Soğuk havalarda ekonomik sürüş teknikleri

elektronikmuh

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
2,234
Puanları
1,866
Yaş
46
Ekonomik sürüş tekniklerini kullanan kişiler, bir yılda yüzde 20'ye kadar yakıt tasarrufu sağlıyor.

AA muhabirinin yaptığı araştırmaya göre, bir otomobilin tasarruflu yakıt tüketmesi, müşteri için her zaman önemli bir tercih nedeni oluyor. Ancak otomobillerin nasıl kullanıldıkları da yakıt ekonomisini etkiliyor.

Özellikle soğuk nedeniyle araçların daha çok yakıt tükettiği kış aylarında yakıt tasarrufu daha önemli hale geliyor.

Uzmanlara göre, ekonomik sürüş tekniklerini kullanan kişiler, bir yılda yüzde 20'ye kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. Ancak bunun için otomobil kullanılırken, bazı ayrıntılara dikkat etmek gerekiyor.

Bir otomobilin daha az yakıt tüketmesi için her şeyden önce yazlık ve kışlık bakımları ile periyodik kilometre bakımlarının kesinlikle ihmal edilmemesi gerektiği belirtiliyor.

Lastiklerin de yazın yaz, kışın ise kış şartlarına uygun olması, eskiyerek izleri silinmiş tekerlerin patinaj nedeniyle yakıt sarfiyatını artıracağı düşünülerek kullanılmaması, yakıt ekonomisini etkiliyor.

İşte sürücülerin yakıt tasarrufu için dikkat etmesi gereken ayrıntılar:

''Zorunlu olmadıkça otomobilinizi 2000-3000 devir aralığında kullanın

-Hep yeşil ışıklarda geçmek, kırmızıya yakalanmamak için kentlerdeki 'yeşil dalga' hızlarına dikkat edin

-Çok uzun süre yananlar hariç, kırmızı ışıklarda kesinlikle motoru stop etmeyin

-Otomobilinizin bagajında su bidonu benzeri ağırlık yapacak gereksiz yükler bulundurmayın

-Şehir içinde, kırmızı ışığı görür görmez gazdan ayağınızı çekin ve aracınızı ışığa kadar ek benzin yakma durumundan kurtarın.

-Ani ve aşırı gaza basmalardan, gereksiz ani frenlerden kaçının.''

Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mete Kalyoncu, bu konulara dikkat edilmesi durumunda otomobilin yüzde 10 ile yüzde 20 arasında daha az yakıt tüketeceğini vurguladı.

Otomobilin yüzde 20 daha az yakıt tüketmesinin kişiye hatırı sayılır bir katkı sağlayacağını vurgulayan Kalyoncu, şunları kaydetti:

''Akaryakıta yüzde 20 herkes için önemlidir. İvmeli araç kullanmayan, yoldaki yeşil dalgaları gözetip kırmızı ışığa yakalanmayan ortalama bir sürücü, yıl sonunda büyük bir tasarruf sağlayabilir. Ortalama bir otomobilin ayda 200 liralık akaryakıt tükettiğini düşünürsek, sürücü, bir yılda yakıta 2 bin 400 lira vermektedir. Bunun tasarruf edilecek yüzde 20'si 480 liraya gelecektir. Yılda yaklaşık 500 lirayı da kimse sokağa atmak istemez.''
 
Vergilerin artırılmasıyla 1 litre benzinin fiyatı 4 liraya yaklaştı. Maliye'nin bütçe ve cari açıkları kapatmak için artış yaptığı vergilerde şimdilik geri adım gözükmüyor.

Araç sahipleri için pahalı benzine karşı yapılacak çözüm; tasarruf. Shell, Total, BP gibi sektörün önde gelen şirketlerinin araç sahiplerine yaptığı tavsiyelere göre 80 kilometre (km) hızla seyreden bir araç, 100 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha az yakıt tüketiyor. Seyir halinde iken gereksiz klima çalıştırmamak, ani gaz-frene basmaktan kaçınmak, aracın camlarını kapalı tutmak tasarruf sağlıyor.

Daha az yakıt tüketimi, ilk olarak araç bakımlarının düzenli yapılmasıyla başlıyor. Bunun için motor ve lastik bakımları öne çıkıyor. Kirli bujilerin değiştirilmesi yüzde 5 tasarruf sağlıyor. Lastik havalarının kontrolü, verimi yüzde 3 artırıyor. Gereksiz bagajın maliyeti yüzde 5 daha fazla yakıt tüketmek.

En önemli yakıt tasarrufu ise aracın hızıyla sağlanıyor. İngiliz Ulaştırma Bakanlığı çalışmasına göre saatte 100 km hızla giden bir araç, 80 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha fazla yakıt harcıyor. Klimanın çalıştırılması, yakıt tüketimini yüzde 8 artırıyor. Uygun motor yağı kullanımı ve temiz yakıt, özellikle filo araçlarına ve kurumlara ciddi tasarruf sağlıyor.

Kaynak:zaman
 
Güzel bir konudan bahsetmişsiniz, ben de bir açıklama yapmak istedim, 100 km/h ve 80 km/h arasındaki rüzgar kuvveti (direnci) farkına değinmek istiyorum, rüzgar hızı 100 km/h hızda 27,777 m/sn- 80 km/h hızda ise 22,222 m/sn- dir. rüzgar gücü hızın küpü ile doğru orantılı arttığı için aradaki fark +%95,6 olarak ortaya çıkıyor. yani sürücü 80 km/h hızla gitmek yerine 100 km/h hızla giderse yaklaşık 2 kat rüzgar kuvveti etkiyecektir.
Ben kendi aracımda denedim, başka bir değişiklik yapmadan; 0.25 krş yakıyordu km'de ve sonra 0.20 krş yaktı. otogaz litre fiyatı da 2.3 tl/lt. Biraz sıkıcı olmuyor değil ama benzine vereceğim parayı marketten alabildiğimce abur cubur aldım ve yol boyu bitiremedim bile. dünyanın en pahalı yakıtını kullandığımız aşikar ama hızlı gitmekte pek bir fayda sağlamıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst