İlk yapmanız gereken makineye gelen 220 vac güç kablosu ucundaki pabuçları makine girişinden ayırıp 220 vac’nin geldiği pabuç uçlarından avometredeki ac ölçümünde (Avometre yoksa 100 watt.lık ampul bağlanıp yandığı görülerek) 220-230 vac’nin mutlaka (Net olarak) okunması gerekiyor.Toprak kablo ucu (Makina gövdesine bağlı) ile faz arasının 220 vac veya ona çok yakın değerde olması gerekiyor.Bu değerler okunmuyorsa güç kablosunu içten avometreyle,sesli omaj ölçümünde, tek tek kablo ölçümünü yapıp sağlamlık testini yapın.Bu test olumlu çıkarsa prizden nötr’ün sağlıklı (tam) gelip gelmediği (Faz geldiği ama nötr gelmediği için,çalışma lambası faz,nötr hattı tam gelmediği için yanmadığından) veya toprak hattıyla nötr’ün yanlışlıkla yer değiştirip değiştirmediğini öncelkle araştırın.K.K.K.R.si varsa bu prizdeki yanlış yerleşimde zaten faz-toprak makine beslemesi olarak girerse atacaktır,ama K.K.K.R.si yoksa sadece iç kısa devrede otomat atacaktır.
İlk kanaatim makinanın bir kart arızası şeklinde değil,yani elektronik kart içinden,bu kilide 220 vac’yi veren mekanik röle,SSR (elektronik röle) arızası şeklinde değildir,kendi düşündüğüm iyi bir senaryoya göre.İlk etaptaki önerim topraklı priz-topraklı fiş-3’lü güç kablosundan faz,nötr ve toprak şeklinde, 220 vac’nin çok sağlıklı gelip gelmediğini iyice kontrol etmeniz şeklindedir.Kolay gelsin.