Solar sistem akü bağlantıları

Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
44
Puanları
1
Yaş
29
Merhaba. Yeni kurduğumuz mandıramıza solar sistem kurduk ve sonradan rüzgar gülü ekledik. Akülerden yeterli verim alamadığımı düşünerek bi kaç fikir geliştirdim. (neden yeterli değil derseniz : https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/solar-sistem-akünün-erken-bitmesi.110121/)

Sistemin şimdiki bağlantısı şu :
go8n40L.jpg


6 panel birbirine paralel, 12v 143 ahlık 4 akü 2 seri 2 paralel şeklinde bağlı. Aküler hem şarj kontrol cihazına, hem hibrit invertere, hemde rüzgar türbini şarj kontrol cihazına bağlı. Şarj kontrol cihazının seri bağlı aküleri ayrı ayrı kontrol edemediği için sistemde dengesizlik olduğunu düşündüm ve 2 tane solar şarj cihazı farklı farklı şarj etmeyi düşündüm :


Fo7DIGV.jpg


Solar şarj cihazları 12v da desteklediği için 12v akü girişi olabiliyor. Bu şekilde olursa şarj kontrol cihazları panellerden gelen elektrikle aküleri eşit şarj edebilecek. Ve aküleri seri bağlayarak inverter girişine ve rüzgar gülü şarj kontrol cihazına paralel bağlı. Ve gerekirse jeneratörden de şarj sağlayabilecek.


3. fikir.
Qz4R5Us.jpg

Bu sistemde aküler direk olarak birbiriyle seri bağlı değil. Şarj kontrol cihazlarının yük çıkışı seri bağlı. (sorun olur mu bilmiyorum)Böylelikle hem akülerin şarjı eşit, hemde düşük voltaj koruması her akü için uygulanabilir. Jeneratöre de 2 tane akü şarj kontrol cihazı bağlayarak gerekirse akülere ayrı ayrı takviye yapılabilir. Lâkin rüzgar türbinini nasıl bağlayacağımı bilemedim :D


Sizce hangi sistem verim için daha mantıklı? Aşağı yukarı aküler 7000w vermesi lazım teoride ama 3000 wattı zor veriyor.(sabit 300w yük ile 8 saat anca gidiyor)
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Paralel akü daha riskli bir uygulama bana sorarsanız. Seri akü daha mantıklı. (Şarj-Deşarj sırasında)

Daha önceki konuda yazdığım test yöntemini denediniz mi?
 
Paralel akü daha riskli bir uygulama bana sorarsanız. Seri akü daha mantıklı. (Şarj-Deşarj sırasında)

Daha önceki konuda yazdığım test yöntemini denediniz mi?
Hocam servis aküleri detaylı test etmiş sağlam olduğunu belirtti.
 
Paralel akü gurubu her zaman daha iyi şarj ve deşarj olur yanlış bilgilere kapılmayın akülerin ömürleri açısındanda aynı şekilde :)

VSP250s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
akünün tam şarj edildiği nasıl anlaşılabilir peki hocam ?

Yazdım daha öncede, en kolayı eski bir araç bulup (Renault 9, toros, şahin gibi) mevcut aküsünü söküp sizin şarj olduğunu düşündüğünüz aküyü bağlamak. Hatta tamamen sökmenize gerekte yok mevcut akünün kutuplarını ayırıp takviye kablosu ile solar sistemden çıkan aküyü irtibatlandırabilirsiniz. Akabinde marşa basın araç çalışırsa haberler iyi, yok marş zorlanıp takılırsa ya aküleri öldürdünüz yada şarj edemiyorsunuz.

Aklıma kendi başınıza deneyebileceğiniz daha basit bir yöntem gelmiyor, ben olsam böyle yapardım. Elbet riskler her zaman vardır.

Saygılar....
 
Uzun zamandır girmiyodum foruma mesajlarım ve rutbem silinmiş :) ama acemi ve bylent arkadaşlar hala burda ve bilgisi olsun olmasın herşeye halen mesaj yazmaktalar her neyse.... :)
Arkadaşım akülerin dolu ise her biri 12,6 volt olmalı 12,4 ve altındaysa voltajları %75 ten azdır dolulukları bu kadar basit al mültimetreyi teker teker ölç tabi şarjı kesip bu kadar basit saygılar :)

VSP250s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Uzun zamandır girmiyodum foruma mesajlarım ve rutbem silinmiş :) ama acemi ve bylent arkadaşlar hala burda ve bilgisi olsun olmasın herşeye halen mesaj yazmaktalar her neyse.... :)
Arkadaşım akülerin dolu ise her biri 12,6 volt olmalı 12,4 ve altındaysa voltajları %75 ten azdır dolulukları bu kadar basit al mültimetreyi teker teker ölç tabi şarjı kesip bu kadar basit saygılar :)

VSP250s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Boş aküyü o şekilde tespit edebilir, yalnız iç yapısında problem olan akülerde boşta 12 Volt üzerinde gerilim gösterebilir. Oto elektrikçilerin kullandığı yük bindirmeli tip voltmetrelerde bu yüzden vardır.

Arkadaşın yük bindirmeli voltmetresi olmadığı için mecburen bu yöntemi deneyecektir.

Bilgi paylaştıkça kıymetlenir, açtığın konuda da sana yardımcı olmaya çalıştım ama sen hırsla yazmaya devam ediyorsun. Bu doğru değil.

Benim bilgim elbet çok azdır, ancak bir söz vardır ''Bin bilsende bir bilene danış''....

Saygılarımla.....
 
Kardeşim arkadaş test ettirdim sağlam diyo doluluğunu soruyo baştan beri konudasın ama anlamadın heralde :D her neyse birde abuzer efendi vardı bu formda sensin heralde o :)

VSP250s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,548
Kullanıcılar
449,913
Son üye
Sadullahfahri

Yeni konular

Geri
Üst