Renault Symbol 1.2 16V 75 BG’lik Benzinli Bir Aracın Ecu’sı İçin Uygulanan Cebri Soğutma Tadilatı

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
Z23rQG.jpg

bQVAvm.jpg
NYn62L.jpg
rY5BXP.jpg


Merhaba,çok değerli arkadaşlar; son günlerde aşırı ısınan hava şartlarında (Küresel ısınmadan da kaynaklı) sıkışan araç trafiğinde araç içinde soğuması zor şartlarda pek de mümkün olamayan ecu (Elektronik kontrol ünitesi) için cebri yoldan 2 adet pc fanıyla soğutma şeklini geçici olarak da uygulamayı düşündüm. Ecu’nun ısınmasıyla motorun çekiş gücünde oluşan bazı duraklamalar,güçten düşmeler,kesiklik emareleri,vb. böylece de tam telafi edilmiş oldu.

Sistem 12 volt dc. akımını aracın 12 volt çakmaklığından çakmaklık soketine takılan 12 volt bir fişle almakta,takıldığı anda anahtar 0 konumunda iken değil de 1-2-3 konumlarında sisteme (Cd-çalar,ateşleme sistemi,vb.) tam olarak da bu 12 volt dc. verildiğnde tam olarak çalışıp dönmeye başlamaktadır.Fiş çakmaklık soketine hiç takılı olmazsa zaten sistem tümüyle de iptal edilmiş olmaktadır.

Malzeme Listesi:
  • 2 adet 120 mm.’lik 12 voltluk brushless (Fırçasız dc. motorlu) pc kasa havalandırma fanı.
  • 2 adet eski bozuk mouse’lardan çıkma mouse kablosu. (Ekranlı) (Blendajlı)
  • Oto pratik süpürgemin kordon başından aldığım 12 voltluk 1 adet çakmaklık fişi.
  • Fanları birbirine tam sabitlemekte kullandığım japon yapıştırıcısı,siyah elektrik bandı.
  • Kabloların aracın kapı altından ve kaput kenarından tam orijinal geçişinde ve sabitlenmesinde kullandığım ambalaj (Koli) bandı.
  • Bilgisayar kasasından çıkma pci portlarının boşluklarını kapatma çubukları (3 adet) Bunlar üst üste 2 fanı ecu’ya belirli bir mesafede (Ecu’ya uzak) tam sabitlemekte payanda (Dayanak) olarak da kullanılmıştır.
Sistemi çok sıcak havalarda,arabanın trafikte iyice sıkışıp da ecu’sunun rahatça soğuyamadığı zamanlarda (Radyatörden ecu’nun üzerine doğru gelen aşırı sıcak hava bu durumda bırakın yeterli soğumayı,ecu’yu daha da ısıtmaktadır,bu nedenle de yaptığım tadilatın özellikle çok sıcak havalarda bu yapılma nedeni de bulunuyor) çakmaklık soketine takarak motor tam çalışırken de (Motorla paralel olarak) kullanmaktaydım.

Not: Bir müddet bu sistemi arabamda sıcak havalarda da kullandım,sonradan zararlı ( 2 ayrı sistemin istenmeyen etkileşimi gibi) olabileceği düşüncesiyle ecu'dan sökerek tam kaldırdım.(Ecu-brushless motor etkileşimi tam olarak düşünülerek,bu değişikliğin çok fazla etkisini de göremediğimden dolayı) Kolay gelsin..Saygılarımla..
 
Ben zararı olacağını düşünmüyorum Sn. Binbaşı, yalnız hem etrafı açık (davlumbaz-kanal yok) hem de mesafeli oluşu tam verim eldesi bakımından dezavantajlı gördüm.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst