Motor Çok Geç Isınıyor Bu Ürünü Alsam ?

icazet

Üye
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
30
Arkadaşlar fiat 126 bis sulu aracımın kalorifer petegini şişlettigim halde hala geç ısınıyor sorun nedir anlamoş degilim araştırmalarım sonucu şu ürünü buldum umarım reklam olmaz yanlız bu ürün 24v yazmışlar benim aracımın aküsü 12v 60 amp sorun olurmu ?? bi yardımcı olun FMF hastasıyım (eklemromatizması)...
lzoq7p.jpg

http://kolayoto.com/carub-soguk-sicak-ayarli-fan-24-volt-kutulu-br6400502.html
 
Evet, sorun olur yani çalışmaz.
 
Evet, sorun olur yani çalışmaz.
bölümüm programlama olsada elektronik'e küçüklükten meraklıyımdır kendim yapmayı düşünüyorum resistans teli mi ne varmış anlıyorsanız yardımcı olurmusunuz o telin önüne bir fan düzenegi filan nasıl yappılır ?? teşekkürler..yada önerebileceginiz buna benzer bi ürün falan varsa..."converter kullanmak istemiyorum..."
 
Yeniden yapmak ya da dönüştürmek uzun iş, rezistans işini çözseniz bile üfleyici motorun aynısını ve 12 volt ile çalışanını bulmanız gerek.
Hazırı var, biraz pahalı gibi...

http://www.n11.com/12-volt-portatif-isitici-fan-300w-12v-P16098144


Aynı parayla 12/220V dönüştürücü invertör ile evlerde de kullanılan portatif ısıtıcı alınabilir.
 
Ayrıca biss aracınızın alternatörü bu güçte bir alıcı için uygunmu değerlendirmeniz gerekiyor. Alternatörünüz araç gibi küçük olduğunu düşünüyorum. Bu ve benzeri yüksek güç tüketen alıcılar akünüzü kısa sürede boşaltabilir. Şarj alternatörünüz bunu karşılamaz ise yolda kalabilirsiniz.
 
bu konuda pek bildiğim konu değıl ama 300 watt rezistans bence kendını isitır bır örnek vereyim hava uflemelı havya var bende çalişma yerım 2x2 mt 450 watt rezistans var geçen bir saat çalıştırdım odada isi farkını hissetmedim arabada izolasyon yok kıyaslama yaparsak bence bu iş olmaz
 
bir başka önerı eğer aracin elektrik uretecı dinamo uygun sa kalorıfer peteğine 12 volt enaz 1000 watt rezistans takılsa bence kışın araç bellı sıcaklığa ulaştığında performarsıda artar duşuncesındeyım :) bu bir tartışılacak konu değerlı ustalar konuya yazıp tecrubelerını yansıtırlarsa daha güzel olur konu
 
Merhaba

" kalorifer petegini şişlettigim halde" demişsiniz, kontrol etmeniz gereken birkaç nokta daha var.

1-Peteğin ızgaraları zamanla toz toprak dolmuş olabilir, hava geçişi olmaz ise ısınamazsınız.

2-Termostat derecesi düşük olabilir (Hararet yapmasın diye sonradan değiştirmiş olabilirler)

3-Sıcak soğuk vanasını kontrol edin.İçeriden sıcak konuma aldığınız halde vana açılmıyor olabilir.
 
O zaman bende şöyle sorayım.

Bu sorunu araç çalıtığı sürece mi aynı yoksa ilk 10 - 15 dakika mı sorun oluyor. ilk 10 - 15 dakika motor ısınma süresidir. Bu süreçte ısınmama normal. ama bu süre geçtiği halde hala ısıtmıyor ise yukarıda anlatılan kontrollerin yapılması gerekiyor.

Ayrıca şuda önemli. Aracınız su soğutmalı. Bu ısıtmama sürecinde motor suyu sıcaklığı ( hararet ) kaç derecelerde seyrediyor. Bazı araçlarda termostatik vana bulunmaktadır. Sizdeki bu vana arızalı olup radyatör soğuk havalarda ilk ısınma çok daha geç oluyor olabilir.

Kolay gelsin.
 
başimdan geçen bir olay anlatayım reno megan kaza yaptım arabada radyatör delındı delinmedı plastık gırış koptu su boşaldı tamırcı 40 km araca yüklenmeden 40 km yolu geldım tabii gözüm hararet göstergesınde tamirciye anlattım adam ınanmadı radyatörü tamır ettı bastım marşa sorun yok hala araba çalışıyor iki yıl oldu:) demek istedığım devırdaımde su ısınmıyabılırde
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,902
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst