.jpg
    20220717_162055.jpg
    176.5 KB · Görüntüleme: 10
  • 20220717_163009.jpg
    20220717_163009.jpg
    104.2 KB · Görüntüleme: 11

Forum istatistikleri

Konular
121,776
Mesajlar
858,535
Kullanıcılar
437,802
Son üye
2005113012

Yeni konular

Üst