İnverter la elektrikli bisiklet

kirik42

Üye
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
42
Puanları
1
Sa merhaba ilk olarak forumda cok yeniyim. Aklimda bir proje var sizde olur derseniz yapmaya basliyacagim biraz anlatiyim . Bisikletime bir 220 v bir motor takmak istiyorum bunuda inverterle calistiracagim. Size sorum su motor calisirmi calisirsa bisikleti ve beni kaldirirmi eger bu olursa kac watt lik bir motor yeterli olur saolun simdiden
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sa merhaba ilk olarak forumda cok yeniyim. Aklimda bir proje var sizde olur derseniz yapmaya basliyacagim biraz anlatiyim . Bisikletime bir 220 v bir motor takmak istiyorum bunuda inverterle calistiracagim. Size sorum su motor calisirmi calisirsa bisikleti ve beni kaldirirmi eger bu olursa kac watt lik bir motor yeterli olur saolun simdiden


linke tıklayın güzel bir uygulama var.....

Dewalt Bicycle - YouTube
 
Guzel sagol hocamda bu olmaz benim bu isi inverterle halletmem lazim.am iste sorun calisirmi calismazmi bunun cevabi.lazim abi baksana bi adamlar ne yapmis Elektrikli Araba - Made in Turkey ( Kendi Elektrigini Kendi Uretiyor) - YouTube


Sizin projede maksadınız nedir ? bilmiyorum ama inverterle ısrarınızı merak ettim doğrusu.Elektrikli arabada akü dc akım,dolayısılıyla dc motor yüksek verim sağlar.

Videoyu izledim.Baya bi emek ve para harcanmış,deneme yapılmış belli ama göze ve kulağa hitap etmiyor,ayrıca aracın hem yürüyüp hem şarj etme işi biraz çelişkili bir mevzu.Yani belli bir süre şarj edermiş gibi yapar sonra devreyi keser.

Tahminlerime projede göre:
1.5 kw yavaş devir çıkışlı redüktörlü wat marka asenkron motor,
24v 250a boch akü,
24v/220v/3000va ac/dc ups,
220v/380v/2kw asenkron sürücü,
12v/60a akü,(arac içi tesisat beslemesi içindir.)
şarj motoru,(aracın kendisinin)
şarj devresi,kablo vs.Kullanılmıştır diye tahmin edebiliyorum.

Fakat dediğim gibi,Verdiğin gücün aynısını geri alamazsınız.Tam şarjda uzun mesafe yapabilirsiniz bu sizin tasarımınıza bağlı olarak değişir.ama sürekli kendini şarj edemez,bi yerde tükenir sistem.

Yardımcı olabildiysem ne mutlu.Her türlü teknik bilgi verebilirim.Kolay gelsin.
 
Bilgi icin sagol hocam . Ben bu devreyi bisiklet icin kullanicam ama tabikide aynisi olmayacak eger dc motor kullansam aku fazlalasacak am bunu inverterle yapqrsam buyuk bir guc kazqnicam buda fazla aku maliyetinden beni kurtaracak simdi siz sunu cevaplarsaniz sevinirim bu videoyu.deil sorularimi dikkatr alin o sadce bi ornekti simdi inverterl motor calisirmi calisirsa beni bisikleti tasirmi tasirsa kac watt lik bir motor gerekir ve bu motorlu bisiklete monte ortalama ne kadar bir hiza erisirim
 
merhaba sızın yapmak ıstedığınız sağ elle sol kulağı kaşimak gıbı bişey elınde DC akü var AC ye gore çok çok verımlı sen hem AC ye çevirecek güç harcıyacaksın hemde daha verımsız motorla çalışacaksın çevirme esnasındakı kayıpla bir örnek vereyim 50 km gıdıyorsan çevırınce bu mesafe 40-45 km ye düşer bence mantıksız kolay gelsın
 
Merhaba

12v/12a kuru akü,1000va inverter ups,220v/3x380v inverter sürücü,380v üçgen bağlı 0.25kw-1400/100d.dk asenkron motor,12v-1a akü şarj devresi,

Bu malzemeler ile dilediğin projeyi yapabilirsin ama;size şunu söyliyim bu malzemelerin kütlesel ağılığı bisikletine sığmayabilir :(
Ve maliyet tahminim1000tl yi bulur.
 
Saolun hocam peki ben bunu inverter ile deilde dc motorla yaparsam maliyeti ne olur ve motoru nerden bulabilrim ben pek yavas gitmeyi sevmem hizli olursa iyi olur :)
 
12v/10a akü,12v redüktörü ile beraber silecek motoru,12v-10a dc motor hız kontrol devresi,ile projeni hazırlayabilirsin.

silecek motorunun redüktör çıkışına bir dişli bağla,sonra bu dişliyi bisikletin dişlisine zincirle birleştir.

hız kont devresini direksiyona akuple et,akü bağlantılarını yap,sonra kim tutar seni beee.... :)


150 tl ye mal olur heralde...
 
Acaba bu örnek videodaki araca ekstradan solar panellerde ilave edilse, bahsettiğiniz bir yerden sonra duracaktır kısmı atlatılabilirmi ki? Benimde kendi elektriğini yatırım maliyeti dışında başka bir maliyete girmeden üretebilme konusuna epey bir merakım var. Bunda da en çok solar paneller ilgimi çekiyor. Fakat verimleri çok düşük. Üstelik ülkenin kuzey batısında yaşadığımı düşünürsek, güneşten o kadar fazla yararlanamam sanırım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,244
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst