Taşıtlarda akü şarjı ve gözlenmesi ile ilgili devre örnekleri

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
8ZDjza.jpg

ljvAQJ.jpg

7gMj1N.jpg

6P5jz3.jpg

PkPj2O.jpg

VavjGB.jpg

ljvADg.jpg

8ZDjOW.jpg


Açıklama: Araç dışındaki uygulamalardaki bu örnek akü şarj devreleri sadece akü gerilimini şarj esnasında karşılaştıran (komparatör) entegreleri ile dizaynli olup bir akım sınırlamasını veya özel ayarını da yapmamaktadır. Akım sınırlaması (1/10 kapasite oranıyla geçen bir akü şarj akımı) ise seçilen besleme trafosunun sekonder sarımındaki amper oranıyla bu devrelerde aküler için doğrudan belirlenir. Verilen röleler örneğin 100 amper akü için 10 amperi etiketinde yazılı olarak taşıyamaz ise röle>kontaktör birleşimini özel kullanmak gerekir.

Tristörlerin,güç transistörlerinin,vb. çok aşırı ısınan yarı iletkenlerin,bu aküden geçen şarj akımı oranında küçük veya daha büyük olan soğutuculara bağlanması gerekir. 40-60 amper-h aküye göre 4-6 amper sekonder akımı seçilen bir trafo, 100 amper-h’lik akünün (Daha uzun sürede otomatik akım kesmeli) şarjında yine kullanılabilir.Ama 100 amper-h aküye göre 10 amper olarak seçilip geçen bu 10 amper şarj akımını, örneğin 40-60 amper-h'lik akülerin şarjında hiç kullanamayız. Çünkü geçen amper miktarı akü kapasitesinin 1/10‘undan epey fazladır bu durumda, aküyü otomatik akımı kesinceye kadar olan sürede kaynatır.Kolay gelsin.

Alıntı (Kitap Kaynağı) : Motorlu Taşıtlarda Elektronik Uygulamaları/Münip Öniz/Yüce Yayınları A.Ş.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,239
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst