northaire klıma arızası

Katılım
15 Şub 2015
Mesajlar
449
Puanları
1
Yaş
28
saygı değer abılerım ustalarım noorthair 2. el bir klima taktık fabrıkaya takmaz olaydım klıma 2.el bir müşteriden çıkardık adamda sökme parasına verdı dükkanda denedık basınçlar amperler normaldi.Klimayı taktıktan 1 ay sonra klıma ısıtmada çalışmamaya başladı,çağırdılar gıttık ortam sensoru hızlıca yukselıyor 32 dereceye ama ortam olsa olsa 23 24 derecelerde neyse sensöru değiştirdim olay gene aynı aynı derken öncekınden daha yavaş yükselme var ondan sonra dış motora baktım soğutmaya aldık klımayı basma ve emme karlanmış gazına bakıyoruz basınçlar normal sizce 4 yollu vana kacırıyor olabılırmı vana arızasında by pass etmezmı kendı içince gazı?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Dostum görmeden yazacaklarım olabilecekler hakkındaki yorumlarım olacak. Hepsi aynı anda olmayabilir.

1- Sensörün hızlı yükselmesi ve mahalin o sıcaklıkta olmaması

Böyle bir durum evimde kullandığım eski klimamda aynı şekliye meydana geliyordu. Ortam sıcaklığı 22 derece iken klimam 28 dereceye ulaşıp otomatik yapıyordu. Belli başlı sorunun nedeni

A- Klimanın montaj şekli havanın odanın şekline göre kısa devre yaparak üflediği havanın geri dönmesi
B- Cihazın imalat şekli ile ortam sensörü evaporatör bataryasına çok yakındır. İç fan havayı iyi döndürmüyor ise sensörün çok yakın olması nedeniyle ortam sıcaklığından bir kaç derece yüksek göstermesi durumu. ) Not : bu durumu bertaraf etmek için sensörü yerinden çıkarıp cihazın ön panjurunun kenarından dışarı taşımıştım. Sonuçta ortam sıcaklığı ile neredeyse eş değer çalışmaya başladı )
C- Klima odada montaj olarak tavana yüksek montajlanmış ise sıcak hava yükseleceği için okuduğunuz sıcaklık dönüş havası yüksek okuyor olabilir.

Yada kart , sensör arızası olasıdır.

Yukarıdakiler sensör sıcaklık sorunu ile alakalıdır.

Dönüş borusunun karlanması hakkında ,

Bir çok nedeni olabilir. Karlanma ne demektir ? İç ünitede ısı transferi olmuyor ise soğukluk fazlası ile dönüşe gelmektedir.

1- Gaz eksik
2- İç ünite filtreler kirli
3- İç fan devri düşük ayarlı kondansatörü arızalı yada iç fan çalışmıyor
4- İç ortam çok soğuk
5- İç dış boru mesafesi çok kısa
6- Aşırı gaz şarjı
7- Kılcal tıkalı
8- İç ünite batarya sensörü yanlış okuyor

Şimdilik aklıma gelenler bunlar dostum. Bazı konuları eleyerek olasılıkları azaltabilirsin.
 
Dostum görmeden yazacaklarım olabilecekler hakkındaki yorumlarım olacak. Hepsi aynı anda olmayabilir.

1- Sensörün hızlı yükselmesi ve mahalin o sıcaklıkta olmaması

Böyle bir durum evimde kullandığım eski klimamda aynı şekliye meydana geliyordu. Ortam sıcaklığı 22 derece iken klimam 28 dereceye ulaşıp otomatik yapıyordu. Belli başlı sorunun nedeni

A- Klimanın montaj şekli havanın odanın şekline göre kısa devre yaparak üflediği havanın geri dönmesi
B- Cihazın imalat şekli ile ortam sensörü evaporatör bataryasına çok yakındır. İç fan havayı iyi döndürmüyor ise sensörün çok yakın olması nedeniyle ortam sıcaklığından bir kaç derece yüksek göstermesi durumu. ) Not : bu durumu bertaraf etmek için sensörü yerinden çıkarıp cihazın ön panjurunun kenarından dışarı taşımıştım. Sonuçta ortam sıcaklığı ile neredeyse eş değer çalışmaya başladı )
C- Klima odada montaj olarak tavana yüksek montajlanmış ise sıcak hava yükseleceği için okuduğunuz sıcaklık dönüş havası yüksek okuyor olabilir.

Yada kart , sensör arızası olasıdır.

Yukarıdakiler sensör sıcaklık sorunu ile alakalıdır.

Dönüş borusunun karlanması hakkında ,

Bir çok nedeni olabilir. Karlanma ne demektir ? İç ünitede ısı transferi olmuyor ise soğukluk fazlası ile dönüşe gelmektedir.

1- Gaz eksik
2- İç ünite filtreler kirli
3- İç fan devri düşük ayarlı kondansatörü arızalı yada iç fan çalışmıyor
4- İç ortam çok soğuk
5- İç dış boru mesafesi çok kısa
6- Aşırı gaz şarjı
7- Kılcal tıkalı
8- İç ünite batarya sensörü yanlış okuyor

Şimdilik aklıma gelenler bunlar dostum. Bazı konuları eleyerek olasılıkları azaltabilirsin.
haklısın abi sorun devam edıyor motor gidici olabıırmı bu durumda :)
 
Soğutmada emme ve basma karlanıyor ise ,

1- Gaz şarjın gramına göremi yapıldı?
2- Karlanma olduğu anda iç fan çalışıyor muydu?
3- İç fan çalışıyor ise tam devirli dönüyor mu? ( İç fan çalışıyor gibi görünebilir. Daha önce başıma gelen durum fan kapasitörü arızalı olduğu için tam devir dönmesi gereken iç fan 1/4 oranında dönüyordu. Bu durum soğutmada karlanma ısıtmada yüksek basınca neden olabilir )
4- Vakum iyi yapıldımı?

Yine yukarıdaki durumlar geçerlidir.

Kompresör motoru çalıması gereken değerler dışında çalıştıkça zorlanır. Uzun sürede kompresörde hasar meydana getirebilir.
 
Soğutmada emme ve basma karlanıyor ise ,

1- Gaz şarjın gramına göremi yapıldı?
2- Karlanma olduğu anda iç fan çalışıyor muydu?
3- İç fan çalışıyor ise tam devirli dönüyor mu? ( İç fan çalışıyor gibi görünebilir. Daha önce başıma gelen durum fan kapasitörü arızalı olduğu için tam devir dönmesi gereken iç fan 1/4 oranında dönüyordu. Bu durum soğutmada karlanma ısıtmada yüksek basınca neden olabilir )
4- Vakum iyi yapıldımı?

Yine yukarıdaki durumlar geçerlidir.

Kompresör motoru çalıması gereken değerler dışında çalıştıkça zorlanır. Uzun sürede kompresörde hasar meydana getirebilir.
gramajında gaj verıde vakum yapıldı iç fan önce hızlı üflüyor sonra 15 dk sonra devri düşüyor
@serkan_48
 
Son düzenleme:
Abim benim fikrimce fan matorun yada fan kapasitoru arizali ola bilir..
fan motoru çalışmaya devam edıyor ama devirsiz sonra soğutmada 17 dereceye ayarlıyoruz ortam 25 derecede kesıyor sensörlerıde yenıleedığim halde mısır malı bir cihaz takmaz olaydım :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,100
Mesajlar
914,965
Kullanıcılar
449,800
Son üye
bukurt

Yeni konular

Geri
Üst