İ.E.T.T. otobüslerinde kullanılan duracak uygulaması

a.yilmaz54

Üye
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
52
Puanları
1
Yaş
39
merhaba
size bir anımı anlatayım bir gün kadıköye giderken istanbulda İ.E.T.T otobüslerinde yolcuların inmesi ve binmesi için duracak uygulaması var onu gördüm ve picle yapabilirmiyim dedim kendime sonra displayler ile yapmak istedim ancak programı bir yere kadar yazdım ancak bir yerden sonra program çok karışık ve zor oldu sonra dedim bu uyg. lcd ile yapsak olur herhalde dedim çok şükür İ.E.T.T otobüslerinde kullanılan sistemi azda olsa benzetmeye çalıştık

sistemin çalışması: devredeki ABC anahtarları şöför mahallinde bulunan orta arka ve ön kapının açılması ve kapanması için gerekli elemanlar
DE ise yolcuların inmesi için orta ve arka kapıda üste bulunan anahtarlar
F ise programda biraz zorlandığım ufak bir kısmı aşmak için koyuldu

2006 mercedes CITARO 10-E SABİHA GÖKÇEN/KADİKÖY otobüsümüz perondan kalktı ve yola çıktı :D

ve otobüsümüz pendiğe geldi yolcularımız dörtyol köprüsünde inecekler inmek için E VE D orta ve arka kapı butonlara bastılar ve butonlara karşılık gelen ledler yandılar ve lcd'de kapıların açık olduğu yazdı sonra yolcular indi ve şöför kapıyı kapatmak için B ve C anahtarlaında bastı orta ve arka kapılar kapandı B ve C ye karşılık gelen ledler yandı ve lcd'de yazdı ve otobüs durağa geldiği için şöför A anahtarına bastı ve ön kapı açıldı ve yolcular bindi şöför kapıyı kapatmak için F anahtarına bastı ve otobüsün ön kapısı kapandı yola çıkmaya hazırız

ve çok şükür KADİKÖYE geldik :D diğer bir seferde görüşmek dileğiyle

kolay gelsin :D
 

Ekli dosyalar

  • İETT DURACAK PROJESİ.rar
    32 KB · Görüntüleme: 2
eline saglık arkadasım cok güzel bir calışma olmus :D ama sanırım bu otobüslerde elektropnömatik ve plc uygulamalarıyla oluyo ve sanırım o daha kolay ;)
 
bu iş için ne plcye nede picli bir devre tasarlamaya gerekvar birkaç logik kapı ile çözüm üretilebilir. büyük ihtimallede iett otobüslerindede öyledir.
 
Ama otobüslerdeki kapı sisteminde Elektropnömatik kullanılıyo zaten kapı acılınca gelen o "tıs" sesi de pnömatik sistemdeki basınclı havanın sesi ama elektropnömatiğin yanında ayrıca hangi sistemler kullanılıyo tam olarak bilmiyorum
 
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM Bende
pic i yeni öğrenmeye çalışıyorum benim için güzel bir örnek oldu
 
Öncelikle uygulama devren çok güzel başarıların devamını diliyorum hocam.Ben Mercedes Fabrikasında Elektrik Elektronik teknisyeniyim.Arıza kısmında çalışmaktayım.Arkadaşlar Pünomatik sistemler filen demişler ama bilgiler yarım o yüzden açıklamak gereğinde bulunuyorum.Öncelikle otobüslerde bulunan sistemler kapıların açılmasını sağlayan Elektropünpmatik sistemlerdir.Peki gösterge ikazlarına gelcek olursak.Torpido kısmında şöför için Ledlerle ikaz yapılmıştır.Hangi butona basarsan o led yanar.Connecto otobüslerde öyleydi.Yeni nesil Citarolarda ise iş tamemen grafik ekrana geçildi.Gösterge beynine geçildi.Orda da ikaz veriyor ama orda ki sistem biraz daha elektronikleştirilmiş.Öncelikle kapılarda bulunan sınır anahtarları var.O sınır anahtarlarından bir kapıda 4 adet war.2 adet sol 2 adette sağda bulunmaktadır.Nedenine gelcek olursak.Butona bastık.Kapı üzerindeki 12Vluk lambamız yandı.Kapılar kapalı.(Sınır anahtarları basılı konumda) ve şöföre giden sinyal kablosu LED li gösterge(1.sınır anahtarıda basılı).Bu ikiside bir sınır anahtarı kontrol ediyor.Diğer 2.sınır anahtarı ise basamak lambasını kontrol ediyor.Kapılar kapalıyken yani sınır anahtarı basılıyken.Basamak lambası yanmaz.Kapılar açıldığında basamak lambası yanar ve sınır anahtarı açık konumundadır.
 
Ben hergun kadıköye iniyorum ama böyle bişey aklıma gelmedi helal olsun keşke şu akbile de bir çare bulsaydın bizim için şöyle basılnca miktarı azalmayan akbil falan ;D ;D ;D paylaşımın için teşekkürler emeğine sağlık
 
f anahtrı gerçekten ilginç :)
 
eline sağlık kardeş paylaşım için teşekkürler tabi bunlar kapılarla da yapılabilirdi ama pic gibsi yok pic' e devam ;)
 
öncelikle çok güzel bir çalışma olmuş, ama otobüsler için komplike belediye böyle bir bütce ayırırmı bilmiyorum, ama bu duracak yazısı sandığımızdan daha basit bir şey, bir iki logic kapısı ve tristör yardımıyla ucuza yapılıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst