Split Klimaya gaz basıyorum fakat gaz basıncı yükselmiyor

EmreKAZAN

Üye
Katılım
11 Ağu 2013
Mesajlar
2
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Split Klimaya gaz basıyorum fakat gaz basıncı yükselmiyor . gazı tamamen boşalttım vakuma alıp tekrardan gaz basıyorum fakat dediğim gibi gaz basıncı sabit 3 barda takılı kalıyor sorun nerden kaynaklanıyo olabilir yardım ederseniz sevinirm.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
kılcal tıkalı yada 4 yollu hatası olabilir.. basma basıncını okuyabiliyormusunuz yada manometrenizin yüksek basınç kısmını cihaza bağlayıp cihazı ısıtmada denermisiniz basma basıncınız kaç oluyor.. Birde cihaz hangi gazı kullanıyor? bunuda bilmemiz lazım..
 
basma basıncı çok yüksek ibre sonlarda 22 gaz var sistemde hocam
 
Basınç çok yüksek derken net bişey anlamadım ama ibre son derken 30-40 bar anlıyorum ... Dostum o klimayı çok çalıştırma.. Muhtemelen sistemde tıkanıklık var. En olası durum kılcal tıkalı gazı tam geçirmiyor. Siz gaz bas tık ça gaz kondenserde birikiyor basınç çok yükseliyor.. tıkanıklığı bulmanız gerekiyor. sistemde nem olabilir..
 
ic ve dış unıte serpantınlerı umarım temızdir hava akışını engelleyecek şekılde kırlıler ıse temızlemenızı ve gaz vermeden once sısteme azot basmanızı onerırırım..vakum yapmanızı borularda kırıklık olup olmadığını dıkkatlıce ıncelemenızı tavsıye ederımm... eğer.. sısteme daha onceden kımyasal yağ temızleyıcı (thousend dıye bılınır.) verıldı ve sıstemden atılmadı ıse buda gazın basıncını etkılıyebılir..
 
Eger kondanser basıncın çok yüksek evaporasyon basıncın çok düşük ise;

Kontrol etmeniz gereken noktalar,
Filtre ve evaporatör yüzeyleri temiz mi?
Kompressöre likit dönüyor mu?
Dönüş hattında 4 Yollu vana öncesi ve sonrası sıcaklık farklılıkları görüyormusun?

Bu sorun genel olarak (kritik noktalar olan filtre ve evaporator yüzeyi temiz ise) 4 yollu vana arızası olarak bilinir.
Eğer sistem dönüş basıncı 3 bar seviyelerine yükselebiliyor ise,
1- 4 yollu ana dönüş giriş borusu ile (3 lü grubun ortasındaki - genelde kompressöre bağlı olur) servis vanasından gelen dönüş hattı arasındaki boru sıcaklıkları soğutma modu aktifken farklı oluyor ise (Genelde 2-3 derecce fark olur ama 10-15 derece oynuyor ise) 4 yollu vananız basma hattından dönüş hattına kaçırıyor demektir.
Sistem yağ basmamış, tıkalı değil, temiz bir batarya, temiz bir filtre ile çalışıyor ise başka bir nedeni olamaz.
Eğer emin olmak istiyor ise iki bor arasındaki basınç farkını okumak teşhisi netleştirir. Basınç farkı 0.2 Bar (4 psi) civarında olmalıdır. Daha fazlası teşhisi netleştirir.
Eğer sistemden daha önce gaz kaçmış ve bu şekilde çalışmış olan bir cihaz ise, evaporatör içinde olması gerekenden daha fazla yağ olabilir. Arkadaşların da dediği gibi iyi bir azot (varsa f11) temizliği işi çözecektir.
Kolay gelsin
 
Arkadaş ilk mesajında cihaza gaz bastığından bahsetmiş.. Normal bir r22 li klima yüksek basınç manometresini sonuna kadar dayaması pek normal bi olay değil.. çok aşırı yüksek bir basınç.. O yüzden tıkalı ve gaz fazla kanısında bulunmuştum.. Serpantin kirliliği ile olacak bi durum değil.. Eğer soğutmada çalışıyor ise kondenser fanı durmuş olması lazım.. bilmiyorum arkadaş bi geri dönüş yaparsa bizi bilgilendirirse merakımızı giderebiliriz.. :D Çok merak ettim şimdi.. :D
 
Kilcal problemi bence.
 
meme yada sbop dedgımız parça tıkanmış bi çıkarıp temizlenırse normale dönecektir ..başıma geldi aynı arıza çünkü:D
 
Basıncı gaz bastgmiz siboptanmı olcuyoruz..acaba arkadaslar.birde komprrsore donus likit mi gazmı nasl anlycaz gorsel bir yol varmı

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,271
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst