Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

Otomatik Uzaktan Kumanda ile Araç Çalıştırma

Elektronik Kategorisinde ve Otomotiv Elektrik ve Elektroniği Forumunda Bulunan Otomatik Uzaktan Kumanda ile Araç Çalıştırma Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: Mrb Aranıza Yeni katıldım uzun zamandır aklımda olan ama yeterli bilgiye sahip olmadığım için, yapamadığım sistem hakkında sizlerden yardım istiyorum.. Aracımdaki alarm da uzaktan motor çalıştırma var... Bastığım zaman önce kontağı açıyo 4 - 5 sn bekledikdenten sonra 4 saniye ...

 
Toplam 3 sayfadan 1. sayfa 123 SonuncuSonuncu
Toplam 28 adet sonuçtan 1 ile 10 arası gösteriliyor.
Like Tree3Beğenilenler

Konu: Otomatik Uzaktan Kumanda ile Araç Çalıştırma

  1. #1
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-10-10
    Yaş
    21
    Mesajlar
    10
    Popülarite
    10

    Varsayılan Otomatik Uzaktan Kumanda ile Araç Çalıştırma

    Mrb Aranıza Yeni katıldım uzun zamandır aklımda olan ama yeterli bilgiye sahip olmadığım için, yapamadığım sistem hakkında sizlerden yardım istiyorum..

    Aracımdaki alarmda uzaktan motor çalıştırma var... Bastığım zaman önce kontağı açıyo 4 - 5 sn bekledikdenten sonra 4 saniye marsa basıyor ve arac çalışıyor... bu sistem motor normal soğukluğunda iken cok güzel çalışıyor ama motor sıcakken yaptığım zaman az süreli marş istediğinden marş süresi uzun geliyor aynı sekilde çok soğukken de marş süresi yetersiz geliyor

    Arabanın Çalışıp Çalışmadığını anlayarak marş süresini kesecek yada devam ettirecek bi devre lazım Araba Tofaş Elektronik kontrol ünitesi (ECU) olmayan bi araba bu sebeple aklıma söyle bişey geldi

    URL=http://img222.imageshack.us/i/devrem1.jpg/][/URL]

    sistem 12V ile Çalışacak
    1. ve 2 girişler kontak Anahtarına bağlanacak Acılıp Kapanmasını Ve Çalışma voltajını sağlayacak
    3. Giriş Alarmın MArş Kablosuna bağlanacak + 12 v geldiğinde Marşa bas die Sistemi tetikleyecek
    4. Giriş Akü lambasına bağlanacak AKü lambası devir 750- 850 arasında iken (arac calışmaya adımını atmışken) sönmüş oluyo yani +12 V çalıştığı anda kesiliyo
    1. çıkış Marş çıkışı olacak marş girişinden tetiklendiği anda Akü Lambasındaki voltaj kesilene kadar bu çıkışa +12 v verecek ama 15 sn içerisinde akü lambasındaki voltaj kesilmezse yani araba çalışmaz ise genede buradaki voltajı kesecek
    2 çıkış ise 1 çıkış ile aynı çalışacak tek farkı 1 çıkıştaki voltaj kesildikten 5 sn sonra kesilecek

    Bunu Uzun Zamandır düşünüordum ama sorduğum coğu kisi ya anlamadı yada olmaz dedi...Elektronikten fazla anlamam ama Bunu yada buna benzer bişeyi yapmam yada yaptırmam lazım.. Yardımlarınızı bekliyorum....


  2. Entes
  3. #2
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-10-10
    Yaş
    21
    Mesajlar
    10
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    79 kişi bakmış hic cevap yok bu konuda yardımcı olabilecek kimse yokmuu??

  4. #3
    Üye

    Üyelik
    31-10-08
    Yaş
    29
    Mesajlar
    23
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Kardes bunu bi oto elektrikci arkadasım yaptı ve çalıştırdı. Şöyle soylım şarj lambası sondugunde mars motoru cevırmeyi kesiyordu.

  5. #4
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-10-10
    Yaş
    21
    Mesajlar
    10
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    banada aynı sekil çalışmasını sağlayacak bi devre lasım elektirikci arkadaşınızla konuşup daha detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim eger ankarada ise yanına gidebilirim

  6. #5
    Üye

    Üyelik
    04-11-10
    Yaş
    28
    Mesajlar
    40
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    otomatik cikle sadece bir fikir gerisi sana kalmış arkadaş

  7. #6
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    23-10-08
    Yaş
    59
    Mesajlar
    2,295
    Popülarite
    72

    Varsayılan

    Alıntı cihatakyildiz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    79 kişi bakmış hic cevap yok bu konuda yardımcı olabilecek kimse yokmuu??
    bu işin alası yapılır yanlız ıtıcı sıcak yanı yok

  8. #7
    Katılımcı Üye

    Üyelik
    25-08-09
    Yaş
    32
    Mesajlar
    74
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    ç,n işi motosikletlerde var bu sistem motosiklet tanirci veya servisini bir ziyaret etsen iyi olur

  9. #8
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-10-10
    Yaş
    21
    Mesajlar
    10
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Alıntı volkan_ülkr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomatik cikle sadece bir fikir gerisi sana kalmış arkadaş
    cevap için teşşekkürler ama cikle devresi sadece soğuk sekilde erken calışmasını saglıyo başka bi artısı olmuyoo sıcakkende tam tersine zararı daha cok artıyo arac sıcak olduğundan anında çalışıyo cikle devrede olduğundan devir/dkika rolantiden cok daha yükseliyo aracta marşa basmaya devam ediyo kısaca araba çalışırken ve araca gaz vererek marş yapmak gibi olacak

    Alıntı tekin126 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu işin alası yapılır yanlız ıtıcı sıcak yanı yok
    suan tüm yeni araclarda buna benzer çalışma sitili var kontağı acarak anında marş yapın bırakın önce aracın kontağı açılıyo 1 - 2 sn gibi süre ışıkların sönmesi bekleniyo daha sonra marş yapmaya başlıyo taki arac çalışana kadar...

    Alıntı aycoor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ç,n işi motosikletlerde var bu sistem motosiklet tanirci veya servisini bir ziyaret etsen iyi olur
    bi aralar bi motorsiklette görmüştüm ama farklıdır die fazla önemsememiştim bakmak lazım aslında

  10. #9
    Yeni Üye

    Üyelik
    21-07-07
    Yaş
    28
    Mesajlar
    16
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Sen sistemi değiştir teferruat azalır ama sistematik olmayabilir. Kumandalı (frekans kontrollü) 2 - 4 veya 8 kanallı röle açma kapama devreleri var bununla il kanaldan kontak açarsın 2. kanaldan marşa basarsın. Kumandadan tuşa basılı tuttuğun zaman kadar rölede açık kalacak bıraktığında bırakacak.

  11. #10
    Yeni Üye

    Üyelik
    12-10-10
    Yaş
    21
    Mesajlar
    10
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Alıntı enderdo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen sistemi değiştir teferruat azalır ama sistematik olmayabilir. Kumandalı (frekans kontrollü) 2 - 4 veya 8 kanallı röle açma kapama devreleri var bununla il kanaldan kontak açarsın 2. kanaldan marşa basarsın. Kumandadan tuşa basılı tuttuğun zaman kadar rölede açık kalacak bıraktığında bırakacak.
    teşekkür ederim yorum için ama sorunumu tam anlamamışsınız sanırım benim aracımda zaten alarmın kendi özelliği olarak çalıştırma var kumandadan tuşuna basıyorum komutu algıladığına dair sesli olarak ötüyor öttüğü anda arabada otomatik olarak kendisini çalıştırmaya hazırlıyo önce kontağı açıyo biraz bekliyo ve kendisi belli süre marsa basıo daha sonra kumandadan bana arac çalıştı uyarısı vererek ben dokunmassam 12 dk çalışıp tekrar aracı stop ederek alarm kaldığı yerden devam ediyor tabi bazı zamanlarda arac daha uzun marş istediği için araba çalışmasada kumanda arac çalıştı olarak gösteriyor ve 12 dk kontak acık bekliyor

    sizin dediğiniz sekilde boş olan bi araca uygulanabilir ama benim aracıma onu uygulayabilmem için alarmı değiştirmem daha doğrusu aracı o sekil çalıştıracağımda alarmı iptal etmem lazım sebebi arac calıştığında darbe ve içinde hareket oluyor alarm bunu gördüğü zmn motorun elektirğini kesiyor ve sessizde bile olsa ötmeye başlıyor benim alarmda ise alarm kendisi çalıştırdığı için darbe ve iç sensörün seviyesi biraz azaltıyor alarm kurulu bi sekilde arac çalışıyor yanlız araç çalışırken kapılardan biri acılsın el fireni indirilsin frene basılsın veya darbe ve iç sensörün tetiklemesi normalden fazla olsun (kaloriförü 2 kademede açmam bile tetiklenmesi sağlıyo) motoru stop ederek hatta elektiriğini keserek kumandadan tehlike hangi kısımdan görüldüyse bana uyarı veriyor
    bunu yapan adamlar coğu şeyini düşünmüşler ama bi marş süresini otomatik ayarlamasını düşünememişler


 

Benzer Konular

  1. Statik IP ile uzaktan izleme Riski...
    huzulmez isimli üyenin Kompanzasyon bölümünde açtığı konu
    Cevap: 28
    Son Mesaj: 06-01-2014, 21:19
  2. Elektronik Devre Elemenları Tanıtımı
    Klavyeah isimli üyenin Elektronik Genel bölümünde açtığı konu
    Cevap: 20
    Son Mesaj: 27-10-2013, 19:09
  3. Otomatik Kumanda Dersleri
    Klavyeah isimli üyenin Otomatik Kumanda bölümünde açtığı konu
    Cevap: 17
    Son Mesaj: 11-09-2012, 11:29
  4. Linux ile ilgili temeller, Temel kavram tanımları
    Hanibal isimli üyenin Unix & Linux İşletim Sistemi bölümünde açtığı konu
    Cevap: 8
    Son Mesaj: 01-07-2011, 09:02
  5. Makİneler Dİrektİfİ
    bulenttg isimli üyenin Mekanik Konuları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 04-11-2007, 10:25

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121