motor sürücüleri hakkında

Değerli kardeşim konuda bahsedilen sürücülerdir. Softstarterler değil sanırım yanlışlıkla yazdınız. Soran arkadaşın kafası karışmasın diye açıklama gereği duydum. Diğer bir konu ise altı çizili kısımda işletme gerilimine ulaşmadan bahsetmişsiniz. Sürücüler işletme gerilimini düşürüp yükseltmezler. Çıkışı frekanslarını değiştirerek devir kontrolü yaparlar.... Saygılar...

Biraz yanlış ya da yanlış demeyelim eksik bilgi olmuş. vektör motor sürücülerde motor sürücü V/f değeri ile yani hem gerilim farkını değiştirerek hem de frekansı değiştirerek motora hız kontrolü sağlarlar ki motor sağlığı ve hassas işler açısından çok daha uygundurlar. yani gerilim de değişir.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
benımde bır sorum olacak elimde 110 kw motor ve akuple hm 105 m olan pompalar mevcut makınalar sureklı sabit devir ve debide 24 saat calısıyorlar bu cıhazlarla mevcut sıstemıme enerjı tasarrufu hemde %40 varan saglayacanını ıdda eden bir fırmayla kurum olarak görüşme halıneyız ben ıkna olmus deyılim bu cıhazlarla ( sürücü. Softstarterler ) adı her neyse benm belırtıgım kullanımda bize enerjı tasarrufu yonunden bır faydası olabılırmı bır fıkrınız varmı
şöyle açıklanabilir belki sizin ihtiyacınız olan sıvıyı elinizdeki mevcut pompa %100 değil de %75 devirle zaten sağlıyordur bu şekilde herhangibir akış kontrol cihazı ya da debimetre yardımıyla istenilen değeri sürücüye yakalattırarak sizi tasarrufa itebilirler. ayrıca en basitinden düşünmek gerekirse sizin yıldız üçgen yolverdiğiniz bir motorun yanma riski ile sürücüye bağlı olan motorun yanma riski kesinlikle aynı değildir. sizi bu tarz masraflardan dahi kurtaracaktır kaldı ki 110 kW motoru sardırma bedeli ile sürücü bedeli neredeyse aynı iki defa yanmaktan kurtarsa kendini amorti eder :) ancak rakam biraz abartı. %10-15 daha uygun olur çünkü pompalarda hele ki tam devirle devamlı çalışan dur kalk yapmayan pompalarda tasarruf ancak bu mertebelerdedir. bir şey daha gerçi çok önemli değildir bu ancak sürücüden gelen tertemiz voltaj dalgalanmaları arındırarak motorun ömrünü ve bir miktar da verimini arttırır.
 
şöyle açıklanabilir belki sizin ihtiyacınız olan sıvıyı elinizdeki mevcut pompa %100 değil de %75 devirle zaten sağlıyordur bu şekilde herhangibir akış kontrol cihazı ya da debimetre yardımıyla istenilen değeri sürücüye yakalattırarak sizi tasarrufa itebilirler. ayrıca en basitinden düşünmek gerekirse sizin yıldız üçgen yolverdiğiniz bir motorun yanma riski ile sürücüye bağlı olan motorun yanma riski kesinlikle aynı değildir. sizi bu tarz masraflardan dahi kurtaracaktır kaldı ki 110 kW motoru sardırma bedeli ile sürücü bedeli neredeyse aynı iki defa yanmaktan kurtarsa kendini amorti eder :) ancak rakam biraz abartı. %10-15 daha uygun olur çünkü pompalarda hele ki tam devirle devamlı çalışan dur kalk yapmayan pompalarda tasarruf ancak bu mertebelerdedir. bir şey daha gerçi çok önemli değildir bu ancak sürücüden gelen tertemiz voltaj dalgalanmaları arındırarak motorun ömrünü ve bir miktar da verimini arttırır.
kapımıza %10 la gelseler hiç sorun yok %40 işi bozuyor pompalarımızın mevcut basdıgı suy sürekli boşalan ve bizim 24 saat takvıye ıle ancak belırlı bır sevıyede tutmayı basarabılıgımız bır havuza basılıyor basdıgımız suyla ıhtıyacımız olan su mıktarı suan kafa kafaya bu da su demek oluyor ki mevcut pompa devrimiz ancak karsılaya bılıyor adamların bahsettıgı ve anlasamadıgımız konu mevcut devir ve debi deki suyla bıze tasarruf ettıre bılecklerı yönünde buda bana çookk saçma geliyor pompaların %100 devirle basdıgı suyun tam mıktarını %75 devirle karsılaya bılmek gıbı bır durum pekde olasa gelmıyor oyuzden hala fıkırlerınıze ıhtıyacım var tşk ederım cevabınız için
 
