Bir Proje Fikrim var Yardım ve Yorumlarınıza İhtiyacım var

Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
13
Puanları
1
Konum
TEKİRDAĞ
Herkeze Merhaba
şu aralar bi proje üzerinde çalışıyorum fikrimi çizdiğim resimde anlatmaya çalıştım.
Resimdeki 1 Numara 3 fazlı asenkron motor
2 numara 3Fazlı alternatör(dinamo)
3 numara ise kuyudan su çekecek bir pompa .
Amacım şu ; Öncelikle 3 fazlı asenkron motoru Şebeke gerilimiyle çalıştıracagım
daha sonra ucundaki dişli sistemiyle gücü hem su pompasına verip su pompasını çalıştıracağım ve aynı anda dişli sistemiyle 3 fazlı alternatör de çalışacak.
sistem belirli bir süre şebekeden çalışacak ve alternatör(dinamo) motorun çalışacağı 3 fazlı gerilim seviyesine ulaşınca 3 dk. veya 5 dk. her neyse bu süre sonra otomatik kumanda devresi ile motor çok hızlı bir şekilde şebekeden çıkacak ve alternatörün ürettiği gerilimle çalışmaya devam edecek ve böylelikle motor hem milinden kendi çalışma enerjisini üretecek ve de aynı zamanda pompayı da çalıştıracak ve böylelikle motor kendi kendine çalışarak elektrikten bize tasarruf yaptıracak Bu konu hakkında okulda hocalarıma danıştım çok karışık bi sistem dedi motor milinde kayıplar meydana gelecektir ince kayıp hesaplamaları yapman gerekir pek olacak bi sistem değil dedi . Sizler büyüklerim ustalarım bu konudaki yıllarınız ve tecrübeleriniz ile sisteme yorum yapabilirmisiniz ? çalışır mı ? yapabilirmiyim ? fikriniz ve görüşleriniz nedir ?
 

Ekli dosyalar

  • 20140405_180315.jpg
    20140405_180315.jpg
    88.6 KB · Görüntüleme: 95
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ben de şöyle bir şey düşünmüştüm: Bir barajdan su akıtıldığında suyu tekrar baraj bendine geri dolduran bir motor. Bana da su çok maliyetli demişlerdi. Ben bunun böyle olmadığını düşünüyorum.

Senin proje fikrinde de alternatörün direkt motor miline bağlı olmasına gerek yok. Motoru tam verimde çalıştırmaya çalışırsan şebekeden çok daha az güç çekecektir ve böyle olması istenir.

Yapacağın şey: Bu gibi fikirler ürettiğinde ve niye bu böyle yapılmamış dediğinde ve proje adı koyduğun/koyacağın her şeyi kırmızı kapaklı bir sunum dosyasına A4 beyaz sayfalarına yazmak ve vakti zamanı geldiğinde Üniversite Teknopark'larında bunları hayata geçirmek. Bu zamana kadar da o kırmızı kapaklı dosyanda geliştirme çalışmaları yapmaktır.

AFERİN :D
 
aklından gecen senın kendını gelıstırme yonunde heveslı oldugunu gosterıyor
devam et olumsuz elestrıler alırsan bu senı yıldırmasın
bahsettıgın devreyı sadece kuru kumanda sıstemıyle kurmak mumkun degıl
bu bahsettıgın sıstemı protoip olarak yapanlar oldu ama dusuk gucte yanı fazla yuke gelmeyecek sekılde yapabıldıler
zamanla deneye deneye gelıstırerek beklıde bır ılke ımza atabılırsın
yeterkı yılma
kolay gelsın
 
bilmen gereken bir şey var " harcanan enerji hiç bir zaman elde edilen enerjiye eşit olmaz"....
 
Hevesinin kırılmasını istemem ama bu sistem çalışmaz.Alternatör bırak asenkron makinayı kendi kendini bile çalıştırmaya gücü yetmez.Araştırmalarını devridaim motor lar üzerine yoğunlaştır sıkılmadan forumları oku ne demek istediğimi anlarsın.
 
Herkese Merhaba
şu aralar bi proje üzerinde çalışıyorum fikrimi çizdiğim resimde anlatmaya çalıştım.
Resimdeki 1 Numara 3 fazlı asenkron motor
2 numara 3Fazlı alternatör(dinamo)
3 numara ise kuyudan su çekecek bir pompa..... >>>> [ #1]

Hakan kardeş;
Mesleğe karşı heyecanını, bir takım projeler geliştirerek meslekte kendini ispat etme gayretini çok iyi anlıyorum, bazılarının gazına da gelmeden bundan sonraki AR-GE çalışmalarında daha mantıklı konulara eğilmen temennisiyle yazımın devamında konuyla ilgili bir iki şeyden bahsedeceğim.

Elektriksel/Mekaniksel güç dönüşümlerinde en önemli etken VERİM’dir.
Verim: Faydalı güç çıkışının tüketilen toplam elektrik gücüne bölümüdür. Yüzdeli sayı ile ifade edilir. Normalde Yunan alfabesindeki küçük Eta (η) ile gösterilir.
Formülü;
Verim (%η)= Faydalı Güç Çıkışı / Toplam Güç Girişi ‘dir.

Elektrik enerjisini mekanik enerjiye çeviren Elektrik motorlarında da, mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren Alternatörlerde de (Jeneratör/Dinamo) elektriki ve mekaniki kayıplarından dolayı (bunlar; sürtünme, demir, bakır, rüzgar vs..) faydalı güç çıkışları toplam güç girişlerinden daima düşük olur.

Elektrik motorlarında verim %75 ila %95 arasında, Alternatörlerde de %80 ila %95 arasında değişir. Burada verim %’si en yüksek olan en makbul olanıdır.

Şimdi alternatörün ürettiği elektrikle çevrilen elektrik motoru ile alternatörü (+ su pompasını) mekanik olarak çalıştırma konusuna gelirsek;

Motor gücü : 1 kW, η = % 90,
Alternatör gücü de :1 kW, η= % 90 olsun,

Motor 1000 W. Elektrik tüketirse anca 1000 x %90 = 900 W. Mekanik güç üretebilir.
900 W. Mekanik güç alan bir alternatörde 900 x %90 = 810 Watt elektrik üretebilir.

Devam ediyoruz… :)

810 W. Elektrik üretebilen bir alternatörden çıkan elektrik enerjisini motora uygularsak;
810 x %90 = 730 W. Mekanik güç alırız, bunu alternatöre verirsek;
730 x %90 = 655 W elektrik enerjisi alabiliriz.
.
.
.
.
v
v

Bu döngüyle çok kısa sürede enerji sıfırlanır. Üretilen enerji tüketilen enerjiden az olduğu sürece enerji sıfırlanması kaçınılmazdır. Daha su pompasının mekanik yükünü dikkate almadık. Kısacası bu tip enerji dönüşümü imkansızdır.

" Ben..! bindiğim eşeği aynı anda sırtımda taşırım, hatta kucağımda bir yük ile..! " diyebiliyorsan projen olur demektir.
 
Son düzenleme:
Herkeze Merhaba
şu aralar bi proje üzerinde çalışıyorum fikrimi çizdiğim resimde anlatmaya çalıştım.
Resimdeki 1 Numara 3 fazlı asenkron motor
2 numara 3Fazlı alternatör(dinamo)
3 numara ise kuyudan su çekecek bir pompa .
Amacım şu ; Öncelikle 3 fazlı asenkron motoru şebeke gerilimiyle çalıştıracagım
daha sonra ucundaki dişli sistemiyle gücü hem su pompasına verip su pompasını çalıştıracağım ve aynı anda dişli sistemiyle 3 fazlı alternatör de çalışacak.
sistem belirli bir süre şebekeden çalışacak ve alternatör(dinamo) motorun çalışacağı 3 fazlı gerilim seviyesine ulaşınca 3 dk. veya 5 dk. her neyse bu süre sonra otomatik kumanda devresi ile motor çok hızlı bir şekilde şebekeden çıkacak ve alternatörün ürettiği gerilimle çalışmaya devam edecek ve böylelikle motor hem milinden kendi çalışma enerjisini üretecek ve de aynı zamanda pompayı da çalıştıracak ve böylelikle motor kendi kendine çalışarak elektrikten bize tasarruf yaptıracak Bu konu hakkında okulda hocalarıma danıştım çok karışık bi sistem dedi motor milinde kayıplar meydana gelecektir ince kayıp hesaplamaları yapman gerekir pek olacak bi sistem değil dedi . Sizler büyüklerim ustalarım bu konudaki yıllarınız ve tecrübeleriniz ile sisteme yorum yapabilirmisiniz ? çalışır mı ? yapabilirmiyim ? fikriniz ve görüşleriniz nedir ?


Bence yukarıdaki yazıda kilit kelime dişli genelde yanılgıda buradan kaynaklanıyor. dişli sistemleri ,kriko sistemleri , kaldıraç sistemleri ve kasnak sistemleri enerji artırımı yapmazlar yapamazlar sadece harcanacak gücü ufaltarak zamana yayarlar. sonuçta harcanan toplam güç aynı olur.
 
Herkeze Merhaba
şu aralar bi proje üzerinde çalışıyorum fikrimi çizdiğim resimde anlatmaya çalıştım.
Resimdeki 1 Numara 3 fazlı asenkron motor
2 numara 3Fazlı alternatör(dinamo)
3 numara ise kuyudan su çekecek bir pompa .
Amacım şu ; Öncelikle 3 fazlı asenkron motoru şebeke gerilimiyle çalıştıracagım
daha sonra ucundaki dişli sistemiyle gücü hem su pompasına verip su pompasını çalıştıracağım ve aynı anda dişli sistemiyle 3 fazlı alternatör de çalışacak.
sistem belirli bir süre şebekeden çalışacak ve alternatör(dinamo) motorun çalışacağı 3 fazlı gerilim seviyesine ulaşınca 3 dk. veya 5 dk. her neyse bu süre sonra otomatik kumanda devresi ile motor çok hızlı bir şekilde şebekeden çıkacak ve alternatörün ürettiği gerilimle çalışmaya devam edecek ve böylelikle motor hem milinden kendi çalışma enerjisini üretecek ve de aynı zamanda pompayı da çalıştıracak ve böylelikle motor kendi kendine çalışarak elektrikten bize tasarruf yaptıracak Bu konu hakkında okulda hocalarıma danıştım çok karışık bi sistem dedi motor milinde kayıplar meydana gelecektir ince kayıp hesaplamaları yapman gerekir pek olacak bi sistem değil dedi . Sizler büyüklerim ustalarım bu konudaki yıllarınız ve tecrübeleriniz ile sisteme yorum yapabilirmisiniz ? çalışır mı ? yapabilirmiyim ? fikriniz ve görüşleriniz nedir ?
[FONT=&amp]
[/FONT] Merhaba.Böyle bir projeye kolları sıvamadan önce bazı alt konulara çok iyi de hakim olmanız gereklidir.Nedir bu alt konular?

1-Elektrik jeneratörlerinde frenlenme olayıyla yavaşlamanın nedeni,sürtünme ile oluşan mekanik kayıpların toplamı.
2-Enerjinin Korunumu Yasası;Enerji verimi (Verim=Alınan Enerji/Verilen Enerji)
3-Dönme (Dinamik) Enerjinin Depolanma Yolları (Volan örneği gibi)

Tek silindirli bir içten yanmalı bir motorumuz (Örneğin bir benzin motorumuz) bulunsun diyelim.Motorun emme-yanma-ateşleme(İş)-egzoz zamanlarında oluşan gidip gelme hareketi bir krank vasıtasıyla dönme hareketine çevrilir.Bu dönme hareketi motor çalışırken kesikli olmaması,sürekli ve stabil olabilmesi için biz motor çıkış miline “VOLAN” adı verilen ataleti olan ağırlıklı (Belirli bir kütlesi olan) sistemi ekleriz ki motor dönerken stabil kalsın,ateşleme zamanı dışında motorun örneğin sıkıştırma zamanında silindire alınan taze dolguyu (Yakıt+havayı) rahatça sıkıştırabilme (Kompresyon) özelliği bulunsun,bu kısmı volanla kazandığı ataletle zorlanmadan rahatça geçebilsin.Sözün kısası her motor zamanında bir kesikliğe,sekteye uğramadan rahatça çıkabilmesi de sağlanabilsin.

Sizin sistemde motor çok hızlı bir şekilde devreden çıksa bile dönmeyle kazanılan bu dinamik gücü depolayacak ara birim (Akü görevi görecek olan) hiç bulunmadığından ve jeneratörün de sargılarının elektrik motoru-su pompası akuplajı ile olan direk bağlantısından ötürü,kendisini oluşturan nedene karşı koyan özindüksiyon e.m.k.’leri gereğince,bir frenlenme etkisinin de artmış bulunması ve dişli çarklardaki mekanik sürtünmelerle de (Çünkü jeneratör çıkış bağlantı uçları boşta iken daha uzun süre ve kolayca dönebilirdi) anında duracak,bırakın bir tasarruf etmeyi,normal bir su pompalama işlemini bile kısa süreliğine hiç yapamayacak durumdadır.Asenkron motora bir volan artı olarak konmuş olsa bile,dişli çarklarla şebekeden belirli bir süre akım çekip de,bu volanı hızlandırma ve sonra bunu elektrik şeklinde geri vermeyle bile yine (Elektrikli otomobillerde frenlenme sırasında motor-jeneratör olarak çalışan sistemin tekerleklerin elektro-mağnetik prensiple olan bu frenlenmesi sırasında üretilen elektrik enerjisi gibi) bir tasarruf sağlanamaz,sebebi ise her halükarda oluşacak olan toplam kayıplar yüzündendir.

Bu kayıplar sn.digitalist tarafından detaylı ve çok açıklayıcı olarak da sayısal olarak güzelce de açıklanmıştır,tekrar bu konuya girmeme ayrıca gerek yoktur.Gerek motor ve gerekse jeneratördeki elektrik enerjisinin alınması ve üretilmesi esnasında enerji verimliliği açısından oluşan kayıplar yanında (Bakır,demir,histerezis,eddy-current,hava,rulmanlardaki sürtünme kayıpları,vb.) bir de çıkışta mekanik redüksiyon/hareket iletimi açısından da sürtünme (ısı) kayıpları şeklinde toplam kayıplar söz konusudur.

Alınan enerjinin verilen enerjiden har zaman daha düşük olacağı (Daha fazla olsaydı zaten bir devri daim makinesi yapmak mümkün olurdu.Yani tükettiğinden daha fazla enerji üretilmesiyle,bir dış enerji kaynağına hiç ihtiyaç duymayan ve bu şekilde sonsuza kadar çalışan bir makine yapmak bu nedenle mümkün değildir) kanunlarla sabit olduğundan (Enerjinin Korunumu Kanunu,Termodinamik Yasaları,vb.) projelendirilen bu sistemin bir tasarruf yapabilmesi imkansızdır,mümkün değildir.Umarım yardımcı da olabilmişimdir.

Not: Bu arada resim çizmeniz,bunlara özel gölgelendirmeler yapmanız gayet güzeldir,beğendim.Ancak biraz da perspektif (Derinlik) konusundaki ek çalışmaları yaparsanız,çok başarılı karakalem türünden başarılı olan resim çalışmalarını kolaylıkla da yaparsınız diye tahmin ediyorum.Başarılar.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Sorunun içeriği bir tarafa, konu içerisinde geçmiş olan kuvvet kazancı yaptığı ifade edilebilir olan mekanizmaların; ( birim zamandaki iş olarak olarak nitelenen ve zaten işin zamanla türevlenmesiyle ismini almış olan) gücü zamana yayması/azaltması değil, kuvveti azaltmasını ve de bir ihtimal işin daha uzun zamanda hallolmasıyla da kuvveti zamana yaymasını düşünürüz.
Giriş ve çıkışlarında güç aynıdır kuvvet (ve ya tork ) değişmiş olur.
Başarılar
 
arkadaşlar artık şu meseleleri aşalım.boşa kürek çekmek insanın kendine eziyet etmesi ile aynı.hayal gücü güzel birşey ama bu konular artık hayal gücünü aştı gitti.doğanın kanunlarını bilmek lazım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,880
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst