Motorlarda, Yıldız-üçgen Direk üçgen Bağlantı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
paylaşımınız icin sağolun arkadaslar
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
eğer bir motorun etiketinde üçgen-yıldız:220-380 yazıyorsa, şebekenizde 380 ise bu motor yıldız çalışmalıdır.yıldız üçgen çalışabilmesi için etiketinde yıldız-üçgen:220-380 yada üçgen-yıldız:380-660 v yazmalı.etiketinde üçgen-yıldız :220-380 yazan bir motora yıldız üçgen yolverilirse motor üçgene geçtiğinde herbir sargıya 380v gideceğinden motor yanar.Bence bu motor önceden yanmıştır ancak etiketi değiştirilmemiştir.
 
bir zamanlar böyle bir olay benimde başıma gelmişti.kitapları kurcalaya kurcalaya kafayı yiyecektim neredeyse.tabi o zamanlar internet yok ki hemen bir forum sitesine girip sorumu sorabileyim ..şimdi herşey kolaylaştı ve güzelleşti tabii. neyse sonunda olayı çözdüm.uyanığın birisi bu motorun bir etiketi bile yok diyerek hurdaya ayrılmış benzer bir motorun etiketini buna takmış..bütün yorumları okuduktan sonra en son cevabı veren mehmet yılmazın cevabına katılıyorum.kesinlikle aynı fikirdeyim..
 
Sayın arkadaşlar !

Bu konuyla ilgili birşeyler yazmıştım önceden. Fakat iyi anlaşılamadı düşüncesindeyim.

Amerika Birleşik Devletlerinde Şebeke gerilimi faz-nötr 110 volttur. İyide Amerikadan bize ne diyeceksiniz. İstanbulun birçok semti 1986 yılına kadar 110 volttu. En son Nişantaşı, Teşvikiye ve civarı semtler 1986 yılında 220 ye geçti. Bunları niye yazdım, az sonra yazacaklarıma zemin olsun diye.

juano2782 rumuzlu arkadaşımız üçgen 220- yıldız 380 v. etiketli motorun bağlantısı hakkında bilgi istemiş. Hemen yarın gidip, 4 kw. altında küçük bir trifaze motor alın veya çalıştığınız fabrikadaki motorların etiketlerine bakın aynen öyle yazacaktır. Yani yıldız çalışan motorlar. Bu motor önceden yanmış ve sarım görmüş, etiketi değiştirilmemiş motorlar değildir. Orijinali öyledir.

Şu an kullandığımız faz-nötr 220 olan şebekede 3 faz 380 v. hepimiz biliyoruz. Yıldız motorun seri bağlı 2 bobinine 380 v. veriyoruz. Her bobine 220 v. vermiş oluruz. Peki aynı motoru faz-nötr 110 v. 3 fazı 190 v. olan şebekede nasıl bağlarız.

İşte o zaman motor klemensinde bağlantıyı üçgen bağlayıp, her bobine 190 v. vermiş oluruz.

1986 yılından önce inşaatlarda kullanılan malzeme taşıyan kazanlı vinç motorlarını bulunduğu bölgeye göre bağlantılarını devamlı değiştiriyorduk. Hatta inşaat kalfası dahi bu işi öğrenmiş, o bile klemens kutusundan bağlantıları değiştirebiliyordu.

Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN
 
sayın şef, konuyla ilgili cevaplarınızı okudum.bakalım doğru anlamışmıyım:siz 20 yıl önceki durumdan bahsediyorsunuz.günümüzde veya birkaç yıl önce üretilmiş motorların etiketlerinde artık böyle aykırılıklar olmuyor herhalde..doğru mu anlamışım.saygılar.
 
kardeşim o yıldız üçgen işi birazda makinanın kalkışıyla alakalı eğer makina fazla yük çekmeyen bi makinaysa direk üçgende kaldırılır yıldız istemez yok devirli ise ilk kalkışta bile zorlayacaksa o zaman yıldız ilk sonra üçgen bağlantı yani yıldız üçgen panosu yapılır
 
Maalesef doğru anlayamamışsınız sayın melpa !

Ben 1986 yılında nişantaşı'nın elektriği 220 ye dönüştü derken 110 v. şebeke var olduğunu vurgulamak için yazmıştım. Bu tip motorlar o tarihte kaldı anlamında yazmadım. HEMEN YARIN GİDİP, 4 KW. ALTINDA KÜÇÜK BİR TRİFAZE MOTOR ALIN VEYA ÇALIŞTIĞINIZ FABRİKADAKİ MOTORLARIN ETİKETLERİNE BAKIN AYNEN ÖYLE YAZACAKTIR cümlesini iyi okumadığınız anlaşılıyor.

Fluoresant balastlarına nötr de bağlandığını biliyormuydunuz ? Sanmıyorum. Forum üyelerinin de bilmemesi gayet normaldir. 1977 yılında Cerrahpaşa hastanesinin bir bölümünün tadilatında çalışırken eski armatürleri söktüğümüzde görmüştüm. Balasta 3 kablo giriyordu. Faz giriş, faz çıkış ve ortaya da nötr bağlanmıştı. Ben çalışmaya başladığımda piyasada yoktu. Kimbilir kaç sene önce takılmıştı.

Bu balastlar için " şimdi öyle aykırılıklar yok " diyebilirsiniz. Fakat trifaze motorlar için aykırılık devam ediyor maalesef.

Çalıştığım yerde bir trifaze motorun etiketinin resmini çektim. 2002 yılında takılan bir motor. Resim ölçülerini küçülttüğüm için net çıkmayabilir. SAĞLICAKLA KALIN
 

Ekli dosyalar

  • SD531240.JPG
    SD531240.JPG
    84.5 KB · Görüntüleme: 101
Moderatör tarafında düzenlendi:
hoobyelektrik ' Alıntı:
motor bağlantılarında normalde 5,5kw motora kadar yıldız bağlıyoruz 5,5 hariç sonrası yıldız-üçgen bağlanıyor peki bazı motorlara direk yol veriliyor konu hakkında bilgilerinizi bekliyorum.

Konuda yukarıdaki soruya hitaben verilen cevaplar açıklayıcı nitelikte olduğundan bu konu yoruma kapatılmıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,879
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst