Monofaze aseknron motorun invertör ile sürülmesi

korsan86

Üye
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
39
Puanları
1
Yaş
37
Konum
İstanbul
Herkese selam;

çalışıtığım şirkette bulunan monofaz motorların monofaze invertör ile sürülmesi hususunda bir sorum var. İspanyadan ithal ettiğimiz bu motorları İNVERTEK marka monofaze invertör ile sürüldüğünü tedarikçi firmaya ilettik. Fakat karşılığında bu işlemin olmaması gerektiğini üzerinde kondansatör olan monofaze motorların sürülemeyeceğini bizlere söylediler. Fakat invertörü invertöre bağlayıp test ettiğimizde motor çalışıyor ve yaklaşık 2 saat boyunca bu testi yaptık. Şimdi istediğim şey şudur ki; İspanyaya öyle bir rapor sunmalıyım ki karşı tarafın hiçbir şekilde sesi çıkmayıp tamamen susturacak ve dediklerimizi kabul ettirecek delillere, dökümana ihtiyacım var. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

İspanya' dan gelen yazı;


As I told you, it is not possible to control by frequency the with 1phase motor. There are different reasons but a simple one is that in one phase motor a condenser is used to generate a delay that allows the motor turning between each pole, since the condenser dimension depends on the frequency, you should have a variable condenser in order to make it work. If you connect a variable frequency drive to it and increase or reduce the frequency, it will probably stop the motor.
More over, the windings should have certain isolation, like the ones used in the 3 phase motors that are suitable to be frequency controlled
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Deneme su şekilde zaten sattığımız fan grubu olduğu için motorun üzerinde pervane bulunuyor
 
yardım alabileceğim bir kişi ismi veya direkt mail olarak mı iletişimden bahsediyoruz?
 
Her ikiside olabilir.Ekli dokümanlar faydalı olabilir belki .
 

Ekli dosyalar

  • r01an1658ej0100_rl78g14.pdf
    605.2 KB · Görüntüleme: 21
  • 12sayi5.pdf
    572.5 KB · Görüntüleme: 17
Son düzenleme:
@fahri yetiş göndermiş olduğunuz doküman için teşekkürler, üstün körü inceleme fırsatı buldum fakat bir şema dikkatimi çekti. Verilmiş olan şemada motorun üzerinden kondansatör sökülerek bağlanmış. Biz testimizde kondansatör üzerinde bağlı iken çalıştırdık.
upload_2014-8-12_16-4-35.png
 
Problem zaten kondansatörün varlığından kaynaklanıyor.Teorik olarak,İspanyolun söylediği doğru.Ancak,
siz sorun olmadığını söylediğinize göre,kaynak aramaya devam etmelisiniz.
 
Anladım fahri bey diğer dokümanı inceliyorum orda hesaplar ile yeterince bilgi var sanırım herşey için teşekkürler yeteri kadar bilgi bulamaz isem sizlere tekrar geri dönüş yaparım
 
Adamın demek istediği şu: Tek fazlı bazı motorlarda daimi devre kondansatörü olduğundan inverterle hız kontrolü esnasında frekans değişeceğinden kondansatörün Xc kapasitif reaktansı değişecek dolayısıyla ana sargı ile yardımcı sargı arası olması gereken faz farkı sağlanamayacaktır. Dolayısıyla da bu motora inverter ile hız kontrolü yapmak mümkün değildir.

Dökümanlardaki 4.2. İnverter drive metod yani kondansatörsüz bağlantı ile problem olmaz. Yada ne bileyim yardımcı sargı ve kondansatörün bulunduğu hat sürücü devresinin farklı bir katından besleniyordur.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,169
Mesajlar
915,621
Kullanıcılar
449,933
Son üye
selcukbatman54

Yeni konular

Geri
Üst