Motorlarda Kondansator

Katılım
15 Eyl 2014
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
27
Motorda Kondansator un amaci nedir niçin kullanılır.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
motorun monofaze ise ilk kalkışı sağlamak için kullanılır
 
Monofaze motorlarda ana ve yardımcı sargılar arasında faz farkı yaratarak motorun yol almasını ve çalışmasını sağlar. Bazı küçük güç.lü 3 fazlı motorlarında tek fazda çalışmasında da kullanılır.
 
Tek fazlı motorlar:
1)Yalnız kalkış kondansatörlü 2)Daimi kondansatörlü 3)Kalkış + Daimi kondansatörlü olarak 3 tiptedir.
Bilgi: http://www.motorcular.com.tr/wp-content/uploads/dosyalar/TEK_FAZLI_MOTORLAR.pdf

Ekteki dosyada yer almayan yalnız kalkış kondansatörlü motorlarda yardımcı sargı ile beraber kondansatörde devreden çıkar örneğin bazı tip buzdolabı kompresör devresi.
Kalkış+Daimi kondansatörlü motorlarda motor kalkındıktan sonra kalkış kondansatörü devreden çıkar,daimi kondansatör devrede kalır. Kondansatörlerin asıl görevleri ana sargı ile yardımcı sargı arasında faz farkı yaratarak döndürme momentini oluşturmak ve arttırmaktır.

Üç fazlı motorlar:
1)Üç fazlı motorun tek fazla çalıştırılabilinmesi için 2)Sabit yükte çalışan tüm motorlarda Münferit kompanzasyon yapmak için kullanılırlar.
 
Son düzenleme:
Kısacası ilk kalkınma akımını sağlamak yani motorun ilk dönüşünü sağlamak ve faz - nötr arası faz farkını 0 derece yapmak :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Kısacası ilk kalkınma akımını sağlamak yani motorun ilk dönüşünü sağlamak ve faz - nötr arası faz farkını 0 derece yapmak :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Sadece kalkınma değil yani sadece ilk hareket kondansatörü değil. Yazdıklarımı ya okumadınız ya anlamadınız.
Faz-nötr arası faz farkı diye bir tabir yok akım ile gerilim arasındaki açı sıfıra indirilmeye çalışılır. Buna da kompanzayon denir.
 
Kısacası ilk kalkınma akımını sağlamak yani motorun ilk dönüşünü sağlamak ve faz - nötr arası faz farkını 0 derece yapmak :)


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.


Selam
Motorun arkasında mekanik düzenek var. Belli bir devire gelince şakk diye atıyormuş. Bu motor tipinin adı nedir. Belli bir devire ulaşınca yardımcı sargıyımı devreden çıkarıyor ?
 
Merkez kaç anahtarlı yada santrifüj anahtarlı motordur bahsettiğiniz. Belli bir devire ulaşan motorun merkezkaç kuvvetinden faydalanıp yardımcı sargı devreden çıkartılır.

adsz3-1.jpg
 
Merkez kaç anahtarlı yada santrifüj anahtarlı motordur bahsettiğiniz. Belli bir devire ulaşan motorun merkezkaç kuvvetinden faydalanıp yardımcı sargı devreden çıkartılır.
Teşekkürler galiba bendeki motor sanrifuj su pompası. Bu motorda anahtarlamanın görevi sadece yönünü belirtmek için mi? Yoksa ilk kalkışda destek veriyormu motor zorlanmasın diye.

Birde bu motoru 2500 devirden 1400 devre düşürmek istesem. Hangi bobinde degişiklik yapılması gerek ?
Bobin sipir sayılarımı düşürülüyor. Yoksa oluk içerisine yatırırken farklı açılardamı konuyor?
 
Teşekkürler galiba bendeki motor sanrifuj su pompası. Bu motorda anahtarlamanın görevi sadece yönünü belirtmek için mi? Yoksa ilk kalkışda destek veriyormu motor zorlanmasın diye.

Birde bu motoru 2500 devirden 1400 devre düşürmek istesem. Hangi bobinde degişiklik yapılması gerek ?
Bobin sipir sayılarımı düşürülüyor. Yoksa oluk içerisine yatırırken farklı açılardamı konuyor?

Anahtarlamanın görevi son mesajımda da belirttiğim gibi yardımcı sargı ve ilk hareket kondansatörünü devreden çıkartmaktır. Devrini alan motor yalnız ana sargı ile çalışmasına devam eder.

Asenkron motorlarda devir 1)Kutup sayısına 2)frekansa bağlıdır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,172
Mesajlar
915,632
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst