Varistörler Hakkında Bilgi

Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
337
Puanları
1
Yaş
39
varistörlerlerin ac ve dc voltta çalışma prensibi nedir?
 
çalıştığım işletmede bir trifaze motora bağlandığını gördüm çalışma prensibi ise motor sargılarının herhangi bir sebeple aşırı akım çekmesi durumunda devreyi açtığını düşünüyorum bi çeşit sigorta görevi görüyo termistörlerden farkı devreyi açtığında o varistörü değiştirmek gerekir

________________________________

ayrıca dc de çalışma prensibini bilmiyorum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Varistör - Vikipedi

wiki ustaya sordum,şu açıklamaları yaptı.

varistörün teknik adı VDR( voltage dependent resistör) dür.Üzerinde yazan gerilim arttıkça,direnci düşer.Devreye genelde paralel bağlanır.Böylece gerilim artınca,fazla gerilimi kendi üzerine alır.devreyi böylece korumaya alır.Sonuç olarak direnç olduğundan,DC ve AC de farklı çalışma karakteristikleri göstermemesi lazımdır diye düşünüyorum.
 
çalışma presibi Zehner diyotlar gibidir. konun uzmanı değilimdir, ama bildiğim kadarıyla anlatayım. Konun uzmanları daha iyi cevap verirler. aşırı gerilimlerde, yani Varistörün üzerinde yazılmış olduğu gerilim değeri, üzerine çıkarsa kendi iç direnci sıfıra yaklaşıyor. Böyle bir malzeme !?:).

hımm anlaşıldımı bilmiyorum, bir kaç sefer okudum ama sanki bir yerde düşük cümle kullanmışım.

bildiğim kadarıyla AC veya DC fark etmiyor, ama DC ' de enduktans (Bobin) gerilimleri daha sıklıkla olur. Örneğin, elektromanyetik frenlerde, DC- rölelerde ....vs kullanılır.
 
Varistör, elektronik devre elemanı olan varistör doğrusal olmayan bir direnç özelliği gösterir.

Genellikle çinko oksitten yapılır. Varistör gerilimi olarak bilinen gerilimin altında neredeyse hiç akım çekmez. Gerilim değeri çalışma voltajını geçtiğinde direnci hızlı bir şekilde düşerek akım çekmeye başlar. Genellikle elektronik sistemlerin girişine paralel takılarak aşırı gerilimlerde devreye girmesi ve gerilimin daha da yükselmemesi amaçlanır.

Bir varistör türü olan Parafudr ise yüksek gerilim hatları ile toprak arasına bağlanarak yıldırım düşme durumunda yıldırımın yüksek akımını üzerine alır ve trafo gibi hassas elemanları korur.
 
Devrede aşırı gerilim oluşmasın ve gerelimi dengelemek için kullanılır.Vinclerde bazı modellerinde kullanılmaktadır.varistör dc calışan bobin kumandalı sanzımanda(elmak grubunda)yada fren devrelerinde..
 
arkadaslar varistorler uclarindaki gerilim yukseldikce icdirenci duser ve bir an gelirki sifir olur iste o anda devrede bulunan sigortanin atmasini saglayarak sistemi korumus olur
 
Yüksek güçte cihazlar anahtarlama yaptıkça ani pikler oluşuyor ve varistör bu pikleri üzerinde harcıyor.
Peki bu pikler fazla ise ve bizim de trafonun girişinde Varistör varsa sigortayı sürekli arttırma ihtimali var mıdır? Varistörün yanma ihtimali varmıdır ayrıca? Varsa yanmasını nasıl önleriz? illa gereklimidir:) Varistörle ilgili iyi bir döküman yokmudur?

Konunun da tam olarak yeri burası değil sanırım..

----------------------
neyse ben buldum bir tane , buyrun:

http://mf.erciyes.edu.tr/ogrgor/ogrt/234/kisisel/gürültü.pdf
 
Son düzenleme:
AC 220V 310V tepe degerıne sahiptir.

250V varistöre DC 220V verdiğinizde sorun çıkmaz. Ancak, 250V varistöre 220V AC gerilim uygularsanız varistor patlar.

Bu nedenle varistör seçiminde voltajın AC yada DC oluşu önemlidir.

Varistör kataloğundan yazan voltajının tepe değermi yoksa etkin değermi olduğuna bakmanız lazım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst