Otomatik Cam Motorlarını Hızlandırma ve Bir Devre Projesi?

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım ve Trabzon'da yaşıyorum. Sizlere bir kaç sorum olacak.Yardımcı olursanız sevinirim;

Aracıma universal cam kaldırma kiti aldım, halatlı sistemlerden. Orjinalleri pahalı olunca bir denemek istedim. Zaten 85-90 TL takımı.

Şimdi; Ön sol cam yaklaşık 7- 7,5 saniye sağ cam ise 1- 1,5 sn daha geç açılıp kapanıyor. Şu sıralar sağ camda bir sorun oluştu, cam dipteyken takılıyor ve yukarı kalkmıyor. Bende cam fitillerini iyice yıkadım temizledim ama sorun düzelmedi. Bazen indir kapa yapınca düzeliyor ama şu da bir gerçek ki; ana hat sol taraftan alındığı için sağ kapıya kablo uzunluğu fazla olunca 90 amperlik akım kayba uğruyor ve yetmiyor.

Şimdi benim size sorum şu; kayba uğrayan bu akımı transistörle veya bir devre ile arttırabilirmiyiz? Röle kullanmak etkili olur mu? Akımı arttırmanın bir yolu yok mu? Son olarak; camları açıp kapatmak için parmağımı sürekli cam butonunda tutuyorum, orjinal araçlarda ki gibi dokunmatik anahtar özelliği ile tek dokunuşla camları nasıl indirip kaldırabilirim. Böyle bir modül var fiyatı 40 tl civarı kargo vs.. ile 50 TL'yi buluyor. Yardımcı olursanız sevinirim?
 
Arkadaşlar yok mu soruma cevap verecek birileri? Sağ kapıya giden besleme kablosunu değiştim düzeldi ama yine aynısı oldu,acaba anahtarlardan anahtarlara giden kabloları da mı değişmeliyim?
 
benzer bir sorun bendede olmuştu.Verdiğin bilgilerden yola cıkarak( bazen düzeliyor ve cam alt pozisyonda takılıyor ) dediğine göre bence sorunun kaynağını mekaniki olabilir. Cam sistemi karışık gibi görünsede basit bir mantığı var. Sıkışan veya kasılan bir yer varmı diye dikkatlice bir bak bence. kolay gelsin
 
Son düzenleme:
sorununuz tamamen mekanik gibi
90 amper cam motoru çekmez.90 amper akım çeken ve 12v ta çalışan bir motor sizin camı bir saniyede kapatıp kırar atar.

1 -aldığınız motorlar yan sanayi ürünler olduğu için sorun olabilir.
2- kullanılan butonlarda iletkenlik problemi olabilir.
3- iki motoruda aynı anda çalıştırırsanız da bu sorun ortaya çıkabilir.
 
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım ve Trabzon'da yaşıyorum. Sizlere bir kaç sorum olacak.Yardımcı olursanız sevinirim;

Aracıma universal cam kaldırma kiti aldım, halatlı sistemlerden. Orjinalleri pahalı olunca bir denemek istedim. Zaten 85-90 TL takımı.

Şimdi; Ön sol cam yaklaşık 7- 7,5 saniye sağ cam ise 1- 1,5 sn daha geç açılıp kapanıyor. Şu sıralar sağ camda bir sorun oluştu, cam dipteyken takılıyor ve yukarı kalkmıyor. Bende cam fitillerini iyice yıkadım temizledim ama sorun düzelmedi. Bazen indir kapa yapınca düzeliyor ama şu da bir gerçek ki; ana hat sol taraftan alındığı için sağ kapıya kablo uzunluğu fazla olunca 90 amperlik akım kayba uğruyor ve yetmiyor.

Şimdi benim size sorum şu; kayba uğrayan bu akımı transistörle veya bir devre ile arttırabilirmiyiz? Röle kullanmak etkili olur mu? Akımı arttırmanın bir yolu yok mu? Son olarak; camları açıp kapatmak için parmağımı sürekli cam butonunda tutuyorum, orjinal araçlarda ki gibi dokunmatik anahtar özelliği ile tek dokunuşla camları nasıl indirip kaldırabilirim. Böyle bir modül var fiyatı 40 tl civarı kargo vs.. ile 50 TL'yi buluyor. Yardımcı olursanız sevinirim?

Her iki cam motoru da birlikte çalışsa yine de 90 amper çekemezler,otomobilde aküden en fazla akım çeken marş motorudur.O da 60 veya 90 amperlik bir akünün tam yüküne yakınını kullanır.Cam motorlarının,otomobil kullanma kılavuzunda yer alan sigorta tablasında maximum akımda dayanacağı akımın "sigorta değeri" vasıtasıyla çekecekleri "amper" değeri bu yolla kestirilebilir.Toplamda(Her ikisi çalışırken) belki 10 amper değerini ancak bulabilir.Cam motorlarının hızının azalmasına neden olarak;

1.Her ikisinin birlikte çalışması(Araç stop halinde iken) akünün iki kutbu arasındaki potansiyel farkını(Gerilimi) çok düşüreceğinden,yani motorların çalışma verimini düşeceğinden,akünün o anki şarj durumuyla da ilişkili olarak hızında bir yavaşlama görülebilir.
2.Kremayer(Düz)dişli ile buna akuple normal dişli çarklar arasındaki bir mekanik problem buna neden olabilir.(İstenmeyen sürtünmeler,eğiklikler,çarpıklıklar,vb.durumlar)
3.Orijinal olmayan ürünlerin sistem uyumsuzluğundan kaynaklanabilir.
4.Basma(Çalıştırma) butonlarında fazla bir elektrik direnci varsa(Şayet zamanla oluşmuşsa,bu durum ayrıca,butonun fazlaca ısınmasıyla da kendisini muhakkak belli edecektir.)Burada ısı şeklinde kaybolan elektrik enerjisi,istenmeyen bir güç kaybına neden olacağından motorun çalışma verimini,yani dolasıyla da hızını yavaşlatabilir.
5.İletken kablo tesisatının bağlantı yapılan diğer başka noktalarındaki,zaman içerisindeki gelişen temassızlık durumlarıyla oluşan elektrik dirençlerindeki artışlarla(Kablo pabuçlarının,motor bağlantılarının,buton bağlantı noktalarının,vb.)ortaya çıkan ek güç kayıplarıyla, gerilim ve akım değeri düşüklükleriyle,yani toplamdaki faydalı akü gücünün düşmesiyle de hız azalması görülebilir.

Ayrıca burada sorun,büyük olasılıkla(%85) mekanik bir uyumsuzluk,zorlanma olarak görülmektedir.
 
Son düzenleme:
Sorun arkadaşalrın dediği gibi büyük ihtimal elektriki değil, mekaniki bir problemden kaynaklı. Of'ta iseniz elektriki konularda yardımcı olmaya çalışırım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,242
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst