motor sürücüsü ile ilgili

Sürücülerin çıkışlarından kabloları çevirirseniz ters döner 220 volt giriş trifaze sürücü kullanmadınız mı hiç?Ama parametreler le de kablo bağlantılarına dokunmadan çevirebilirisiniz bunun yanında sürücünün kumanda kablolarında da eklemeler veya değişiklikler yapmanız gerekir.Sizin anlamadığınız konu sürücünün giriş voltajı ile çıkış voltajı aynı değildir.220 Volt monofaze girişli sürücünün çıkışı 220 volt trifaze dir!Yani sürücüye faz nötr girer fakat çıkış klemenslerinden faz-faz arası 220 volt çıkış yapar tabi frekans ı yüksek olduğu için normal ölçü aletleriyle 220 volt u okuyamazsınız ama bu iş için özel yapılmış ve özellikler eklenmiş ölçü aletiyle 220 volt u fazlar arasında görebilirisiniz.
1471444781741.jpg
1471444797671.jpg

Hocam bende ilginc bir sey fark ettim
Kontrol kalemiylen kontrol edemiyorum
Benim bildigim dc de kontrol kalemi gostermez (saglamligini kontrol ettim)
Girisi faz notr cikisi 3 faz giriste kontrol kalemi gosteriyor ama cikista dedigim gibi sizce ne olabilir
Selamlar
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bu sürücüler 220 volt monofaze giriş 220 volt trifaze çıkışlı.Kontrol kalemiyle çıkışını göremeyebilirisin çünkü AC voltaj sürücünün içinde DC çevrilir ve çıkışında AC olarak çıkar ama sabit frekans lı değildir sürücülerin görevi 50hz sabit frekansı yükseltip azaltarak motorun hızını ayarlamaktır.Ama kontrol kalemiyle görünmüyor diye insan öldürmez sanma sakın orada elektrik var ve hatta sürücüyü kapatsan bile çıkışında sürücülerin marka ve özelliklerine göre değişse bile en az 5dk hayati tehlike oluşturacak yükseklikte voltaj vardır!
 
Bu sürücüler 220 volt monofaze giriş 220 volt trifaze çıkışlı.Kontrol kalemiyle çıkışını göremeyebilirisin çünkü AC voltaj sürücünün içinde DC çevrilir ve çıkışında AC olarak çıkar ama sabit frekans lı değildir sürücülerin görevi 50hz sabit frekansı yükseltip azaltarak motorun hızını ayarlamaktır.Ama kontrol kalemiyle görünmüyor diye insan öldürmez sanma sakın orada elektrik var ve hatta sürücüyü kapatsan bile çıkışında sürücülerin marka ve özelliklerine göre değişse bile en az 5dk hayati tehlike oluşturacak yükseklikte voltaj vardır!
Anladim hocam hatta 1 dk falan gibi daha desarj olmuyor
Haklisiniz bide hocam bu faz faz arasi 220 volt nasil oluyor
Ben anlamadim
Bilgilerimi bi dahami gozden gecirmeliyim
Selamlar
 
Anladim hocam hatta 1 dk falan gibi daha desarj olmuyor
Haklisiniz bide hocam bu faz faz arasi 220 volt nasil oluyor
Ben anlamadim
Bilgilerimi bi dahami gozden gecirmeliyim
Selamlar
Faz dediğimimiz gerilim farkı Türkiye şebekesinde faz-nötr arası 220 vac dir Trifaze de yani R-S-T fazlarında ise fazlar arası gerilim farkı 380VAC dir.Bu voltaj değerleri almanya da 230vac monofaze 400 vac trifazedir.Japonyada 100 vac 200vac trifaze dir çin ve tayvan da 110vac monofaze 220vac trifazedir.
İsteyen ülke bu voltajı kendi şartlarına göre ayarlayabilir.
Bir de makinelerin güvenlik ve ihtiyaçlarına göre power supply ve trafolarla bu voltaj yükseltilip azaltılır.Makinelerin kontaktör.röle ve aydınlatma lambaları güvenlik nedeniyle genellikle 24vdc veya ac dir.Bir insan için hayati tehlike oluşturacak voltaj 50volttur.Bu nedenle 50volt tan düşük voltaj kullanılır.
Ben daha önce eczacıbaşı vitra da çalışıyordum.Orada paslanmaz kazanlar da karıştırıcılar vardı yani mikserler ve bunlara bağlı motorlar 48vac di.Bu kazanlarda karolara(fayans) sır dediğimiz kaplama ve boya malzemeleri hazırlanıyor du.
 
üstatlar motor sürücüsünün projede ilgili sayfasını atıyorum.
ters dönmesi herhangi bir sıkıntı yaratmaz. switch sensör yok. her zaman aldığımı tel sağ büküm sola dönmesi gerek bu ise sol büküm sağa dönmesi gerek.

bugün gittim k1 kontaktörü 2 ve 4 numaralı uçlarını yer değiştirdim (sürücü çıkışı yapın demişti bir üstat)
ancak motor yine aynı yöne döndü.

projeyi görüyorsunuz
  1. neden yönü değişmiyor
  2. 2 tane halka var yanına soru işareti koydum bunlar ne işe yarıyor bunlar mı izin vermiyor ters dönmesine.
acilllll yardım
 

Ekli dosyalar

  • halhal.jpg
    halhal.jpg
    170.7 KB · Görüntüleme: 48
yok mudur bu proje üzerinden aksaklığı yorumlayacak :(
 
Onlar blendaj gösterimi, ters döndürmek için 3f motorlarda yapılan uyhulama yapılır u v w uçlarından 2 sinin yerini değiştir 1 2 3 diye isimlendirsek 1 ve 3 değiştir ;).
 
projede kullanılan motor servo.Asenkron motor için yapılan işlemi uygulayamassın.Hız referansını analog girişten alıyorsa polaritesini değiştirebilirsin.
 
Son düzenleme:
blendaj gösterimi, ters döndürmek için 3f motorlarda yapılan uyhulama yapılır u v w uçlarından 2 sinin yerini değiştir 1 2 3 diye isimlendirsek 1 ve 3 değiştir
Hocam k1 kontaktor cikisini değiştirdim. Dönüş yönü değişmedi. Direk motorà gidiyor projeden goruyorsunuz. Motordan değiştiremem soketli çünkü.


Hız referansını analog girişten alıyorsa polaritesini değiştirebilirsin.
Dediğinizı anlayamadım. Projesi ekli görüyorsunuz. Yapabileçegim nedir?
 
servo motorları asenkron motor gibi düşünmeyin.2 fazın yerini değiştirmeniz her zaman motor yönünü değiştirmez !!!

kullanılan motorun ve sürücünün karakteristiğiyle alakalı bir durumdur.Burada yapılacak tek şey sürücü parametrelerini inceleyip motor yönü ile alakalı parametreyi bulup onu değiştirmektir .
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,602
Kullanıcılar
449,930
Son üye
oguuz680

Yeni konular

Geri
Üst