Altivar71 Hız Sorunu İş Önemli

gk39

Üye
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
94
Puanları
1
Arkadaşlar herkese selam

Cihazımız Altivar71 ve motorumuz 55kw 740 dd 110 amp(Bilginiz üzere telemecanique ya da schneider olabiliyor)

Kullandığımız ortam ise petrol üretim atbaşı yani petrol kuyusu.Kısaca şöyle çalışır.Dönen kollar var döndükçe uç taraftaki atbaşı denen kısım yukarı aşağı hareket edip tulumba görevi görerek petrolü 1000 küsür metre aşağıdan yukarı pompalıyor.Baş aşağı inerken dönen kollar yukarı çıkıyor.Ama motor yüke kollar aşağı inerken değil yukarı çıkarken biniyor.Çünkü baş kısmına bağlı olan 1000 metre boru onu aşağı çekiyor.Aşağı çekilince de dönen kollar yukarı çıkıyor.Yani kısaca kollar yukarı çıkarken motor normalde çektiği akımdan daha az çekiyor.Çünkü motorun çevirme gücüne ihtiyaç olmuyor.Zaten kendi gücüyle o yönde hareket ediyor.

Sorunumuz ise tam burada başlıyor.Yükte iken normal dönen motor yükten düşerken ani hızlanma yapıyor ve yüke binerken normal çalışıyor.Bu hızlanma ve yavaşlamalar istediğimiz dönüş hızını bir türlü tutturamamıza sebep oluyor.Ürün petrol olduğu için yükümüz doğal olarak değişken oluyor.Ne ayar yaparsak yapalım istediğimiz tur sayısını bir türlü tutturamıyoruz.Motor hızı bileceğiniz üzere "Düşük Frekans" olarak ayarlanıyor.
1284347041961_hz-fileserver1_4247717.jpg


Cihazın frenleme veya ters frenleme gibi abuk subuk bir sürü ayarı var.Bir türlü ne yapacağımızı bulamıyoruz.İstediğimiz frekansı veriyoruz.Ona göre tur saymaya başlıyoruz ve frekansı azaltsak da çoğaltsak da tur sayısı bir türlü tutmuyor.Lütfen başına böyle şey gelen arkadaşlar yardımlarını esirgemesinler.Birkaç ay önce benzer sorun olmuştu.Servisi gelip bilgisayarla bişeyler yapıp 1 saat kadar uğraşarak yapmışlardı.Fakat her olduğunda yüzlerce dolar servislik ücreti ödeyemeyiz.

Derdimi anlamışsınızdır.Değişken yükümüz var ve motor, kolların tutunun yarısında yüke biniyor diğer yarısında yükten düşüyor.Benim sorunum sabit hızda kalsın yükteyken de değilken de.Frenlememi yapar başka bişey mi her ne ise

Teşekkurler
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Servis bu sürücüyemi müdahale etti yoksa bir başkasına mı?
 
Servis bu sürücüyemi müdahale etti yoksa bir başkasına mı?

buna usta ama yanlışım olmasa gerek motor değişti sanırım.tabii atbaşı şasesi de değişti komple.doğal olarak tur sayısı da değişti.birkaç ay önce servis gelip hallettyidi fskst o zamanki sorunda hız yüksekliğinden stop ediyordu.ama şimdikinde durmuyor.sanırım motor ve şase değişince strok dediğimiz dakikadaki tur tamamlama sayımız da değişti.sonra ayarlar da gitti ne alakaysa.cihazın ayarları falan değiştirilmedi ama nasıl oldu bilemiyorum.

hiç bir arkadaş karşılaşmadı mı böyle bir bela ile.motor düşünün devamlı dönüyor 6 saniye yükte 6 saniye boşta.kayışlarla bir sistemi çeviriyor.Yükten indiği anda devri aynı tutsun hızlanmasın istiyoruz.
 
Motorun devir ve gücünde değişiklik oldumu? Yük değişti sanırım.
 
altivar 71 manueli incelediğimde geniş bir yelpazede kontrol sağladığı; moment kontrolü,pid kontrolü v.b fonksiyonları olduğunu gördüm.kullanılan yönteme göre sizin sistemde yapılan mekanik değişiklikler sonucunda parametrelerin değiştirilmesi gerekmektedir.
Eğer parametrelere tam hakim değilseniz uzman kişileri çağırıp onlardan bilgi almalı vede parametre ayarlarını kaydetme yoluna gidiniz
 
Son düzenleme:
şimdi şöyle bi düşüncemi söylüyorum yanlışta olabilir çünkü ac motorları üzerinde fazla çalışmadım
(eğerki motor petrolü pompa yaptığı an yük çekiyor ve deviri yani hızı sabit diyorsunuz ama ançak bu hız yük altında motorun yükteki zorlanmadaki devrine göre ayarlıyorsunuz buda boştayken motorun asıl boşta çalışma devrinde hızlanıyor bunu bence giderebilmek için daha yüksek güçte bir motor kullanırsak bence hızı sabitlemeye daha çok yaklaşırız motorun zorlanması düşer devir sayısı aşağı yukarı aynı olıur yada hızlanma anında devreye gireçek bir fren sistemi olmalı zorlanma anındaki hıza eşitlesin saten fren sistemi mevçut demişsiniz tabikide ben sizin bahsettiğiniz motorun büyüklüğünü bilmeden söylüyorum motorun çektiği ampere göre feren sistemini devreye sokup geri çıkarmak gibi bişey yapılabilirmi diyorum benim kendi şahsi düşünçemdi yanlışlarım için özür dilerim
 
şimdi şöyle bi düşüncemi söylüyorum yanlışta olabilir çünkü ac motorları üzerinde fazla çalışmadım
(eğerki motor petrolü pompa yaptığı an yük çekiyor ve deviri yani hızı sabit diyorsunuz ama ançak bu hız yük altında motorun yükteki zorlanmadaki devrine göre ayarlıyorsunuz buda boştayken motorun asıl boşta çalışma devrinde hızlanıyor bunu bence giderebilmek için daha yüksek güçte bir motor kullanırsak bence hızı sabitlemeye daha çok yaklaşırız motorun zorlanması düşer devir sayısı aşağı yukarı aynı olıur yada hızlanma anında devreye gireçek bir fren sistemi olmalı zorlanma anındaki hıza eşitlesin saten fren sistemi mevçut demişsiniz tabikide ben sizin bahsettiğiniz motorun büyüklüğünü bilmeden söylüyorum motorun çektiği ampere göre feren sistemini devreye sokup geri çıkarmak gibi bişey yapılabilirmi diyorum benim kendi şahsi düşünçemdi yanlışlarım için özür dilerim
usta nasıl değiştirelim koskoca motoru.motor 55 kw yerine tutup da 100 kw motor koyalım diyemeyiz ki.bakkaldan alınan kalem pil değil ki usta.dirençlerden bahsedilmiş diğer arkadaşlara ama pek hatırlarında kalmamış.ayrıca bu tip harika bir cihaz mükemmel özellikleriyle ekstra dirence mirence gerek duymadan halleder diyorum ama çok ayrıntılı ayarlarına hakim olmak lazım.
 
altivar 71 manueli incelediğimde geniş bir yelpazede kontrol sağladığı; moment kontrolü,pid kontrolü v.b fonksiyonları olduğunu gördüm.kullanılan yönteme göre sizin sistemde yapılan mekanik değişiklikler sonucunda parametrelerin değiştirilmesi gerekmektedir.
Eğer parametrelere tam hakim değilseniz uzman kişileri çağırıp onlardan bilgi almalı vede parametre ayarlarını kaydetme yoluna gidiniz

doğru diyosunuz usta teşekkurler.aslında o yolu denemek en kolay iş ama.sonuçta biz elektrikçiyiz.mesleğimiz bunlarla uğraşmak.başından böyle saçma bir tecrübe geçen arkadaş var ise biz de öğreniriz dedim.çünkü bilgi paylaştıkça artar.ben başıma geleni sizlerlen paylaşırım.sen paylaşırsın ve hepimiz birbirimize yardımcı oluruz.sonuçta bu işi öğrenmemiz şart.çünkü her gün kuyumuzdan gelen petrol ve su oranı değişiyor ve ona uygun mühendislik hesabı yapılarak yeni tur sayımız belirleniyor.şükür ki bu saçmalıktan üretimimiz durmuyor.sadece istediğimizi yakalayamıyoruz

teşekkurler
 
kapalı çevrim yapmayı deneyin motora bir encoder bağlayarak motor devrini sabit tutabilirsiniz motor yükteyken devri sabitleyebilmek için sürücü torku yükseltmeye başlayacak bu sebepten motorun isteyeceği torkun sürücünün karşılayabilmesi lazım yani sürücün yeterli güçteyse sorunun giderilebilir.
 
arkadaşım elimde altıvar 71 manueli yok.altıvar hakkında çok bilgimde yok.Ama sanırım sistem aşağı doğru kontrolsüz iniyorsa sistem ağırlığıyla hızlanıyordur.tork kontrolü yaparak durumu hakim olunabilir.internetten inceleyip altıvar 71 size yardımcı olabilirsem tekrar cevap yazmaya çalışıcam.vektör tork kontrolüne bakmak lazım sanırım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,326
Kullanıcılar
449,856
Son üye
teslasarmali

Yeni konular

Geri
Üst