Bitirme Projesi.

Beyza Esra

Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
22
Puanları
1
Yaş
29
merhabalar,
Ben fen lisesi son sınıf öğrencisiyim.. Kaç gündür bu formda bana yardımcı olabilecek birilerini arıyorum fakat henüz istediğim bilgilere ulaşabilmiş değilim.. bir yandan sınava hazırlanıyorum bir yandan da bu proje sinirlerimi çok gerdi.. umarım siz bana yardımcı olursunuz.. Benim amacım insan dinamosu üretmek.. rüzgar dinamosunu insan dinamosuna uyarlayabileceğim söylenmişti. Ne tür malzemeleri kullanmam gerektiği ve onları nerden elde edebileceğimi bilen varsa yardım edebilir mi? ..Bunu okuyanlar lütfen yardımcı olmaya çalışsınlar.. Okuduğunuz için teşekkürler..
 
Merhaba
İnsan gücü ile çalışan ve de enerji üreten "insan dinamosu"na en basit örnek,bisikletlerdeki ön tekerleğe değen dinamonun ürettiği enerji ile bisiklet farının yanmasıdır.Daha da basiti Rus-polonya pazarları dediğimiz yerlerden temin edebileceğiniz avuç içine sığan ve sıkıp bıraktıkça enerji üreten pilsiz fenerler var.
 
Evet.İnsan dinamosunu indirekt yoldan;evde koşu için çevrilen pedallı jimnastik cihazının miline,devir arttırıcısıyla beraber veya direkt olarak, bir alternatör,konjenktör ve akü bağlayıp adapte edebilmektir.Aküye bağlı olan invertör devresiyle de(12v dc-220 ac.) 220 volt, insan gücüyle üretilip,hiç olmazsa öğrencinin bir odalık enerji ihtiyacı(Çalışma pc'si,lambalar,radyo,dvd-çalar,elektrikli saat,printer,vb.) üretilip,insan gücüyle(İnsan dinamosuyla) faydalı elektrik elde edilebilir.Zaten bunun uygulaması da uzak doğuda ayrıca herhalde vardır zannedersem.İsteyen,enerji tasarrufu sağlamak isteyenler bu projeyi yapabilirler kanaatindeyim.Bu proje, uzun zamandır kafamdaydı,siz sorunca yazmış bulundum.
 
Çok teşekkürler.. umarım yardımlarınızı iyi bir şekilde değerlendirebilirim.. ama yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla çokta zorlayıcı bir sistem değilmiş sevindim :)
 
Bir şey değil.Prensip olarak çok basittir aslında,arabada kullanılan malzemeler kullanılabilir.

Malzemeleri detaylı olarak da yazmamıştım.

Malzemeler:
1. 12 voltluk,35-60 amper aralığında seçilen bir adet oto aküsü.
2. Oto şarj dinamosu(55 amperlik,oto için kullanılan)(Konjenktör üzerindedir)
3. Bisikletli kondüsyon(Zayıflama) aleti
4. 12 volt dc giriş,220 volt ac. çıkışlı invertör cihazı(Tam sinüs şart değil,modifiye sinüslü=Daha ucuz olması için)(650-850 VA'lık) olabilir.
5.Mekanik bağlantıyı bisikletin küçük dişlisinden tandem(paralel 2 dişli) ile alıp,dinamonun kasnağı çıkarılıp yeni bir zincirli kasnakla 2. bir zincirle iletme mekanizması.
6.İnvertör ve akü şarj durumu için kontrol paneli(Ampermetre,voltmetre,şarj ikaz lambaları,şarj bitim ışığı,vb.)
7.Akü ve invertör için gerekli akım şiddetini taşıyacak ve panoda kullanılacak kablolardır.İnvertörün,ayrıca nette ve piyasada satışı mevcuttur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
fakat bu yazdıklarınız çok ağır şeyler.. kanada da üretlmşti sanırım bunlar ve 1 kg var ya da yok ağrlğı.. bisiklet dinamosu kullanmaya karar verdim sizce nasıl olur? ordan elde ettğim enerji kaç ne kadar olur.. benim amacım ordan elde ettğim enerjiyi elektirikli battaniye düzeneğinde bir mont tasarlayıp onu ısıtmakta kullanmak.. çok ağır olmamalı ama şu şarz ikaz lambaları güzel fikr çok teşekkür ederim..
 
İyi bir karar olmuş bence de.Daha önce bahsettiğimiz düzenek; hem daha ağır,hem de fazla yer kaplayıp, maliyetli olacaktı zaten size.Bakın,bir bisiklet dinamosunun watt. değeri yaklaşık, 3-5 watt. kadar bir değerdedir(En fazla 2 küçük ampülü ışık verecek şekilde yakabilir,ancak bir elektrikli battaniye veya monttaki dirençler(Isıtıcı rezistanslar) için ise, çok daha fazla watt.lık güç ihtiyacı bulunuyor.(Yaklaşık normal bir bisiklet dinamosunun 100,150 katı veya daha fazlası kadar olabilir, seçilecek ısıtıcı direncin watt.(Güç) değeriyle ilişkili olarak.).

Sizin için aklıma gelen başka bir proje ise: Bisiklet dinamosundan elde edilecek 6 volt ac. 500-600 miliamper,3-5 watt.lık elektriği bir köprü diyottan(4 adet diyot) geçirip doğru dc. akıma çevirdikten sonra,bir uygun şarjlı olan bataryada bunu depolamak şeklinde olabilir.İlk anlattığım sisteme benzer,ancak hem az yer kaplayan,hem de maliyeti çok düşük olabilecek,daha basit yapıda,sizin için insan dinamosu projesi olmaya bence idealdir.

Malzemeler:
1. Bisiklet ve tekerleğine bağlı olan bir bisiklet dinamosu.
2. 4 adet diyot(1N4004 veya 1N4001)(Köprü bağlı lehimlenerek) veya bir adet hazır köprü diyot(Yekpare 4 uçlu olan,tek parça halinde satın alınarak.)
3. 1 adet kondansatör(470 mikrofarad,16 voltluk elektrolitik tipte.)(Doğru akımın voltajını ve verimini arttıracak,tam bir dc. akıma yaklaştıracak.)
4. 1 adet şarjlı pil bataryası.Bence 4'lü grup şeklinde satılan,pratik süpürgelerin şarjlı pil grubu bu iş için ideal ve bisiklette taşınması da daha kolay olacaktır.Bunlar 4.8 volt,2000 miliamper 'lik 4'lü grup halinde,istenip satın alınacak nikel-kadmiyumlu pratik el süpürgesinin, şarj olabilen bataryalarıdır.
5. Lambalar için 2 adet küçük boyda açma-kapama anahtarı(adaptörlerin açma-kapama anahtarı veya bazı psu'ların arkasındaki olan türden, basit 2 adet anahtar.)
Böylece bisiklet dursa bile,insan dinamosuyla bu bataryada depolanan elektrikle, arka ve ön lambalar yanabilmiş ,ayrıca bir de bu voltajda çalışabilen(4 pilli olan) bir radyo dahi, bisiklet dururken, daha önceki şarjıyla çalışmış olabilecektir.

Bağlanması:
Dinamodan ortasından vidalı yerden ve bisikletin madeni(Şase) yerinden gelen iki kablo köprü diyodun ac. işaretli iki yerine,+ ve - uçları,önce kondansatörün + ve - uçlarıyla lehimleneip,çıkan kablodaki + ve - uçlara,batayanın - ve + uçları lehimlenip,çıkan ortak + ve - dc. doğru akıma ön ve arka lambalar ancak her ikisi de açma-kapama anahtarlı olarak monte edilecek.Çünkü anahtarlar konmasa,ön ve arka lambalar batarya boşalana kadar devamlı yanacaktır.Bisiklet hareket ederken de,ayni bir otomobilin şarj ve akü sistemiyle yanan farları gibi yanabilecek,ayrıca dinamo ve batarya da; gece seyir halinde iken lambalar yanarken, ayni zamanda batarya da bir miktar şarj olabilecektir.Umarım hoşunuza gider,beğenirsiniz.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
teşekkür ederim.. bir de yurt dışında yapılan bir proje vardı az bir yürüme ile 10 tane telefon şarz edilebiliyor yazıyordu o cihaz elime geçse.. onu parçalayıp tekrar kurablrm die düşünüorm.. elime geçmese bile öyle küçük bir cihazın o enerjiyi sağlayabileceğini bilmek bna ümit verio.. bisiklet dinamosunun biraz daha gelişmişyle bu sağlanablr.. aselsan ile bağlantı kurmaya çalışcam babam subay old için belki oradan destek alablrm.. istedğm çeşit bi dinamo sizce aselsan tarafıdan üretiliyor mudur? ya da yurt dışında üretilen o cihazı nasıl elde edebilrm? sizi fazla uğraştryrum ama... k.bkmayın :)
 
Estafurullah,size fikir verebilmek ve sizin de fikirlerinizden de yararlanabilmek benim için mutluluk kaynağı bile olabiliyor aslına bakılırsa.:)Ayrıca, cep tel.larını alternatif birçok yoldan günümüzde şarj imkanı var bildiğiniz gibi.(Araba çakmak yerinden alınan voltaj ayarlayıcı devrelerle,güneş pilleriyle,dediğiniz gibi ayak basıncıyla voltaj ve güç üretebilen özel şarj cihazlarıyla,ebise şeklinde giyilen organik güneş pilleri veya takılan şapkadaki güneş pillerine bağlı şarj düzenekleri,vb.) örnekleri fazlasıyla da çoğaltılabiliyor.
Ele aldığınız bisiklet dinamosunun gücü de,hafife alınacak kadar düşük değildir.(3 watt,0.5 amper,6 volt)(Tabii yalnızca bazı cep tel.larının şarjı için.)Buna bağlanan bir özel devreli şarj düzeneği ile, 3.6 voltluk li-ion bataryaların şarjı mümkün olabilir aslında.Ama,şarj için bisikleti kullanmak zorunda kalmak,belki bazıları için de, can sıkıcı da bulunabilir.(Tek dezavantajı da bu olabilir.)
Bisiklet dinamosundan biraz daha kapasitesi fazla olanları, dünya piyasası üzerinde, kesinlikle üretilebilmiş olmalıdır.Bu konuda çok derin bilgim yok aslına bakarsanız.Ama,örneğin mopedlerin(Motorlu bisiklet=motor+pedal=moped) dinamoları,yanılmıyorsam(Ben hiç kullanmadım) hem aydınlatma için alçak voltajlı akımı,hem de ateşleme kıvılcımı için gerekli yüksek gerilimli akımı, ayni anda üretip sağlamakta.(ikiz görevli dinamo özellikli.)
Biraz nette veya piyasada araştırma yapılarak,buna benzer, değişik özellikte ve kapasitede birçok dinamoya da, kolaylıkla ulaşılabilir kanaatindeyim.Araştırıcı kişiliğiniz ve meraklı yanınızla sizin bunu kolayca bulabileceğinize de,kesinlikle inanıyorum:).Size bu konuda,iyi ve başarılı olacak olan proje yapılandırmaları ve araştırmaları yapmanızı diliyorum.:)Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
ben malesef mesj miktarm 20ye ulaşmadığı için size özelden cevap veremeyeceğim.. bilgilendrdiğinz için teşekkür ederim... msjım 20ye ulaşnca ilk işim size cvp vermek olacak ii akşamlar...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst