Yeraltı kablo korge çelik boru birleşimi

enerji_04

Üye
Katılım
10 Ağu 2014
Mesajlar
303
Puanları
1
Konum
İstanbul
Arkadaşlar trafo odasından çıkan kabloları binaya yeraltından taşırken PE veya korge borularla taşınacak yalnız araba geçiş yoluna (yangın yolu) denk gelen yerde çelik boruyla götürmem lazım, bunların birleşimi nasıl olur? illa menhol mu yapmam lazım? mesafe kısa dönüşlerde rogar kullanacağım
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Araç yolu dikey geçişinde yolun her iki başına ek odası koymanda fayda var,yol geçişlerinde kazı derinliği minimum 1m'dir. HDPE-PE borudan çelik boruya ekodasız geçiş doğru değil. Yolun çökmesi durumunda çelik boru kabloyu kırmamalı bunun için çelik boru yolun her iki başındaki ek odasına girecek şekilde uygulanmalı yada HDPE boru ile geçilecekse beton zarf içine alınması gerekir.
 
Araç yolu dikey geçişinde yolun her iki başına ek odası koymanda fayda var,yol geçişlerinde kazı derinliği minimum 1m'dir. HDPE-PE borudan çelik boruya ekodasız geçiş doğru değil. Yolun çökmesi durumunda çelik boru kabloyu kırmamalı bunun için çelik boru yolun her iki başındaki ek odasına girecek şekilde uygulanmalı yada HDPE boru ile geçilecekse beton zarf içine alınması gerekir.
yol derken itfaye geçiş yolu beton üzerine kaldırım taşı gelecek o zaman pe boru ile döşeyebilirim? ek odasında kabloya pay vererek kesintisiz devam mı edeceğiz?
 
En kesit görmek lazım bahsettiğin beton yolda beton kalınlığı nedir genelde 20cm'i geçmez! neticede sizin kazı derinliğiniz 1m. Kazı bitip boru döşendikten sonra beton zarfa almak lazım yada ek odaları arası beton büz kullanılabilir veya çelik boru. Büz ve çelik boruda beton zarfa gerek yoktur. Kablo tabii ki eksiz gitmeli yatay dönüş açılarına ve kot farklılığından doğan açılara dikkat edin kabloyu zedelemeyin.
 
Son düzenleme:
En kesit görmek lazım bahsettiğin beton yolda beton kalınlığı nedir genelde 20cm'i geçmez! neticede sizin kazı derinliğiniz 1m. Kazı bitip boru döşendikten sonra beton zarfa almak lazım yada ek odaları arası beton büz kullanılabilir veya çelik boru. Büz ve çelik boruda beton zarfa gerek yoktur. Kablo tabii ki eksiz gitmeli yatay dönüş açılarına ve kot farklılığından doğan açılara dikkat edin kabloyu zedelemeyin.
kablo eksiz devam edecekse ve güzergah 30m geçmeyecekse kablo sağ sol dönüşlerde ekoda yapmama gerek var mı? yoksa boruların bittiği yerde ekoda yapmam mı lazım?
 
hocam 12 tane 120mm2 N2XH kabloyu tek boruda döşemek gibi bir zorunluluğum yok herhalde?
 
kablo eksiz devam edecekse ve güzergah 30m geçmeyecekse kablo sağ sol dönüşlerde ekoda yapmama gerek var mı? yoksa boruların bittiği yerde ekoda yapmam mı lazım?

Ek odası keskin dönüşlerde kabloya pay verilerek dönüşün daha geniş açıda yapılması, kablonun çekilmesinde kolaylık ve ileride arıza durumlarında müdahale ve ek yapabilmek için yapılır.
TEDAŞ Kablo montaj usül ve esasları pdf dökümanı okumanızı tavsiye ederim. Kablolar kaç damar ne şekilde montajını yapacaksın (üç köşe teşkil yada yan yana aralıklarla) bu durumda redüksiyon faktörü devreye girer akım taşıma kapasitesi kontrol edilmeli. Dönüşü bol olan yerlerde borudan geçen kablo sayısının azaltılmasında fayda vardır.
 

Ekli dosyalar

  • TEDAŞKABLO-2008.rar
    878.6 KB · Görüntüleme: 29
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst