Arçelik NF8160 buzdolabı. Motor değişti, şimdi devamlı çalışıyor.

Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
22
Puanları
1
Merhaba, Arçelik NF 8160 buzdolabının motoru değişti. Fakat değişimden sonra motor hiç stop etmeden devamlı çalışıyor.

Yetkili servis tekrar geldi, motoru söküp gazını boşalttı yeniden bağlayıp gazını doldurdu ve gitti.

Fakat durum yine aynı dolap devamlı çalışıyor, yan taraflar ve arkası aşırı derecede sıcak. Soğutma olarak herşey normal gibi. Alt bölüm ısısı +2-4 derece
üst bölüm ısısını ölçecek cihazım yok ama herşeyi donduruyor.

Bu durum neden olabilir?
 
Soğucularda sıkışan gaz basıç altında ısı kazanır bu ısı kondanser dedigimiz bölümde hava ile ortama döner kondanserin girişi (presyon) cıkışı dolap gövdesinde ve kapı cevrelerınde dolaştırılarak kapı contasının daha iyi bir kavrama yapmasınıda sağlar bu tüketiçinin dikkatini dolap tamire gittikten sonra ceker .yeni aldıgında cıhaz yenidir tamir oldugunda ,acaba eksik birşey kaldımı duygusudur dolabın gövdesi çok ısınıyorsa dolabınız motoru kuvvetli gazı tamdır .

no froz dolaplarda calışma defroz taymır sayesinde olur normalde 6 saat çalışır 20 dakika dinlenir ama sogutma , tamirat veya ilk montajdan 24 saat sonra verim alınır.tamir edildikten 24 saat sonra dolabınızı yükleyiniz (korunulacak gıdaları koyunuz) dolabınızı güle güle kullanın .
 
Soğucularda sıkışan gaz basıç altında ısı kazanır bu ısı kondanser dedigimiz bölümde hava ile ortama döner kondanserin girişi (presyon) cıkışı dolap gövdesinde ve kapı cevrelerınde dolaştırılarak kapı contasının daha iyi bir kavrama yapmasınıda sağlar bu tüketiçinin dikkatini dolap tamire gittikten sonra ceker .yeni aldıgında cıhaz yenidir tamir oldugunda ,acaba eksik birşey kaldımı duygusudur dolabın gövdesi çok ısınıyorsa dolabınız motoru kuvvetli gazı tamdır .

no froz dolaplarda calışma defroz taymır sayesinde olur normalde 6 saat çalışır 20 dakika dinlenir ama sogutma , tamirat veya ilk montajdan 24 saat sonra verim alınır.tamir edildikten 24 saat sonra dolabınızı yükleyiniz (korunulacak gıdaları koyunuz) dolabınızı güle güle kullanın .

Yanıt için teşekkürler Ali usta.

Fakat bugün 3. gün ve hala full-time çalışmaya devam ediyor dolap.

Böyle giderse elektrik faturasına acayip bir katkı yapacak bizim emektar buzdolabı. :rolleyes:
 
şüpheleriniz devam ediyorsa servis cagırınız .bence tamirden öncede cok çalışıyordu bir günde 22saat 40 dakika çalışıp 80 dakika dinlenir nofrozlar
 
şüpheleriniz devam ediyorsa servis cagırınız .bence tamirden öncede cok çalışıyordu bir günde 22saat 40 dakika çalışıp 80 dakika dinlenir nofrozlar

Benim no-frost sigortaları attırıp, müthiş bir koku ve dumanlar içinde kalarak, yetkili serviste uzun bir incelemeye tabi tutulmak üzere istirahate çekildi sonunda Ali Usta. :rolleyes:

Sebebini evde bulamadılar ve Arçelik servis yedek buzdolabı getirdi. :cool:

Dolap üstündeki ölçümlerini yetkili servise defalarca telefonla bildirmiştim. Fakat onlar dolabın dış kısmında 58-60 derece sıcaklık olmaz, yanlış ölçüyorsunuz dediler. Ölçü aleti kullanmayı bilen biri olarak ( Fluke marka ) sözümü dinletemedim. Ekovat motor yeni 1-2 gün sonra normale döner demişlerdi; ama dönemedi garibim no-frost. :p
 
Geçmiş olsun . Koku ve duman fan motorunun veya kapı siviç hatası nı anımsatıyor siviç rutubetten ark yapmış olabilir soketler oksidasyona ugramış olabilir sonuçta arızalı bölge sistem dışı kalmış .umarım kısa sürede onarılıp gelir.
 
Geçmiş olsun . Koku ve duman fan motorunun veya kapı siviç hatası nı anımsatıyor siviç rutubetten ark yapmış olabilir soketler oksidasyona ugramış olabilir sonuçta arızalı bölge sistem dışı kalmış .umarım kısa sürede onarılıp gelir.

Fan motoru ve kapı switch'leri sağlam çıktı ustacım. Rutubet söz konusu değil.

Servis bile sorunu anlayamadı. :) Bana verilen bilgi ürün değişimi yapılacağı.

Servisten gelen sonucu buraya yazarım.
Bu konuyla ilgi ve alakanıza teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgilerimle...
 
Fan motoru ve kapı switch'leri sağlam çıktı ustacım. Rutubet söz konusu değil.

Servis bile sorunu anlayamadı. :) Bana verilen bilgi ürün değişimi yapılacağı.

Servisten gelen sonucu buraya yazarım.
Bu konuyla ilgi ve alakanıza teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgilerimle...

Servisten gelen Arçelik NF8160 no-frost buzdolabım 3 günlük çalışmadan
sonra yine ana pano ( Bina girişindeki ) attırıp yine gümmm sesiyle dinlenmeye çekildi. :mad:

Sorunu anlamadık diyerek pazartesi ( 13/02/2009 ) günü gelip alırız dediler.

Arçelik mutlu müşteri ilişkileri yetkilisi, kullanıcı hatasıdır, topraklamanız yoktur dedi. :eek: Güleriz ağlancak halimize.

Yahu 13 sene topraklı veya topraksız elektrikle çalışan ürün motor değişiminden sonra reekarnasyona uğradı sanki. :rolleyes:

Ben son sözü sevgili Ali Abi'mize ( Alfa Romeo) bırakıyorum. Saygılar.
-----------------------------------------------------
Not: Haklı müşteri memnuniyeti çerçevesinde yapılanlar olarak elbette
Arçelik-Beko yetkili servislerini de ayrıca tebrik ediyorum. Gerçekten çok yardımcı oluyorlar her konuda. :confused:
 
Servisten gelen Arçelik NF8160 no-frost buzdolabım 3 günlük çalışmadan
sonra yine ana pano ( Bina girişindeki ) attırıp yine gümmm sesiyle dinlenmeye çekildi. :mad:

Sorunu anlamadık diyerek pazartesi ( 13/02/2009 ) günü gelip alırız dediler.

Arçelik mutlu müşteri ilişkileri yetkilisi, kullanıcı hatasıdır, topraklamanız yoktur dedi. :eek: Güleriz ağlancak halimize.

Yahu 13 sene topraklı veya topraksız elektrikle çalışan ürün motor değişiminden sonra reekarnasyona uğradı sanki. :rolleyes:

Ben son sözü sevgili Ali Abi'mize ( Alfa Romeo) bırakıyorum. Saygılar.
-----------------------------------------------------
Not: Haklı müşteri memnuniyeti çerçevesinde yapılanlar olarak elbette
Arçelik-Beko yetkili servislerini de ayrıca tebrik ediyorum. Gerçekten çok yardımcı oluyorlar her konuda. :confused:

Gerçekten çok üzücü bir durum şansızlıgın da bu kadarı olabilir.
Sizin o servisi bir daha kabul etmeyip dolabınıza başka bir servis talep etmeniz gerekiyor.
Hatta merkez servisi cağırın . Sizin ortamınızda arızaları tesbit ettirin .dolabın arıza tesbitini yazılı olarak talep ediniz .Teknisyen hatası olabilecegini düşünüyorum hangi ilimizde hangi servisin geldigini özelden yollarsanız yardımcı olabilirim sanıyorum.
 
Gerçekten çok üzücü bir durum şansızlıgın da bu kadarı olabilir.
Sizin o servisi bir daha kabul etmeyip dolabınıza başka bir servis talep etmeniz gerekiyor.
Hatta merkez servisi cağırın . Sizin ortamınızda arızaları tesbit ettirin .dolabın arıza tesbitini yazılı olarak talep ediniz .Teknisyen hatası olabilecegini düşünüyorum hangi ilimizde hangi servisin geldigini özelden yollarsanız yardımcı olabilirim sanıyorum.

Sevgili Ali usta ( Abi ) az önce hem telefon hem e-mail geldi.

şikayetvar.com sitesine yazıcam dedim servise, onlarda %10 ürün bedeli ödeyin yeni dolap bugün öğlen evinizde olur dedi.

Mecburen kabul ettim. Neticede 100 TL gibi bir masrafım olacak. :mad:
-----------------------------------------------

Netice olarak hak arama internet veya tüketici hakem heyetleri yoluyla, yurt içinde üretilen her ürün için sonuna kadar hak arayın.

Ben biraz zorlu olsada ulaştım.

4077 sayılı kanun için herkese yardımcı olurum.

Yasak değilse telefon yazıyorum. 0212 515 47 97 - 0539 775 92 40

Açtığım konuya cevap yazan Sevgili Ali Usta'mın ellerinden öpüyorum.

Sağolun, :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,532
Kullanıcılar
449,907
Son üye
ayse.krcsarge

Yeni konular

Geri
Üst