Çift Zaman Kayışı Kullanımı Mümkün Mü ?

Maker27

Üye
Katılım
16 Kas 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
31
58920



Herkese Merhabalar,

Yaklaşık 8 ay önce, hala çalışmakta olduğum firmada makina mühendisi olarak işe başladım.

Firmanın üretimini olumsuz etkileyen kronik problemlerinden birisi,

Makinelerde kullanılan HTD 405 5M kayışların kopması,

Kayış arızalarını azaltmak yönünde vereceğiniz her türlü önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim,

Tabi ki kayış kopmalarını ve diş dökülmelerini dişli hizası, doğru gerdirme vs gibi yöntemlerle minimize etmek en uygun çözüm olacaktır,

Ancak aklımda, şematik olarak da basitce anlattığım çift dişli ve çift kayış kullanma fikri var ,

Prosesimiz açısından kayışın kopup makinanın planlanmamış bir zamanda durması ile kayışın koptuğunu görüp makinanın çalışma periyodunu tamamladığında kayışı değiştirmemiz üretim kaybı açısından çok fark ettiriyor.

Zaman kayışlarında böyle bir uygulama görmemekle beraber çok mantıksız gelmedi ancak motor mili 2 dişliye birden geçecek uzunlukta değil,

İkinci bir soru olarak motorları bobinaja gönderdiğimiz sıralarda motor milini daha uzun revize ettirip ettiremeyeceğimdir,

Cevaplarınız ve başlık altında oluşturacağınız yeni tartşmalar için şimdiden teşekkür ederim.
 
motor milini değil kasnakları revize ettir, önce bir motorda dene verim alırsan, hepsinde yaparsın. tornacı sadece işleyeceği kasnağı geniş tutacak göbek aynı kalacak.
 
İlginiz için teşekkür ederim,

Söylemek istediğinizi düşündüm ancak kasnağı biraz daha geniş yaptırdığım durumda mil kasnağın sonuna kadar ilerlemiyor, kasnak içerisinden bir fatura ve ters civata ile sabitleyebilirim ancak motor 900 1200 devirde dönüyor bu durumda nasıl çalışacağından emin değilim.
 
Niçin zamanlama kayışı kullanıyorsunuz? daha doğrusu söyle sorayım:

Motor mili ile alıcı milin senkronu çok önemli mi?

Bunu niçin soruyorum? Kayışın yıpranmasının sebebi büyük ihtimal alıcı mili çevirmek için harcanan kuvvet nedeni ile milin karşı koyması bir araya gelince kayış önce dişleri zorlayıp yıpratıyor daha sonrada kayışı kopartıyor.

Eğer zamanlama mühim değilse V kayış kullanın yada kanallı kayış.
 
Evet, motor mili ile çalıştırdığı milin senkron çalışması oldukça önemli,

İplik sarımında kullanılıyor ufak sapmalar ipliğin sarılma açılarının değişmesine ve düşük kalite ürün elde etmemize sebep oluyor
 
O zaman çözüm helisel dişli...

ortada 3 faktör var..Motor, alıcı mil ve kayış. Motor ve alıcı milin güç değerleri ne kadar birbirine uygun olursa olsun kayış sistemi belirli parametrelerden sonrasını kaldıramaz.Kayışın teknik verilerinde normal çalışma gücü 160 N/mm gözüküyor.Sistem bunu her aştığında dişliler zarar görecektir.

Naçizane tavsiyem avara dişlide ekleyerek dişli sistem kullanmanız.

Yok illa kayış kullanacağım derseniz iki katış yerine daha geniş kayış kullanın (sizin kayışın genişliği 9 mm galiba) Niçin iki yerine bir diyorum onun sebebi de iki ayrı kayışa hiç bir zaman eşit miktarda yük binmeyeceği için biri diğerinden daha erken yıpranacaktır.bir biri bir diğeri derken bu döngü devam eder ve kopma işi son bulmaz.

Tabi kopma sorun değil.Yeter ki ara verinceye kadar idare etsin derseniz iki kayış ta olur lakin gözetmeniz gereken iki şey daha ortaya çıkar.Birincisi kopan kayıştan sonra sağlam kayışa aniden binen yük ikincisi kopan kayışın parçalarının sağa sola sararak yada sıkışarak sisteme zarar vermesi.
 
Ar-kur-tek;

Avere dişli aklıma gelmemişti açıkcası, alandan yana sıkıntım var ancak pazartesi günü sistemi yerinde inceleyip dişli sistem kullanmanın mantıklı olacağını inceleyeceğim, ancak dişli sisteminin 1000 devirde metal metale çalışması uygun olur mu onu bilmiyorum.

Dediğiniz gibi kayışın kalınlığı 9 mm bu kalınlığı arttırdığım taktirde kayışın kullanım süresi artacak mıdır ?
Daha önce böyle deneyimlediniz mi ?

arkaplan;

Kaynaklar için teşekkür ederim.
 
Ar-kur-tek;

Avere dişli aklıma gelmemişti açıkcası, alandan yana sıkıntım var ancak pazartesi günü sistemi yerinde inceleyip dişli sistem kullanmanın mantıklı olacağını inceleyeceğim, ancak dişli sisteminin 1000 devirde metal metale çalışması uygun olur mu onu bilmiyorum.

Dediğiniz gibi kayışın kalınlığı 9 mm bu kalınlığı arttırdığım taktirde kayışın kullanım süresi artacak mıdır ?
Daha önce böyle deneyimlediniz mi ?

arkaplan;

Kaynaklar için teşekkür ederim.

1000 devir/dakika düzgün tasarlanmış bir dişli sistem için hiç bir şey değildir.Şöyle örnek vereyim.Araç motorları rölanti devrinden (900 civarı) 5000 devre kadar çevrim sağlar ve bu motorun ürettiği hem Beygir gücü hemde Tork vites kutularında (manuel) tamamen dişli sistemleri ile diferansiyele aktarılır ve aracı (bazen tonlarca) hareket ettirir.Yeterki hesabı kitabı düzgün olsun.Yağlaması soğutması v.s adam gibi yapılsın.

Kalınlık artışı (gerçi ben genişliği kast etmiştim) tabi ki bir miktar dayanım arttırır ama neticede yeterli olacağını düşünmüyorum.Hem kalınlık hemde genişlik artmalı ideal olarak. 9 mm çok az bir genişlik bana kalırsa (gerçi yükü bilmiyorum ama...)İnternetten hızlıca baktığım kadarı ile 15 mm genişliğinde olanlar var.Sistem müsaitse deneyin isterseniz?

Deneyimleme hususunda doğal olarak sizin ki gibi bir sistemi tabi ki deneyimlemedim.Benim deneyimim hobi CNC yapımında oldu bu konuda ve kayış sistemi hoşuma gitmediği için kapline döndüm.
 
Son düzenleme:
İsterseniz 10 kayışa çıkarın peryodik bakımlar yapılmadıkça hep işiniz yarıda kalır, ben de geniş kasnak ve kayış önereceğim. Yine arabadan örnek vereyim V kayışı 3-5 mm ile yapılsa yine çalışır işinr yapar (sürücü kurslarında bu kayış koptuğunda yerine bayan naylon çorabı öneriliyor veya eskiden idi), lakin geniş yapılır yol ortasında bırakmasın ama kontrol aksatılır veya farkedilse dahi göz yumulursa fazla götürmez.

Kontrollerinizi sıkı yapıp ihmal etmeyin, ayrıca yıpranmaya sebep ihtimalleri tespit edip giderin. Mekanik de olabilir hizalama hatası veya aşırı ısınması da, ayrıca kayış speyleri var araştırın, ihtiyaç varsa firmaya aldırın.
1573960688343.png
1573960739042.png
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,880
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst