Basit Motor Sürücü Sorusu

talebe34

Üye
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
59
Puanları
1
Yaş
39
ustalar bu motor sürücülerinde kutu içinden çıkan kılavuzların yorumu çok karışık burada anlayamadığım bu sürücü üzerindeki klemenslerin anlamına bakıyorum işte diyor; dijital input giriş, analog output çıkış, röle ortak ucu. mesela dijital input giriş derken biz dışarıdan bir anahtar bağlayıp belli bir gerilim mi vereceğiz. size zahmet olmazsa şunların ne demek istediğini hiç bilmeyen birisinin anlayacağı şekilde yazabilirmisiniz? bir fabrikaya bakımcı olarak yeni girdim. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Micromaster için örnek.
motor hız kontrol cihazlarında dışarıdan analog veya dijital veri okuma ve veri gönderme imkanı bulunmaktadır. Dijital ve analog giriş/çıkışlar daha önce tanımlanmış seçenekleri gerçekleştirebilmektedir.

Dijital Giri
şlerin Kullanılması
0 Dijital giriş aktif değil
1 START/OFF1
2 Ters yönde START/OFF1
3 OFF2 - serbest durma
4 OFF3 - hızlı yavaşlama
9 Hata resetleme
10 JOG sağa
11 JOG sola
12 Yönü tersleme (yön seçimi)
 
sürücünün markasını yazarsan daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
 
Kısaca bu girişlerin amaçlarını anlatmaya çalışayım:
Sürücülerin kontrol kartları kendi 24vDC gerilimi üretir bu 24vDC'yi bir röle üzerinden dijital inputa girebilirsin. Bu Dijital inputu da start komutu olarak kullanabilirsin. Röle çıkışlarından arıza, çalışıyor ya da hazır bilgilerini alabilirsin. Analog inputa için 4-20ma ya da 0-10v olarak hız referansı gönderebilirsin. Aynı şekilde analog outputtan da izlemek istediğin bir değeri (devir, akım, sıcaklık vb.) 4-20ma ya da 0-10v olarak alabilirsin.

Yine de en kesin bilgiyi sürücü marka ve modelini bizimle paylaşırsan verebiliriz.
 
TITUS un dediği gibi,
inverterin üzerinde bulunan klemenslerden bir tanes, 24v dc çıkış gerilimi verir. Burdan bir kablo ile dijital giriş klemenslerinden birine girersen invertere bir komut vermiş olursun. İşte bu komutuda inverter parametrelerinde ayarlaman gerekir. Mesela dijital input girişine ''inverter start'' komutu verirsen ve 24 v dc klemenden dijital input a girdiğin vakit inverter start alır. Yanlız bu dijital girişe ayrıca başka bir yerden 24v dc verirsen yanlış yapmış olursun. 24v dc yi görmez.
Analog input da, dışarıdan 0-20 mA alarak komut vermiş olursun.
Analog output da ise tam tersi inverter çıkış klemenslerinden istenilen proses e 0-20 mA çıkış verir.
Röle ler ise gene inverterden verilen parametreler ile kontak almış olursun. Mesela inverter arıza kontağı veya devrede kontağı gibi.
 
Son düzenleme:
basitçe dijital girişler sürücülere start vermek için kullanılır. analog girişler sürücülere hız refaransı vermek veya PID için kulannılır. röle çıkışlarını biz kendimiz atarız. run durumunda, fault ve alarm vs durumlarda rölenin bi çıkış vermesini sağlaabiliriz.
 
kısaca her sürücüde dijital girişleri aktif edecek bir ortak uç vardır . bu uç bazen +24vdc veya 0vdc olarak karşımıza çıkar. bu ucu Dijital girişe verirsen aktif olur. bu iki uç arasına ister anahtar bağla ister plc kontağından geçir . hayal gücünü kullan yani kısa devre edersen çalışır kesilirse durur. kolay gelsin
 
ustalarım bu değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. öncelikle bu kadar uzun aradan sonra cevap yazdığım için kusuruma bakmayın. motor sürücüsü atv31 dir. verdiğiniz bilgiler doğrultusunda bu sürücünün +24 LI1 +10 klemenslerine potans bağladım ve hız kontrolü için. +24 LI1 birbirine bağlayınca motor geriye döndü. +24 LI2 birbirine bağlayınca ileri döndü. ancak diğer analog veya dijital klemenslere ne yaptıysam hiç bir şey olmadı. bunlar ne için kullanılıyor. bazı ustalarım biraz terimsel yazmış pek bir şey anlayamadım. örneğin "mustafaand" ustam şöyle bir şey yazmış:"Analog input da, dışarıdan 0-20 mA alarak komut vermiş olursun.
Analog output da ise tam tersi inverter çıkış klemenslerinden istenilen proses e 0-20 mA çıkış verir.
Röle ler ise gene inverterden verilen parametreler ile kontak almış olursun. Mesela inverter arıza kontağı veya devrede kontağı gibi. " bundan pek birşey anlayamadım. burada ne demek istemiş ustamız açıklamazın mümkünmü?
ustalarım birde bu motor sürücülerinin kullanma kılavuzlarında bir dünya ayarları var ekrandan yapılan biz bunların hepsini ayarlıyormuyuz? hepsi işimize yarıyormu? yaramıyorsa biz bunu nasıl belirleyeceğiz? kılavuzu inceledim bir kaç birşeyler yaptım ancak genel olarak bir şey anlamadım. kılavuzda yazıyor rampada durma, frenli durma, yavaş yavaş durma bunları nasıl aklıma sokacağım anlamıyorum. yani ustalarım nerdeyse kafayı yiyeceğim orayı kurcalıyorum buraya kablo bağlıyorum her aklıma geleni deniyorum. ancak yapabildiklerimi yukarıya yazdım aklınaza gelen daha motor sürücüsünü hiç bilmeyen birisinin anlayacağı şekilde yazarsanız sevinirim. herşey için çok teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,961
Mesajlar
913,924
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst