Öneri

Gene yorum yapalim. Dogru yanlis bir sey diyemem.

Motora uc turlu yuk biner.

1) Surtunme kuvvetinin yenilmesi gereken zorlamalar.
2) Hiz degisikliklerinde yenilmesi gereken atalet momenti.
3) Yer cekimine karsi yapilan isler.

Yuk sadece 1 ve 3 den ibaretse motor dondugu surece bu zorluklarin ustesinden gelmek zorundadir.
Fakat 2 tipi durum varsa bu durumda motor her kalkista ilave olarak bu zorlugu da yenmelidir.

Bunu soyle de dusunebilirsin. Otomobil en cok hiz artirirken (ivmelenirken) yakit tuketir.

Motor da da ayni durum var. Cunku motor verimi belli bir hiz bolgesinde yuksektir.
Dur kalk olaylarinda verim dusuktur ve bu sik sik olursa motor daha cok isinir. Ayrica devirin surekli sifira inip ciktigi durumlarda sogutma da kendiliginden kotulesir. (Motor milindeki pervane motoru sogutur/ Haliyle devir sayisi dusukken sogutma da azalir.)

Asansorculere sormak lazim. Surekli calisan yuksek katli binalarin asansorlerinde kullanilan motorlar tahminimce siradan is yapan surekli donen motorlardan daha iri ve daha iyi sogutma duzeneklerine sahiptir.

Tahminimce dur kalk yapmaya musait motorlar bir miktar daha iri ve ilave sogutma sistemlerine sahiptir.
Aksi halde % degerleri dusuk olur.
Teşekkür ederim =)
Motor seçimine baktığımda 4 kutuplu 6 ve 8 kutuplu motorlar var kutup sayısı artıkça devirim sabit olduğunda torkum ve frekansım mı artar ?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,859
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst