motor bağlantısı ile ilgili

redskymuscular

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,333
Puanları
56
merhaba,
gün içerisinde yaşadığımız bir problemi paylaşmak istiyorum.

proje sayfasını paylaştığım 2m1 motorumuz bugün yanmıştır (resim 1 deki 2m)
ancak uzun zamandır presten şikayet alıyorduk. bu motor hidrolik pistonların motoru.
klemens kutusunu açtım gelen kabloyu sırasıyla kodladım. sol baştaki 1, ortadaki 2 ve sağ baştaki 3 diye.

motora 10q1 kontaktöründen gelen kabloyu kontaktörden ayırdım. süreklilik testi sonc-ucu şu şekilde.
1 numara yani kontaktörün 2 numaralı ucundan çıkıyor.
bunda sorun yok
ancak kontaktörün 4 numarasından çıkan sap baştaki yani 3 e girmiş.
kontaktörün 6 numarasından çıkan klemens kutusundaki ortadaki kabloya girmiş.

  1. yani motor ve bizim daha önceki sorunlarımızın kaynağı ters bağlantı olabilir mi?
  2. iyi kötü çalıştı. hidrolik yağ basıncını sağladığımız bu motor ters bağlantıda bu şekilde çalışabilir mi? hiç çalışmaması gerekmez mi?
  3. acaba klemens kutusundaki ortaya bağlanmış uç projediki w1 mi temsil ediyor. klemens kutusu içerisinde farklılık olabilir mi?
  4. sıfırdan başlar isek bobinajdan gelen motor hangi yöne dönmeli? bobinajcı motora bakarak bilebilir mi?
acil yardım gerekiyor. şimdiden teşekkürler
not: resim 3 klemens kapağı altında idi
 

Ekli dosyalar

  • resim 3.jpg
    resim 3.jpg
    163.1 KB · Görüntüleme: 24
  • resim 1.jpg
    resim 1.jpg
    130.3 KB · Görüntüleme: 27
  • resim 2.jpg
    resim 2.jpg
    111.3 KB · Görüntüleme: 25
Anladığım kadarıyla ,

Zamanında bu motor takılmış ters dönmüş motor klemensinden değiştirmek yerine kontaktör çıkışından çevirmek kolay gelmiş sanırım. Bu sıralamanın farklı olması motora bir zarar vermez.
 
İşte ilk bağlantıda ters dönmüş düzeltmek için kontaktör çıkışından düzeltilmiş.

Ters dönmesi motor için sıkıntı değil ama döndürdüğü mekanik sistem için sıkıntı.
 
Bobinajdan gelen motoru,söktüğünüz sırada bağlamış bile olsanız,söktüğünüz yönde dönmeyebilir.Bu bobinajın yanlış yapıldığı anlamına gelmez.Bağladığınızda,devir ve akım kontrolu yapmanız gerekirdi.Ters dönüyor idiyse,daha az az çekiyor olması gerekir,bu da yanma sebebi olamaz.Başka sebep aramanız gerekir.
 
peki bobinajcı u1 ucu budur
v1 ucu budur
ve w1 ucu budur diye gösterebilir mi?
 
motoru bobinajcıdan aldık. taktık. yanlış takan yeni elektrikçi arkadaş kontaktörün 2 4 6 numaralarına değil,
termiğin 2,4 6 sına takmış.
start verdik 2 dakika sonra termik yeniden attı. Acaba ters bağladık ondan mı attı bir yerde hata mı ettik yorgunluktan çıkıp bakmak içimden gelmedi. pazartesi kalınan yerden devam edilecek
motoru yakmamışızdır değil mi? :(
 
pompa motorları ne yöne döneceği pompa üzerinde okla gösterilir. ok yönünde dönecek şekilde bağlanır.
ters dönerse mekanik sorun ortaya çıkar ve motor zorlar veya yanar. pompanın yapısına göre değişir.
 
VALLA tekrardenemeye korktum.
termik atınca bıraktık. hepi topu 15 sn surdu. inşallah sadece atmıştır. yandıysa zor olur açıklamak.
çevresinide taradım ama bulamadım yön işaretini
 
Çok fazla motor sökme takma yapmıyorum ama bir motor takarken eğer şüpheli yada riskli bir durum varsa bu nedir bu motor sıfır değilse , tamirden geldiyse , sarım yapıldıysa v.s.

1-motor montaj yapmadan önce mekanik kontrolü yapılır. Dönme sorunu var mı sıkışıklık varmı yataklarda boşluk varmı kontrolü
2- motorun sargı omajları ve meger testleri yapılması
3- yukarıdaki testlerden geçen motorun mekanik montajı ( şaft bağlantısı yapılmadan )
4- elektriksel montajı

A- Bu motor yandıysa motor starter devresinin kontrolü bu kontaktör kontak takımlarının kontrolü , elektriksel gevşeklik olup olmadığı , pano motor arası kablo kontrolü yapılması

Son kontroller yapıldıktan sonra motora elektriksel start verilir.

Bu esnada ilk başta dönüş yönü, 3 faz voltajları ve faz akımları mutlaka kontrol edilmelidir.

Bu ana kadar sorun yoksa ,

Kaplin montajı yapılarak bağlantısı sağlanıp yük testleri yapılır.

Tavsiyem bu şekilde bir prosedür oluşturup baştan kontrollerinizi yapınız. Motorun tekrar yandığını sanmıyorum ama termiğin atması iyi işaret değil. Sarımda da hata olabilir motorun bağlı olduğu sistemde de hata olabilir.

Bunlar şimdilik aklıma gelen kontroller. Dahada detaylandırılabilir.

Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,329
Kullanıcılar
449,857
Son üye
Bluent

Yeni konular

Geri
Üst