İnanın çok açık şeyler yazamıyorum sosyal bir platformda bazı şeyler söylenemiyor. Ama siz ziyadesiyle beni anladınız. İki adet karşı basınclı türbinimiz var, generatör güçlerimiz 6000kVA 6,3v. Giriş trafomuz 2500kVa 31,5/6,3V.Ana gayeniz enerji üretimi olsaydı,sizin kararınız geçerli olurdu.Siz,yardımcı tesislerde olduğunuz için 2. sınıf muamelesi ( maalesef,özel sektörde bile böyledir ) görüyorsunuz.O nedenle,daha itibar ! edilen biryerlerden destek almalısınız dedim.Bizim 5 mühendisin koymuş olduğu doğru teşhisi,İTÜ den Mustafa Bayram hoca tasdik ve raporlaması sonucu , 2 adet 154/31,5 kv 15 MVA trafo değişimini ancak yapabilmiştik.Ağzınızla kuş tutsanız,1000 sayfa rapor hazırlasanız,alacağınız sonuç sıfırdır.Eğer,dışardan destek alamayacaksanız,çatla/patla devam etsinler.Trafo ve alternatör güçleriniz nedir ?Türbinleriniz,tahmin ettiğim gibi
karşı basınçlımı ? Tekraren ( yöneticilerinize söylemeniz için ) söylüyorum,böyle bir tesisin,ada pozisyonunda çalıştırılması,MÜHENDİSLİĞİN YÜZKARASIDIR.Allah kolaylık versin.
Aslında üretin döneminde kömür kazanlarımızda sorun olduğunda şehirle paralel çalışma geçmişte yapılmış. Lakin ana trafomuz yandığı için artık bu konuda korkuyorlar. Şehirden enerji aldığımız trafomuz 2500 kVA.
İnanın bu durum aklıma hiç gelmedi. Lakin bu söylem proje tamamlandıktan sonra yapılmış. Yani şu şekilde anlatayım; Proje gerçekleşmiş trafo bu şekilde tasarlanıp koyulmuz üçerinden yaklaşık 10 yıl geçmiş ve yeni bir durum ortaya çıkmış, Şef demiş ki bu trafo neden YnD bağlı biz bunu Dyn yapsak ne olur? ve bu söylenen cevabı almış. Teiaş bizdeki bir arızadan etkilenmek istemediği için bizim tarafımız üçgen bağlı olarak kalmış."Şefim ısrarla üretim proje başkanı bilmem kim bu şekilde olacak başka türlü olmaz projeniz onay almaz dedi diyor."
Bana göre tesis ekipmanları üzerinden komisyon almışlardır ! Bir arkadaş da yazmıştı "ellerinde kalan trafoları değerlendirdiler" diye. Tabi çamur atmak kolay, temizlemek ise zordur. Bu noktada kesinlikle böyledir diye bir şey diyemem.
Fakat her ihtimalde dürüst bir ihale yapılmadığına kalıbımı basarım. Çünkü bu memlekette %60 iskonto ile yol ihalesi alan ve zarar eden, bu zararı karşılamak için vergi indirimi yaparak bunu tüm vatandaşlarına paylaştıran insanlar olduğunu biliyorum.