Motorların kalkış akımları?

mnsyk

Üye
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba,

Motorların kalkış akımları hakkında net bir bilgi neden bulamıyorum, her kaynak farklı birşey yazıyor kimi 8-12 kata kadar kimi 6-8 kat diyor?

En son okudugum kaynak kalkış anında direkt yol vermede nominal akımının 6-8 katı, yıldız üçgen yol vermede 2-3 katı soft starterda 2 kat sürücülerde 1 katı kadar akım çektigini söylüyor..

1-Yukardaki degerler motorun boştayken degeleri sanırım, yük altındayken bu degerler artıyor degil mi?

2-diger bir sorumda motor yıldızdan üçgene geçiş anında ne kadar akım çeker aynı kaynak 20 katına kadar anlık akım çekebilecegini söylüyor bazısı ise 1,73 katı diyor?

Yukardaki sorularımı lütfen sadece bilen arkadaşlar cevaplasın herkes bu konuda hakkında bişiler biliyor ama kulaktan dolma, cevabı yazan arkadaşım birde formulize ederse çok güzel olur..
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Arkadaşlar merhaba,

Motorların kalkış akımları hakkında net bir bilgi neden bulamıyorum, her kaynak farklı birşey yazıyor kimi 8-12 kata kadar kimi 6-8 kat diyor?

En son okudugum kaynak kalkış anında direkt yol vermede nominal akımının 6-8 katı, yıldız üçgen yol vermede 2-3 katı soft starterda 2 kat sürücülerde 1 katı kadar akım çektigini söylüyor..

1-Yukardaki degerler motorun boştayken degeleri sanırım, yük altındayken bu degerler artıyor degil mi?

2-diger bir sorumda motor yıldızdan üçgene geçiş anında ne kadar akım çeker aynı kaynak 20 katına kadar anlık akım çekebilecegini söylüyor bazısı ise 1,73 katı diyor?

Yukardaki sorularımı lütfen sadece bilen arkadaşlar cevaplasın herkes bu konuda hakkında bişiler biliyor ama kulaktan dolma, cevabı yazan arkadaşım birde formulize ederse çok güzel olur..

incelemen gereken dosyalar

http://www.emo.org.tr/ekler/31528b5b581dc21_ek.pdf?dergi=593 - 31528b5b581dc21_ek.pdf

https://library.e.abb.com/public/2985284834bcff7fc1256f3a00274038/1SFC132002M0201.pdf
 
Son düzenleme:
yukarda yazılı akım değerleri nominal yükteki ortalama değerlerdir. Bu değerlerin formüle edilmesi mümkün değildir.
Bu değerler motordan motora değişir. Ben doğrudan kalkış yapan motorlar için 5 6 katı kabul ediyorum.
işin doğrusu motor imalatçısının her farklı motor için hazırladığı teknik data dökümanını kullanmaktır.
 
yukarda yazılı akım değerleri nominal yükteki ortalama değerlerdir. Bu değerlerin formüle edilmesi mümkün değildir.
Bu değerler motordan motora değişir. Ben doğrudan kalkış yapan motorlar için 5 6 katı kabul ediyorum.
işin doğrusu motor imalatçısının her farklı motor için hazırladığı teknik data dökümanını kullanmaktır.

Nominal yüke göre ortalama kalkış akımlarıdır teknik cetvellerde verilen değerler. Sn sail14'ün dediği gibi motor tipine göre değişir bununla ilgili bilgiler ilk verdiğim dosyada mevcut. Motor imalatçısının değerleri alınmalıdır ancak burada en önemli husus motor yük momenti - kalkınma momentidir. Siz 5kw mil yüküne 10kw motor seçmiş olabilirsiniz yani yüklenme % 50 bu motorun demeraj akımıyla 9kw mil yükü olma durumundaki demeraj akımı bir olmaz. En önemli konu kalkınma anındaki yük momentidir.
 
Nominal yüke göre ortalama kalkış akımlarıdır teknik cetvellerde verilen değerler. Sn sail14'ün dediği gibi motor tipine göre değişir bununla ilgili bilgiler ilk verdiğim dosyada mevcut. Motor imalatçısının değerleri alınmalıdır ancak burada en önemli husus motor yük momenti - kalkınma momentidir. Siz 5kw mil yüküne 10kw motor seçmiş olabilirsiniz yani yüklenme % 50 bu motorun demeraj akımıyla 9kw mil yükü olma durumundaki demeraj akımı bir olmaz. En önemli konu kalkınma anındaki yük momentidir.

Sayın Scorpion Eyes benim kaynak olarak bahsettigim ilk gönderdigin dosya zaten..

Şimdi aynı yere geliyorz makelede yazan degerler motor boşta iken yani yük momenti sıfır iken yazan degerler degil mi?
Buradaki mil yükü derken neyi kastediyorsunuz açıklayabilirmisiniz, 5kw mil yükü motorun ucundaki yükmü? sıfır mil yükü motor boşta demek mi?
 
Sayın Scorpion Eyes benim kaynak olarak bahsettigim ilk gönderdigin dosya zaten..

Şimdi aynı yere geliyorz makelede yazan degerler motor boşta iken yani yük momenti sıfır iken yazan degerler degil mi?
Buradaki mil yükü derken neyi kastediyorsunuz açıklayabilirmisiniz, 5kw mil yükü motorun ucundaki yükmü? sıfır mil yükü motor boşta demek mi?

Direk devreye almada nominal akımın 12 katı yıldız-üçgen yolvermede 2-3 katı diye verilen değerler nominal yükteki değerlerdir. Eğrilere dikkat ederseniz kalkıştan sonra nominal akım değerine gelir, nominal akım nominal yükte çekilen akımdır buda etiket gücü değeridir.
Motor etiket gücü = Mil gücü
Sizin kullanmış olduğunuz motor hangi amaca hizmet ediyor miline bağlı olan yük nedir bu değerin büyüklüğüne göre kalkış akımı değişir. (Nominal gücün altında bir mil yükü ile daha az akım çekilir)
 
cevaplar için çok teşekkürler,

peki yıldız-üçgen yol vermede, yıldızdan üçgene geçişteki çekilen akım hakkında yorumlarınızı alabilir miyim?
 
cevaplar için çok teşekkürler,

peki yıldız-üçgen yol vermede, yıldızdan üçgene geçişteki çekilen akım hakkında yorumlarınızı alabilir miyim?

Son paylaştığım ingilizce dökümanı incelemen yeterli olacaktır.
 
Direk devreye almada nominal akımın 12 katı yıldız-üçgen yolvermede 2-3 katı diye verilen değerler nominal yükteki değerlerdir. Eğrilere dikkat ederseniz kalkıştan sonra nominal akım değerine gelir, nominal akım nominal yükte çekilen akımdır buda etiket gücü değeridir.
Motor etiket gücü = Mil gücü
Sizin kullanmış olduğunuz motor hangi amaca hizmet ediyor miline bağlı olan yük nedir bu değerin büyüklüğüne göre kalkış akımı değişir. (Nominal gücün altında bir mil yükü ile daha az akım çekilir)

scorpion eyes ben konuyu biraz araştırdım motorun ilk kaklkış anındaki direkt de 6-8 üçgende 2-3 kat çekmeler motorun yüksüz kalktıgı kabul edilerek hesaplanmış yani eger motor yük altında kalkmaya çalışırsa demeraj dahada fazla olur bunun uygulamasını taş kırma tesisinde gördüm, soft starter yük altında kalkmaya çalışıyor ve ilk kalkış anında 5-6 kat degerleri görüyorum, dökümanda yazan soft starter 2 kat çeker; bu motor boşta iken kabul edilen..
 
scorpion eyes ben konuyu biraz araştırdım motorun ilk kaklkış anındaki direkt de 6-8 üçgende 2-3 kat çekmeler motorun yüksüz kalktıgı kabul edilerek hesaplanmış yani eger motor yük altında kalkmaya çalışırsa demeraj dahada fazla olur bunun uygulamasını taş kırma tesisinde gördüm, soft starter yük altında kalkmaya çalışıyor ve ilk kalkış anında 5-6 kat degerleri görüyorum, dökümanda yazan soft starter 2 kat çeker; bu motor boşta iken kabul edilen..

Yol verme eğrilerine dikkat ederseniz eğrinin sonunda nominal akıma geldiğini görürsünüz. Sizin dediğinize göre boşta yol verilen motor nasıl oluyorda yol verme geçici rejimi sonrası nominal akım değerine geliyor ? bunu hiç düşünmediniz mi? Verilen değerler nominal yükte etiket gücünde verilen değerlerdir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst