başka bi soruda ben sorim bari
maden ustalar burada cevaplarlar sanırım
devir saati olmayan araçlara devir saati takmak istersen devir saatinin ucunu hangi parçaya bağlamamız gerekecek
 
Bu işlerde uzman meşhur onno ustanın bir yazısından alıntı;

en ideal vites geçiş aralığı ekonomik kullanımda 2-3 bin devir, performanslı kullanımda 3-4 bin arasıdır. bu hem araç için sağlıklıdır hem kullanıcı için nedenide az yakar cebinizde daha fazla benzin parası kalır..

Benim uygulamam: Araçta ivmelenme durup motor sesi artmaya başlayınca vites değiştiririm buda yaklaşık 3000d/dk'ya karşılık geliyor, her vites aralığında fark ediyor.Şirket aracında durum böyle,kendi aracımdayken bunu aracım belirliyor (otomatik vites) :)

en güzeli de otomatik için olan yorumunuzdu....
 
Sonuc olarak su devirlerde vites degistirmek gerekir diye sabit devirler belirlemek biraz acemice olur.

Çok doğru. Rampa yukarı vites değiştirdiğin devirle rampa aşağı değiştirdiğin devir aynı mı?
Vites hıza ya da devre göre değil, ivmelenmeye göre değiştirilir.
 
vites değişim zamanını yol , hava ve insanların ruhi şartları belirler.:D
 
arabanın kullanım kitabına bakmaya ne dersiniz ? bu arabayı tasarlayan ve hayatını bu iş üzerine yoğunlaştırmış mühendislerinde bir bildiği vardır elbet.
 
bence en iyi kararı insan verir.10 satırlık yazılımlar değil.
 
ben ilk olarak otomatik vites kullanıyordum 2000 devirde motor sesinde değişim gözlemliyordum dizel minibüs bende arabalarda 2000 devirde vites değiştirileceğini ilke edindim sonradan türkiyede araba kullanırken abim dedi ne yapıyon 3000 devir olmadan değiştirme haklıymış demek ki ama motor sesini ilke edindiğimden tabi ilkem 2000 devirin motor sesi bu alışkanlıktan soğumam zaman alacak
 
Dizel ve benzinli motorda farklı devirler ister. Dizel motorlar daha yüksek devirli kullanılmalı. benzinde 2500 dizelde 3500 devirde vites değişir.


ilhan bey dizel motorlar yüksek devirde kullanılmaz. Sanırım teknik eleman değilsiniz. .mesela 1.3 cdti motorun tork-devir-güç eğrisine b aktınız mı? 1750-2500 devir arasında 170Nm tork üretiyor.2000 devirde benzinli araçta böyle tork üretemez... dizeli yüksek devirde kullanırsanız yakıt ve motor ömrüyle ödersiniz. fark ederseniz benzinli araçlara takılan devir saati 7000 lere varırken. dizellerde 6000 lerdedir... Dizel kullanıcılarına söylüyorum tork-devir eğrisine bakıp ona göre kullanmalarını tavsiye ediyorum
 
bende renault europa 1.4 var 4000'de değişiyorum vites :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,531
Kullanıcılar
449,905
Son üye
smartnet

Yeni konular

Geri
Üst