kapımıza %10 la gelseler hiç sorun yok %40 işi bozuyor pompalarımızın mevcut basdıgı suy sürekli boşalan ve bizim 24 saat takvıye ıle ancak belırlı bır sevıyede tutmayı basarabılıgımız bır havuza basılıyor basdıgımız suyla ıhtıyacımız olan su mıktarı suan kafa kafaya bu da su demek oluyor ki mevcut pompa devrimiz ancak karsılaya bılıyor adamların bahsettıgı ve anlasamadıgımız konu mevcut devir ve debi deki suyla bıze tasarruf ettıre bılecklerı yönünde buda bana çookk saçma geliyor pompaların %100 devirle basdıgı suyun tam mıktarını %75 devirle karsılaya bılmek gıbı bır durum pekde olasa gelmıyor oyuzden hala fıkırlerınıze ıhtıyacım var tşk ederım cevabınız için
Ben de aynı şeyleri savundum ve farklı yerlere değindim aslında mesajımda.
 
sadece motor etiketini girerek sürücüye start verebilirsin,abb için 99. parametreden girebilirsin.
 
arkadaşlar motoru daha düşük devirde çalıştırmayacaksak sürücü kullanmanın bize getirisi olmaz.daha çok harmonik gerilim bozulmaları gibi şeylerle karşılaşırız.ama daha düşük devirde çalıştırarak tasarruf sağlayabiliriz.sayaç bağlayarak denenmiştir.
 
benımde bır sorum olacak elimde 110 kw motor ve akuple hm 105 m olan pompalar mevcut makınalar sureklı sabit devir ve debide 24 saat calısıyorlar bu cıhazlarla mevcut sıstemıme enerjı tasarrufu hemde %40 varan saglayacanını ıdda eden bir fırmayla kurum olarak görüşme halıneyız ben ıkna olmus deyılim bu cıhazlarla ( sürücü. Softstarterler ) adı her neyse benm belırtıgım kullanımda bize enerjı tasarrufu yonunden bır faydası olabılırmı bır fıkrınız varmı
sürücü ile motorun devrini ayarlarsın bu sana tasarruf sağlar.fakat softstarter sana tasarruf sağlamaz sadece motorun ilk kalkışında yardımcı olur.
 
benımde bır sorum olacak elimde 110 kw motor ve akuple hm 105 m olan pompalar mevcut makınalar sureklı sabit devir ve debide 24 saat calısıyorlar bu cıhazlarla mevcut sıstemıme enerjı tasarrufu hemde %40 varan saglayacanını ıdda eden bir fırmayla kurum olarak görüşme halıneyız ben ıkna olmus deyılim bu cıhazlarla ( sürücü. Softstarterler ) adı her neyse benm belırtıgım kullanımda bize enerjı tasarrufu yonunden bır faydası olabılırmı bır fıkrınız varmı


DANFOSS FREKANS KONVERTORLERİ İLE
Pompalarda ve Fanlarda Hız Kontrol Çözümleri ile Enerji Verimliliği Suyun önemimin daha da arttığı günümüzde pompaların kontrol ettiği tüm uygulamalarda verimlilik, performans, çalışma sürekliliği ve enerji tasarrufu gittikçe daha önemli olmaktadır. Dünyamızda kullanılabilir temiz su oranı %1 civarındadır; denizlerdeki tuzlu su %97 ve buzlar %2’lik bir bölümü oluşturmaktadır. Hayatımızın her alanında olan suyun arıtımında, dağıtımında ve kullanımındaki pompaların daha verimli çalışması için sürücülerden (hız kontrol cihazlarından) faydalanmamız gerekir. Aşağıda pompalarda sürücülerin kullanımı ile elde edilecek başlıca faydalar belirtilmiştir. Endüstriyel analistler yakın gelecekte elektrik motorlarının büyük çoğunluğunun hız kontrol cihazları ile kontrol edileceğini ön görmektedirler. Neden mi? Türkiye’de toplam elektrik tüketiminin %48’i sanayi, %38’i binalar, geri kalanı ise teknik kayıplar ve kaçak olarak karşımıza çıkmaktadır. Endüstriyel tesislerde tüketilen enerjinin %70’den fazlası elektrik motorlarında harcanmaktadır ve bu enerjinin %65’i akışkan kontrolünde kullanılmaktadır. İşte bu sebepten pompa ve fanlarda hız kontrol çözümleri sağladıkları ciddi enerji tasarrufu ve mekanik tesisatın korunması özellikleri ile ön plana çıkmaktadır.Günümüzde HVAC (havalandırma, ısıtma ve soğutma) sektöründe hız kontrol cihazlarının kullanımı %10 civarındadır. Oysa bu oran Japonya’da %90 seviyelerindedir. Pompa ve fanlarda hız kontrol cihazlarının kullanımı gittikçe artmasına rağmen, özellikle ülkemizde yeni enerji tasarruf tasarısının kabulünden sonra pompalarda enerji tasarrufu konusunda yapılacak hala çok şey var. İşte sebepler... Örnek olarak bir ticari binanın merkezi su sirkülasyonunda kullanılan pompayı ele alalım. Pompa 37kW, trifaze 380V, yılın 250 günü ve günde 20 saat çalışmaktadır. Eğer sistem sabit hızda çalıştırılır ve vanalar ile akış kontrolü yapılırsa, yıllık elektrik tüketimi yaklaşık: 37kW x 5000 saat x 0.12 TL = 22.200 TL olmaktadır. Ancak bu pompada vana yerine aynı çalışma profilinde hız kontrol cihazı ile akış kontrolü yapılırsa, yıllık elektrik tüketimi aşağıdaki şekilde olacaktır. Pompa günde 20 saat çalışırken; 5 saat %100 yükte, 5 saat %80 yükte, 5 saat %50 yükte ve 5 saat %30 yükte çalışıyor olsun. Bu durumda yıllık elektrik tüketimi: 9.200 TL olmaktadır. Görüldüğü üzere hız kontrol cihazlı bu sistemin maaliyeti 3-4 ay gibi kısa bir süre geri dönmektedir. Bu basit hesap sadece bir pompa için olup, komple bir sistemde tasarruf miktarı çok daha yüksek seviyelerde olacaktır. kübü ile orantılıdır (P~n3). Sürücülerinin kullanımı ile pompa sistemlerinde %50’ye varan enerji tasarrufu potansiyeli mevcuttur. Bilindiği gibi pompa hızındaki %10’lık bir azalma, şebekeden çekilen enerjide %30’lık bir tasarruf sağlar; çünkü harcanan enerji motor hızının Bir arıtma-temiz su tesisinde veya su dağıtım sisteminde kullanılan pompalar talep edilen basınç/debi değerine göre değişken hızlı çalışma potansiyeline sahiptirler. Ancak direk yol verilen (DOL) sistemlerde motor hızı değiştirilemediğinden enerji tasarrufu da sağlanmaz. Sürücü kullanımı ve basit bir PID döngüsü ile (sıcaklık, basınç, debi, vb.) talebin daha az olduğu saatlerde FC-102 Hvac Driver gerekli hız optimizasyonunu otomatik olarak yaparak enerji tasarrufu/verimliliği sağlayacaktır. Talebin nispeten değişken olmadığı sistemlerde ise manuel olarak pompa hızının sürücü kullanımı ile azaltılması da mümkündür. Genellikle pompalar (seçim anında) sisteme göre büyük boyutlandırıldığından, pompa hızının sürücü kullanarak %90’ına düşürülmesi bile ciddi enerji tasarrufu sağlayacaktır. Örnek olarak yılda 365 gün, günde 24 saat çalışan 132kW gücünde bir pompanın hızının %90’ına indirilmesi (50Hz yerine 45Hz) ile yapılan tasarruf sonucunda sürücünün maaliyetinin geri dönüşüm süresi sadece 5 ay olmaktadır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst