Jet fan motoruna nasıl çalışır?

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,036
Puanları
481
Yaş
53
Arkadaşlar,

Jet fan motorunun çalışmasına ilişkin yapmış olduğum araştırmada ilgili motorum ilk start esnasında içersine bir miktar fava emdiğini, daha sonra bu havayı dışarı attığını öğrendim.

Sistem bu şekilde çalışıyorsa için ilgili motorun havayı emme esnasında ileri yönde çalışması, emmiş olduğu havayı dışarı atması içinde geri yönde çalışması gerekmekte diye düşünmekteyim. Daha önce jetfan uygulaması yapmış olan arkadaşlarımız var mı? Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim.

Jet Fan kontrolunu yapabilmek için bağlantı projesine ihtiyacım bulunmakta. İlgili projeyi nereden bulabilirim?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Üniversitede iken görmüştük jet motorunu uçaklarda olanından bahsettiğiniz jet fan motoruda onu kastediyor ise eğer hatırladıklarım ve bildiklerimi şu şekilde söyleyebilirim.

Jet motorları ilk start anında aküden ilk hareketi alarak çalışırlar. Ön taraftaki pervanesi dönerek havayı içine almaya başlar. Bu pervaneler yanma odasına gidene kadar basıncı artıracak şekilde dizayn edilmiştirler. Yanma odasına geldiğinde basıncı çok yüksek bir hava elde edilmiş olunur. Yanma odasının içerisine yakıt püskürtülerek bujiler sayesinde ateşleme yapılır ve kuvvetli bir patlama oluşarak yanma meydana gelir. Isınan hava yayılmak ister bunun içinde arka taraftaki türbinleri kullanır, bu esnada motora itme uygular. Ön taraftaki türbin ile arka taraftaki türbin birbirine mil ile bağlı olduğundan bu olay sürekli devam eder.
 
Fanlı motorun da çeşitleri vardır, resimli ve vidyolu (yutup) kaynaklar mevcuttur. (BlackMamba arkadaşıma katılıyorum izninzle bir kaç yapayım) Temel olarak bi döngü söz konusudur. İlk hareket marş motoru tarzında elektrik motoru ile verilir. Dış pervane dişli kutusu ile hareketi ana mile aktarır. Emilen hava kompresör denilen bir dizi kanatçıktan geçirilir, yakıt ile karıştırılır ve yakılır, ekzostan atılan yanmış karışım etki-tepkiye neden olur ve taşıtı ileri iter, olaylar zincirleme devam eder.
 
jet veya helikopterde motorda ilk hareketi apu verir önce 24v dc gerilimle apu nun üzerindeki jeneratör uyartım yapılır sonra apu'nun içindeki hidrolik ve hidrojen sıkıştırılarak (3000psi çivarı) apuya verir ,apuda sıcak hava üretir sonra motoların üstündeki starter motoruna verir starter motoru aldığı sıcak havayı yakıtla karıştırır ve büjiyle ateşler sonra ilk hareketi verir , apunun 3000psi olan basıncı ilk hareketi verince düşer (1400psi)ve apu döngü boyunca bu işlemiş yapar motolar belli rpm e gelince apu susturulur ve motolar çalışır. uçakda olsa helikopterde olsa mantık aynı değerler değişir

motolar susuturulduğunda apu ilk harekete hazır halde olduğu için kontak basar gibi çalışır anca apu çok soğuk haavlarda veya arıza durumda ile hareket basıncını sağlaması için kolla kurulur veya dışardan sıcak hava takviyesi yaparak motor çalıştırılabilir.

uçakda veya helikopterde ilk duyduğunuz ince ve tiz ses apunun sesidir.
uçakda kuyruk kısmında helikopterde de motorların tam orta arkasında bulunur.

uçakda yada helikopterde apu sistemin beynidir bozulursa bitersiniz sistemin çalışması için gereki 115 dc gerilimide havayı da basıncıda o dengeler.

[video=youtube;qa97Oh5R0Rk]http://www.youtube.com/watch?v=qa97Oh5R0Rk[/video]
 
Airbus A380 modelini yaparken de acil çıkış minderlerini öngörülen sürede açabilmek için (diğer uçaklardan daha yüksek oldugundan) jet fan motorlarının yapısından faydalanmıştır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,313
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Geri
Üst