Sürücüler işlevlerine göre ve türüne göre kaça ayrılır?

hipotenus

Üye
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
39
selamun aleykum,sürücüler işlevlerine göre kaça ayrılır hangi amaçlar için kullanılır?
Bildiğim frekans ayarı yapılabiliyor bu cihazlarla
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
merhaba

sabit tork gerektiren işler için ve torktan bağımsız değişik hızlarda kullanılan sürücüler vardır.
Sürücülerle frekan değiştirilerek ve gerilimle de nominal gerilime kadara oynanarak hız ve tork kontrolü yapılır.
 
peki AC akımı DC akıma çevirme özelliği de mevcut sanırım?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bir şey daha,motor yüksüzken yada yük halınde iken,normal devrini yakaladıgında çektiği akım değişebilirmi ?yanı motor sabit bır yukte normal devrinde iken şebekeden cektıgı akımda oynama olurmu ? tesekkurler
 
sürücüler ac gerilimi önce dc gerilime daha sonra tekrar ac gerilime çevirirler.
Normal şartlarda o şartlarda oynama olmaması lazım fakat ısınma ve stator direncinin değişmesine bağlı olarak akımda çok az miktar değişme olması beklenebilir.
 
Tesekkürler hocam verdiğin bilgiler için
 
sürücüler ac gerilimi önce dc gerilime daha sonra tekrar ac gerilime çevirirler.
Normal şartlarda o şartlarda oynama olmaması lazım fakat ısınma ve stator direncinin değişmesine bağlı olarak akımda çok az miktar değişme olması beklenebilir.

ac motor sürücüler mantık olarak \ FC frekans kontrol - VC vektör kontrol - SC servo control prensiplerine göre çalışırlar.
fakat yeni teknoloji fan ve pompa uygulamaları için bazı sürücüler enerji tasarrufu fonksiyonunu sağlamak için özel opsiyonlar içerir.
motor hedeflenen hıza geldikten sonra frekansı biraz daha artırıp gerilimi düşürerek motorun biraz daha kayma ile çalışmasını sağlar.
yani kayma:shifting (S) = sürücü çıkış devri setpoint / motor devri

ac sürücülerin genel prensibi ac önce dc ye çevrilir kondanstörlerle dc bara stabil hale getirilir.
bara gerilimi pwm sinyalleri ile tetiklenen IGBT ler ile anahtarlanarak ac ye sinüs benzeri sinyallere çevrilir.
motordaki endüktif yük sayesindede sinyal sinüse dönüşür.
sayın hipotenüs daha detay istiyorsan bana mesajla iletebilirsin.
 
çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için gayet ince. Konvertörler hakkındada bilgi toplamak istiyorum ve invertörlerden farkları nelerdir acaba?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,902
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst