jeneratörü elektrikle calıştırma

slymn22

Üye
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar aklıma takılan bir konu var bunu resimle basit bir şekilde anlatmaya calıştım bunun oluru varmıdır sizlerle fikir alış verişi yapmak istiyorum

Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.


elektriği jeneratörle üretiyoruz dizel lpg benzinli motor sayesinde ma şöyle birşey var dizel lpg yada benzinli motor yerine neden elektrik motoru kullanmıyoruz..??


100kw lık jeneratörümüz var diyelim 70 kw güç cekiyor geri kalır 30 kw 30 kw lık bir motoru dizel motor yerine bağlayıp alternatöre hareket vermesini sağlayamazmıyız...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadaşlar aklıma takılan bir konu var bunu resimle basit bir şekilde anlatmaya calıştım bunun oluru varmıdır sizlerle fikir alış verişi yapmak istiyorum

elektriği jeneratörle üretiyoruz dizel lpg benzinli motor sayesinde ma şöyle birşey var dizel lpg yada benzinli motor yerine neden elektrik motoru kullanmıyoruz..??


100kw lık jeneratörümüz var diyelim 70 kw güç cekiyor geri kalır 30 kw 30 kw lık bir motoru dizel motor yerine bağlayıp alternatöre hareket vermesini sağlayamazmıyız...






Böyle birşey mümkün değil siz devirdaim makinesi yapmaya çalışmışsınız,ama nafile bilim insanları yıllardır uğraşıyorlar fakat kendi kendini besleyebilen bir makine yapılamadı.Her elektiriğe merakı olan bir insanın aklına ilk getirdiği şeylerdendir bahsettiğiniz olay

Artı mantık hatasıda yapmışsınız

30 Kw lık motor 100kw lık enerji üretebilirmi ? :)
 
Bu benim de hep aklıma takılmıştır. Mesela bir şarjla 120 km yol giden elektirikli arabalar üretildi.. E biz biliyoruz ki mevcut arabalarımızın akülerini de benzinli motordan tahrik alan şarj dinamoları besliyor.. O zaman elektirikli arabalar yürürken bir yandan da şarj dinamoları arabanın bataryalarını beslesin.. bu şekilde kendi kendini şarj eder ve harici şarja ihtiyacı kalmaz..

Çok iddialı değilim ama bence bu mümkündür fakat böyle bir araba yapılması ne araba üreticilerinin ne de petrol krallarının hoşuna gitmez.. Araba sanayicileri ve sarf malzeme üretimi yapan onlarca firmanın bir anda işsiz kalması demektir. Düşünün yağ filtresi, hava filtresi, benzin-dizel-lpg filtresine ihtiyaç kalmayacak, bujilere, ve genel olarak içten yanmalı motora ihtiyaç kalmayacak.. E bu güne kadar bunları üretmek için yapılan milyon dolarlarca yatırım bir anda çöp olacak.. Kanaatimce bu yüzden kendi kendini şarj eden bir araba veya makine yapmıyorlar..
 
Bu benim de hep aklıma takılmıştır. Mesela bir şarjla 120 km yol giden elektirikli arabalar üretildi.. E biz biliyoruz ki mevcut arabalarımızın akülerini de benzinli motordan tahrik alan şarj dinamoları besliyor.. O zaman elektirikli arabalar yürürken bir yandan da şarj dinamoları arabanın bataryalarını beslesin.. bu şekilde kendi kendini şarj eder ve harici şarja ihtiyacı kalmaz..

Çok iddialı değilim ama bence bu mümkündür fakat böyle bir araba yapılması ne araba üreticilerinin ne de petrol krallarının hoşuna gitmez.. Araba sanayicileri ve sarf malzeme üretimi yapan onlarca firmanın bir anda işsiz kalması demektir. Düşünün yağ filtresi, hava filtresi, benzin-dizel-lpg filtresine ihtiyaç kalmayacak, bujilere, ve genel olarak içten yanmalı motora ihtiyaç kalmayacak.. E bu güne kadar bunları üretmek için yapılan milyon dolarlarca yatırım bir anda çöp olacak.. Kanaatimce bu yüzden kendi kendini şarj eden bir araba veya makine yapmıyorlar..



Bence yapmış olsaydılar kesinlikle piyasaya çıkardı otomobil üreten firmaları düşünün sırf motor verimini % 5 artırmak için milyonlarca lira para döküyorlar araştırmalar yapıyorlar kendi kendine yetebilen motor olsa barajlara nükleer santrallere ne gerek varki ? motorlarla istemediğin kadar enerji üretebilirdin :)
 
arkadaşlar hiç sanmıyorum bi makinenin kendi kendine elektrikk ihtiyacını karşılayacağını gerek bu ülkede olsun gerek diğer ülkelerde olsun o kadar bilim adamı bunu düşünemez olur mu hiç akıl var mantık var.
 
Bencede akıl var mantık var :) bir yanda 12 voltla çalışan bir motor ve bu hareketi sağlıyor(bu motoru ilk kez çalıştırmak için haricen doldurulmuş akü kullanıyoruz), diğer yanda mevcut hareketten tahrik alan başka bir motor yani dinamo 12 volt üretiyor ve aküleri besliyor.. Bu dahilde doldurulan aküler hareketi sağlayan motoru besliyor ve işte size kendi hareketiyle kendi bataryalarını şarj eden araba... Bu zaten şu anda mevcut arabalarda olan bişey. Bu sistem sadece elektirikli araba parametrelerine ve değerlerine uyarlanacak.. Yapılmamasının asıl sebebini ise bir önceki mesajımda yazmıştım.
 
Bencede akıl var mantık var :) bir yanda 12 voltla çalışan bir motor ve bu hareketi sağlıyor(bu motoru ilk kez çalıştırmak için haricen doldurulmuş akü kullanıyoruz), diğer yanda mevcut hareketten tahrik alan başka bir motor yani dinamo 12 volt üretiyor ve aküleri besliyor.. Bu dahilde doldurulan aküler hareketi sağlayan motoru besliyor ve işte size kendi hareketiyle kendi bataryalarını şarj eden araba... Bu zaten şu anda mevcut arabalarda olan bişey. Bu sistem sadece elektirikli araba parametrelerine ve değerlerine uyarlanacak.. Yapılmamasının asıl sebebini ise bir önceki mesajımda yazmıştım.

Münevrrih Kardeşimiz iyi bir noktaya değinmiş ama motorun gücü ile harekete geçen dinamonun doldurduğu sadece aküler değildir aynı zamanda aracın gerek duyduğu elektrik enerjisinide sağlamaktadır ki araç hareket halindeyken akü sökülebilir, bence bu sistemler önümüz senelerde daha çok gelişim gösterecek belkide hali hazırda test aşamasındadır kim bilir, imkansız zaman alıyor biraz ama çözüm muhakkaktır. Aslında bu konu ile ilgili çokçalışmalar yaptım hatta elimde bir kaç prototip de var. Son anektotumda bu çalışmanın sınırsız bir enerji kaynağı oluşturabilmesi için; SÜRTÜNMENİN - HAVANIN - ISININ - olmadığı tamamen yerçekimsiz bir ortamda çalışması gerektiğini düşünerek bitirdim. Ama yılmadık yeni fikirler (su buharı-basınçlı kutuplar-uçucu bazı maddelerin kullanımı ile devam etmeyi düşünüyoruz. Ama konuyu açan kardeşimizin dediği gibi bir sisteminçalışması şuan için imkansız. Saygılar
 
arkadaşlar hala ben bu olaya takılmış durumdayım bu neden yapılamıyor yada yapmak istenilmiyor..
 
Evet, hem aracın ihtiyacı olan elektirik hem de aküleri beslemek için elektirik üretebilecek dinamolar kullanılabilir, güç farklılıkları şanzımanlarla giderilebilir. Zaten ilk etapta araç mesela kendi kendini şarj edebilme kabiliyetiyle dışardan şarj edilmeden 1000 km yürütülebilse ve her 1000 km de bir tekrar harici şarj gerektirse bile bu günümüz için büyük başarıdır. Şu anda 2 saatlik şarjla 120 km gidiyor araçlar.. Ve hep harici şarj.. Bir de şimdi bu teknoloji yeni yeni oluşup yaygınlaşıyor şu anda gelişim aşamasında.. Mesela eskisinden daha az enerji kaybıyla daha küçük ebatlarda daha uzun süre enerji depolayabilecek aküler yapılmaya başlanacaktır, dinamolar daha az kuvvetle daha çok enerji üretir hale getirilmeye çalışılacaktır.. Çünkü her zaman teknolojik gelişmeler alternatifleri tükendiğinde veya cazip olmaktan çıktığında iyice araştırılıp geliştirilmeye başlanıyor. Bu gelişmeler neticesinde kendi kendini uzun bir süre harici şarja ihtiyaç duymadan şarj edip yürütebilecek araçlar yapılacaktır.. Ancak şu anda piyasaya çıkmamasının nedeni gerekli teknik gelişmelerin henüz yapılamamasının yanında, eski teknolojilere yapılmış milyonlarca dolarlık yatırımların bir anda değersiz hale gelmesinin, bu yatırım sahiplerinin işine gelmemesindendir.

Saygılar
 
arkadaşlar bende beleşten enerji üretilemeyeceğinin mümkün olmadığını anlamayanları anlamıyorum
mesele şu,enerji üretimi dediğimiz şey aslında var olan enerjinin form değiştirmesidir, yani bir enerji kaynağını tüketmeden başka bir enerji üretemezsiniz ve elde ettiğiniz enerji tükettiğiniz enerjiden kayıp miktarına bağlı olarak daha az olacağı kesindir.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,885
Kullanıcılar
449,603
Son üye
devrim25

Yeni konular

Geri
Üst