Sürücü ve kaçak akım rölesi

Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar. Benim 4 kW'lık AB sürücüm ve 3kW'lık asenkron motorum var. Pano girişinde 30 mA'lik kaçak akım rölesi (KAR) mevcut. Sürücünün 3 faz ve bir toprak bağlantısı ve aynı şekilde motorun bağlantısını yaptım. Boşta kalan nötr kablosunu kıvırarak izole bantla bantladım. Pako şalteri açıp sürücüyü beslediğimde KAR açıyor.
1-) Bunun nedeni sistemimde nötr kullanmamam mıdır? Çünkü KAR girişi 3 faz ve bir nötr'den oluşuyor. Sistemde ise nötr açık devre...

Gövde topraklamaları yerine nötr hattını bağladığımda problem çözüldü. Fakat bu durumda dengesiz yüklenme söz konusu olduğunda;
2) Sürücü ve motor gövdesinden bir akım geçmez mi, ve bu akım benim için bir tehlike oluşturmaz mı?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Teşekkürler, iyi çalışmalar.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sürücü İçersinde RFI Filtre Vardır.
Görevi Sürücünün Şebekeye Harmonik Geçişini Engellemektir.
Bazı Sürücülerde Bir Jumper İle Devre Dışı Bırakılabilir.(Kullandığınız Sürücünün Kullanım Klavuzuna Bakınız)
Sürücünün Çalışmasına Bir Etkisi Yoktur.

Bahsettiğiniz Probleme Sebep Budur.

Toprak Yerine Nötr Hattını Gövdeye Bağlamanızı Önermem.
 
1- Nötr kullanmayışınız kaçak akım rölesinin atmasına neden olmaz. Çalışma fonksiyonunu yerine getirir.
2- Sn 3e-elektronik'in dediği gibi filtre devrelerindeki toprak bağlantısı kaçak akım oluşturur.
3- Toprak terminallerinden topraklama yapılmalı. Nötr iletkeni kesinlikle toprak terminaline bağlanmamalıdır.
 
ürün kataloglarında nötr olmadan KAR bağlantı şemaları bulunuyor arkadaşlar

schneider ve siemensinkine bakabilirsiniz.
 
Sürücü İçersinde RFI Filtre Vardır.
Görevi Sürücünün Şebekeye Harmonik Geçişini Engellemektir.
Bazı Sürücülerde Bir Jumper İle Devre Dışı Bırakılabilir.(Kullandığınız Sürücünün Kullanım Klavuzuna Bakınız)
Sürücünün Çalışmasına Bir Etkisi Yoktur.

Bahsettiğiniz Probleme Sebep Budur.

Toprak Yerine Nötr Hattını Gövdeye Bağlamanızı Önermem.
Sürücü İçersinde RFI Filtre Vardır.
Görevi Sürücünün Şebekeye Harmonik Geçişini Engellemektir.
Bazı Sürücülerde Bir Jumper İle Devre Dışı Bırakılabilir.(Kullandığınız Sürücünün Kullanım Klavuzuna Bakınız)
Sürücünün Çalışmasına Bir Etkisi Yoktur.

Bahsettiğiniz Probleme Sebep Budur.

Toprak Yerine Nötr Hattını Gövdeye Bağlamanızı Önermem.
Hocam opsiyonel RFI diye bir kısım var kılavuzda. Ekran görüntüsünü ekte verdim. Bunun dışında hiçbir bilgi bulamadım. Eğer bulsam önerinizi yapacaktım. Daha da enteresan olanı sürücüyü aldığım firmayı aradım, onlardanda düzgün bir cevap alamadım. Çözümleri;

1-) Ya KAR kademesini yükseltmek
2-) Ya da topraklamayı sökmek. Kendileri de toprak bağlantısı olmaksızın kullanıyorlarmış. Açıkçası çok mantıklı gelmedi ama şuan alternatif gözükmüyor. Sürücü Allen Bradley Power Flex 753. Öneriniz varsa sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.png
    Adsız.png
    94.7 KB · Görüntüleme: 106
1- Nötr kullanmayışınız kaçak akım rölesinin atmasına neden olmaz. Çalışma fonksiyonunu yerine getirir.
2- Sn 3e-elektronik'in dediği gibi filtre devrelerindeki toprak bağlantısı kaçak akım oluşturur.
3- Toprak terminallerinden topraklama yapılmalı. Nötr iletkeni kesinlikle toprak terminaline bağlanmamalıdır.
Öneriniz üzerine nötr bağlantısını kestim fakat yukarıda belirttiğim sebepten ötürü toprağıda devre dışı bırakmak zorunda kaldım.
 
Fazla Zamanım Yok Hızlıca Gözattım. Problemin Çözümü Gönderdiğin Klavuzda Sayfa 184 ile 192 Arasında Senin Sürücü Modeline Göre İncelemeni Tavsiye Ederim. Olmazsa Yarın Yine Bakarız Beraber.
Başarılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,119
Mesajlar
915,164
Kullanıcılar
449,824
Son üye
Lecterer

Yeni konular

Geri
Üst