Lenze EVF-820-E Frekans Hatası

hikmet10

Üye
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
158
Puanları
1
Yaş
39
Konum
İstanbul
LENZE
EFV-8202-E
INPUT:230 V 9,0 A 50/60 Hz
OUTPUT:230 V 4,0 A 0,75 kW 0 - 480 hz

Sürücünün özellikleri yukardaki gibidir. Lenze sürücüsüne enerji verdiğimizde hemen kendini hazır konuma geçmeden, arıza moduna alarak PLC ünitesi sürücünün enerjisini kesiyor.Kontrolü Sıemens S300 PLC ile yapılmaktadır. Bir kaçkez lenze sürücüye gelen enerjiyi açıp kapattığımızada sürücü hazır konuma geçiyor. Sürücü belli bir zaman çalıştıktan sonra aynı hatayı farklı zaman dilimlerinde de veriyor. Sürcü dur kalk sistemi gibi çalışıyor (örnk :15 sn çalış 4 sn dur tekrar 15 sn sürekli böyle.)
Lenze sürücü operatör gösterge panelinde arıza görülemeden korumaya alıyor.
Motor tüm bağlantısı kontrol edildi. Sadece fren kısmında motorun gövdesine az bir kaçak olduğu gözlendi. (Motor fren besleme gerilimi 24 volt DC)
Motor fren kısmı iptal edildi sürücü yine aynı arızayı verdi.
Bunu nedenleri neler olabilir arkadaşlar
Sürücü için işletme şartlarında kirlenmesi vb. ...?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
arkadasım surucuyu degıstrme ımkanın varsa degıstır arızanın surucuden kaynaklandıgına emın olmanı tavsıye ederım . lenze marka suruculer sıcaklık farklarından dolayı bu tur hatalra verebılıyor. yazdıgın seylere bakılacak olursa surucun arızalı gıbı veya baglantı kablolarında besleme hattında gevseklık topraklamanın yetersızlıgı gıbıde bır sorun olabılır.
 
sürücüyü bize gönderebilirseniz test edebiliriz. Arıza varsa yapabiliriz. Çok sık tamir ettiğimiz bir sürücü bu.
 
Lenze sürücü hatalıda olsa çalışıtırmaya devam ediyoruz. Hassas üretim konumunda olmadığı için şimdilik bizim için bir problem yok. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Operatör panelinden çalışma sisteminin devirini %15 azaltarak çalıştırıyor. Arızada birazda olsa tekrarında azalma oldu. Gün içinde 3 veya 5 kere veriyor.
 
Uzun uğraşlar sonunda arızanın ana nedenini bulduk. Sürücüleri hazır konuma geçiren kontak törün üstüne takılan ilave kontak takımın
tırnağı kırık olup tam oturmadığından arızaya neden olduğu gözlendi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,654
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst