Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

Alternatör çalışma prensibi

Elektrik Genel Kategorisinde ve UPS & Jeneratörler Forumunda Bulunan Alternatör çalışma prensibi Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: Alternatörler elektromanyetik endüksiyon prensibi ile çalışırlar. Elektromanyetik endüksiyon, bir telin içinden geçen manyetik alan değiştiğinde o tel üzerinde bir akım oluşmasına sebep olur. Bu tel eğer dışarıdan bir güç ile çevrilirse bu çevirmeyi sağlayan enerji elektrik enerjisine dönüştürülmüş olur. Mekanik ...

 
Toplam 3 sayfadan 1. sayfa 123 SonuncuSonuncu
Toplam 23 adet sonuçtan 1 ile 10 arası gösteriliyor.
Like Tree4Beğenilenler

Konu: Alternatör çalışma prensibi

  1. #1
    Yasaklı Üye
    Üyelik
    18-04-07
    Mesajlar
    639
    Popülarite
    55

    Varsayılan Alternatör çalışma prensibi


    Alternatörler elektromanyetik endüksiyon prensibi ile çalışırlar. Elektromanyetik endüksiyon, bir telin içinden geçen manyetik alan değiştiğinde o tel üzerinde bir akım oluşmasına sebep olur. Bu tel eğer dışarıdan bir güç ile çevrilirse bu çevirmeyi sağlayan enerji elektrik enerjisine dönüştürülmüş olur.
    Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. Rotorun manyetik alanı indüksiyonla aktarılacak bir akım ile elde edilebilir. Fırçasız alternatörlerde alternatör çalışma prensibine göre ana ve ikaz sistemi olarak ikiye ayrılabilir. Ana sistemin hareketli kısmı olan ana rotor devir sayısına göre değişen sayıda kutuplardan oluşur. Rotordaki ana kutuplar çevirici makine devrinde döndürülür. Kutuplarda manyetik akının oluşması için doğru akım gereklidir. Ana kutuplara doğru akım ikaz sistemi tarafından verilir.
    İkaz sisteminin çalışma prensibi ana sistemle aynı olmakla beraber kutup ve sargılar ters çevrilmiştir. Yani, ikaz sisteminde kutuplar hareketsiz olan ikaz statoru üzerinde, sargılar ise dönen ikaz rotoru üzerinde bulunur.
    Ana statordaki bağımsız yardımcı sargılardan geçen akım voltaj regülâtöründe doğrultularak, ikaz statorundaki kutup sargılarına verilir. Kutuplardan çıkan manyetik akıyı kesen ikaz rotoru üzerindeki bobinlerde üç faz alternatif akım oluşur. Alternatif akım, rotordaki döner köprü diyotlarda doğrultularak ana rotora (ana kutuplara) doğru akım olarak aktarılır.
    Fırçasız alternatörlere yük uygulandığında, voltaj düşümü önlemek ve voltajı istenilen seviyede tutmak için otomatik voltaj regülâtörü (AVR) kullanılır.
    ROTOR-STATOR
    DÖNER DİYOT GRUBU


  2. Entes
  3. #2
    Uzman Üye

    Üyelik
    04-01-08
    Yaş
    58
    Mesajlar
    221
    Popülarite
    266

    Varsayılan

    sn Teknikadam 41 göndermiş olduğu resimlere uygun 6 kva altarnatör şeması.
    Ekli Resimler

  4. #3
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-03-09
    Mesajlar
    3
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    üç jenaratörü parelel nasıl bağlayabilirim yardım ederseniz sevinirim

  5. #4
    Uzman Üye

    Üyelik
    13-12-08
    Mesajlar
    244
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    rotor dedıgımız bıldıgımız kamyon motorumu ?
    yada soyle dıyeyım .. jeneratorler ııcnde bıldıgımız kamyom motorları volvo motorlar oluyor bu sekılde nerede o motor _?

  6. #5
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    12-07-09
    Mesajlar
    339
    Popülarite
    26

    Varsayılan

    Alıntı haykiris06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rotor dedıgımız bıldıgımız kamyon motorumu ?
    yada soyle dıyeyım .. jeneratorler ııcnde bıldıgımız kamyom motorları volvo motorlar oluyor bu sekılde nerede o motor _?
    onlar alternatöre hareket enerjisi vermek için kullanılan hareket motorudur. içten yanmalı 4 silindir vs. Elektriği üretmek için ise senkron motor gibi sargılı elektrik motorları kullanılır

  7. #6
    Uzman Üye

    Üyelik
    13-12-08
    Mesajlar
    244
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Alıntı ORGE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onlar alternatöre hareket enerjisi vermek için kullanılan hareket motorudur. içten yanmalı 4 silindir vs. Elektriği üretmek için ise senkron motor gibi sargılı elektrik motorları kullanılır
    bu elektrık motorlarına alternator felan mı denılıyor ?

    bu arada bır sorum daha olacak ac ve dc generatorler arasındakı farklar ne o kadar arastırıyorum bulamıyorum..sankı hep aynı seymıs gıbı ac generatorler(alternatorler) anlatılıyor

    ___

    bırde alternatorunden tut motoruna kadar butun dızel bır jeneratorun calısma prensıbını okuyabılecegım bır kaynak yada kısaca ozetleyebılırmısınız

    ___

    bu resımlı anlatımdakı fırcasız alternatorler ıcın mı gecerlı ? fırcalılar dahamı farklı calısıyor

    ___

    Günümüzde fırçalı alternatörler yerini daha modern ve bakım gerektirmeyen voltajın elektronik voltaj regülatörü ile sabitlendiği alternatörlere bırakmıştır. Fırçasız alternatörlerde döner kutuplar rotordadır, döner kutuplar ana rotor olarak da adlandırılırlar
    arkadslar burada fırcasızlar mı tercıh edılıyor denıyor ?
    Konu genç arkadaş tarafından (15-08-2009 Saat 20:42 ) değiştirilmiştir. Sebep: Üst üste mesaj yazmayınız. Bir önceki mesajınızı düzenleyiniz.

  8. #7
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    29-06-09
    Yaş
    43
    Mesajlar
    397
    Popülarite
    41

    Varsayılan

    3 5 10 yada daha fazla jeneratörler senkron ççalıştırılabilir
    bunun için gerekli olan 2 ana koşul şudur
    1 altrnatörü tahrik eden dizel motorun hız kontrolu iöçin kullandığımız governor eloktronik olacak
    2-alternatör voltaj regulatörü elektronik olacak
    değilse bu şekle çevrilecek

    basit bir senkronizasyon ünitesi ile paralel bağlayabilirsiniz

    paralel bağlamanın 2 ana koşulu vardır
    1- jenertaörlerin voltajları aynı olacak
    2- jeneratörlerin freaknsları aynı olacak

    bunları zaten senkronizasyon üniteleri hallediyor
    daha deytay sunmak mümkün
    ama motorların modelini bilmeden buradan konuşmak afaki olur

  9. #8
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    29-06-09
    Yaş
    43
    Mesajlar
    397
    Popülarite
    41

    Varsayılan

    ac dc alternatör diye bir şey olmaz
    alternatörlerin tümü dalgalı elektrik üretirler doğru akımın bir alternatörden üretilmesi mevzu bahis olmaz
    fırçalı alternatör ile fırçasız arasındaki farkı anlatmaya çalışayım
    LENS der ki
    1 – hareketli bir manyetik alan içerisinde sabit duran iletken üzerinde gerilim indükler
    2- sabit bir manyetik alan üzerinde hareket eden iletken üzerinde gerilim indükler

    Yıllar önce ilk alternatörlerde uyartım akımı doğru akım olarak statora verilip sabit bir manyetik alan yaratılıp rotor bu alanda döndürülerek enerjinin rotorda üretilmesi sağlanmış daha sonra fırçalarla (halk dilinde kömür) rotorun bileziğinden enerji elde edilme yoluna gidilmiştir

    Güçlerin büyümesi sonucunda hacimde ve işletmede bu olay çok ciddi sıkıntılar yaratmış başka formüller aranmaya başlamıştır. Daha sonraları rotora DC Akım verilerek doğru akım çevrilerek döner manyetik alan sağlanmış statordan transformatör mantığıyla enerji alınmıştır. Burada regülâsyonda sıkıntı doğurduğu için en son aşama olan döner diyotlu kendinden ikazlı makineler yapılmıştır.
    Bu mantıkta alternatörün rotoruna küçük bir ikaz alternatörü konmuş bu alternatörün ürettiği akım yine rotorlarda bulunan diyotlarla doğrultularak rotor sargısına istenilen miktarlarda uyartım akımı doğru akım olarak çok rahat bir şekilde verilmiş ve sağlıklı bir şekilde dar hacimlerde yüksek güçlere çıkılmasını sağlamıştır. Böylece alternatör bir tahrik kaynağıyla başka bir ekipmana gerek kalmadan kendi kendine elektrik üretir hale gelecek bir teknolojiye ulaşılmıştır.

  10. #9
    Katılımcı Üye

    Üyelik
    15-11-09
    Yaş
    37
    Mesajlar
    68
    Popülarite
    30

    Varsayılan

    paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.

  11. #10
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    29-06-09
    Yaş
    43
    Mesajlar
    397
    Popülarite
    41

    Varsayılan

    yav elektronik aktuatör yoksa yani yükü nasıl paylaştıracaksınız elle başındamı oturacaksınız load sherar yükü nasıl paylaştırır? devirle
    e devri düşür arttır deye kime komut gönderecek mekanik aktuatör ise kim devri düşürüp artıracak aklım kesmedi vardır ben bilmiyorumdur ben yıllardır senkron işi yaparım manuelden tutun da taaa otomasyonlu skadalı sistemlere kadar ömrü hayatmda mekanik pompa ile senktron yapan görmedim varsa öle b irileri ellerini öperim
    bir adam elinde 2 tane 10 11 anahtar deviri kısıp artırıyordur herhalde vede çabuk vede hızlı vede saniyenin onda biri kadar zamanda helal olsun ne deyim


 

Benzer Konular

  1. Bulaşık Makineleri ve Çalışma Prensibi
    elektronikmuh isimli üyenin Bulaşık Makineleri bölümünde açtığı konu
    Cevap: 12
    Son Mesaj: 26-11-2010, 10:33
  2. kontrast sensörlerin çalışma prensibi
    altayli isimli üyenin Sensörler & Algılayıcılar bölümünde açtığı konu
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 20-03-2009, 20:58
  3. entegrenin çalışma prensibi nasıldır ?
    sanatkar isimli üyenin Dijital Elektronik bölümünde açtığı konu
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 30-01-2009, 23:43
  4. KAK Şalteri Çalışma Prensibi Nasıldır?
    İlker isimli üyenin Elektrik Genel bölümünde açtığı konu
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 24-12-2008, 14:35
  5. ir alıcılar ın çalışma prensibi ve modülasyonu
    PIC_achu isimli üyenin Sensörler & Algılayıcılar bölümünde açtığı konu
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 26-01-2008, 14:28

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121