Metal yorgunluğu

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
878
Puanları
56
Metallerin molekül yapısıyla alâkalıdır. yüksek basınç altında çalışan metallerde, belirli bir süre geçtikten sonra , moleküllerin arasındaki kovalent bağların yüksek basınç/kuvvet sebebiyle gevşemesi, böylece metalin direncinin azalmasıyla birlikte aynı zamanda ölçülerinin de değişmesi olayıdır. metalin çalışma ortamında maruz kaldığı basınca ve metalin cinsine göre bu yorgunluk belirtisinin ortaya çıkış süreci değişir. enjeksiyon kalıpları, uçak dış yüzeyleri gibi sürekli yüksek basınç altında çalışan elemanlarda daha fazla ortaya çıktığı için bu tür işlerde daha dirençli alaşımlar kullanılır
Üzerine yoğun stres binen malzemenin moleküllerinin kohezyonunu (bir arada tutucu kuvvet) kaybetmesi. metallerin yaklaşık 30 yılda bu özelliğini kaybetmeleri.

metal yorgunluğunun sebeblerinden biride titreşim ve sürekli tekrarlanan hareketlerdir. uçak kanatlarının gövde bağlantı noktalarında görülmesinin sebebi kanatların kalkış ve iniş esnasında sürekli olarak yukarı aşağı titreşmesidir. uçağın gövde bölümünde görülmez metal yorulması. normalde malzemeyi koparmak için gerekli kuvvetin çok daha altında bi kuvvet ile malzeme koparılabilir

metal parçaların sürekli olarak aynı gerilime maruz kalmaları nedeniyle dayanıklılığının zayıflamasıdır. metal bir parçayı sürekli olarak aynı şekilde bükmek neticesinde kopup elinizde kalması durumu.


"bir atacın birkaç kere yukarı aşağı kıvrıldıktan sonra kopması metal yorgunluğunun en basit örneğidir.."
 

Ekli dosyalar

  • resim.JPG
    resim.JPG
    13.1 KB · Görüntüleme: 44
Son düzenleme:
yunus abi eline sağlık birde çalışma zamanlarına yada hareket süresine göre hangi metal daha çok yorulur bilebilirmisin yada bir cetveli grafiği varmı?

teşekkürler
 
metal yorgunluğu testleri nerelerde yapılıyor,bildiğiniz firmalar varmı?bilgilendirirseniz sevinirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,270
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst