Start stop

06kdr23

Üye
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
34
Puanları
1
Oncelikle merhaba..
benim elimde trafo entes zaman rolesi kontaktor kopru diyot ve ikiz buton olan bir devre var.starta basinca ana kontaktor cekiyor motora yol veriyorum.
stopa bastigim zaman frenleme icin zaman rolesi tarafindan devreye girip ceken kontaktor uzerinden kopru duyot yardimiyla motora dc frenleme yapiyorum motor duruyor..buraya kadar her sey normal..yalniz stop un pesine hemen starta basinca frenleme kontaktoru cekik oldugu icin ana kontaktor cekerken sigorta atiyor..frenleme kontaktoru devredeyken ana kontaktorun tekrar start almasini istemiyorum..nasil yapacagimida cozemedim malesef..umarim anlatabilmisimdir..
yardimci olursaniz sevinirim..simdiden tesekkur ederim..
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Dostum devrenin tam şemasını verirsen daha kolay yardımcı olabiliriz. Ancak bu bilgiyle şöyle tavsiyede bulunayım.

Kontantörlerin bobin uçlarını veya butonların canlı uçlarını bir diğer kontantörün normalde kapalı yardımcı kontağından geçirirsen bir kontaktör çekili iken diğer kontaktör yolu açık kontak olacağı için butona bassanızda çekemez. Zaman rölesi ne zaman süresini doldurdu o zaman kontaktör bırakacak ve butona o zaman bastığında diğer kontaktör çekebilecektir.

Yani size lazım olan 2 adet NC yardımcı kontak ve bir kaç kablo bağlantısının yerini değiştirmek.
Kolay gelsin.
 
Fren kontaktörünün kapalı kontağını ana kontaktör bobinine seri bağlayacaksınız böylelikle frenleme devre dışı kalmadan motor çalışmayacaktır.
Sn Serkan_48'in dediği gibi devreni çizip paylaşırsan daha iyi olur.
 
Malesef sema yok..:( ana kontaktorun kapali ayagi uzerinden role devreye giriyor zaten roleyi calistiran ayri butonum yok..role cekince frenleme kontaktorude cekiyor.ama tekrar ana kontaktoru cektirince sigorta atiyor fren.bilgim fazla olmadigi icin boyle anlatabiliyorum..
 
Sen dediğimi anlamadın. Freni devreye sokan kontaktör varya onun yardımcı NC yani kapalı kontağını ana kontaktör bobininden önce seri bağlayacaksın böylelikle freni devreye sokmak için fren kontaktörü enerjilendiğinde önce kapalı kontağını açıp ana kontaktörü enerjisiz bırakacak yani motoru enerjisiz bırakacak ardından fren kontaktörünün ana kontakları kapanarak fren devresini enerjileyecek. Şimdi anladınız mı?
 
arkadaşlara katılıyorum fren i yapan konkaktörun
dogru anladıysam
nc ucundan start devresine giriş yapmalısın doğru anladıysam kırmızıyla gösterdim
Ekran Alıntısı.PNG
 
Starttan önce bağlamana gerek yok sonra da bağlasan açılan, normalde kapalı kontak mühürü bozar. Her halukarda ana kontaktörü devre dışı bırakır. Starta bassanızda ana kontaktör bobini enerjilenmez.
Zaman röleli frenleme devreniz yanlış.

Zaman rölesiz devre;
RC4ZmNDpVo-Y_h8O_BdHO33FxF45AGgQXTpflEpQWhXtLw6SQW.gif

Zaman röleli devre;
istege-bagli-dinamik-frenleme.png
 
Son düzenleme:
hocam doğrudur teşekkur ederim ama çizdiginiz diyagram da zaman röleleri ona göre olmalı
 
hocam doğrudur teşekkur ederim ama çizdiginiz diyagram da zaman röleleri ona göre olmalı

Zaman rölesi bobinini fren kontaktörüne paralel bağlayarak, stop değil start butonu kullanarak, zaman rölesinide ters zaman rölesi kullanarak devrenizi uygun demeyelimde iş görür hale getirebilirsiniz.
Arkadaşın bahsettiği dinamik frenleme devresi. Standartta olan devreler için amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
 
hocam zaten kullandıgım start butonu(sadece üzerine stop yazdım no yani) görüldügü üzre devrenin calişacagi kesin ama tabi professyonel olmadı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,276
Kullanıcılar
449,846
Son üye
g-silver

Yeni konular

Geri
Üst