A.selam.İyi ki denememişsiniz,zaten bu konuda ZyXel’İn kendi kullanım kitapçığında bir uyarı vardır: Power ışığının yanıp sönmeye başladığını gördüğünüzde reset işlemi başarıyla gerçekleşmiş demektir ve bu anda reset butonundan elinizi mutlaka çekiniz.
Bu uyarı modemin bozulmaması veya servis sağlayıcı (TTNET’in) portlarının bu anda ters geri bir sinyal gidip bozulmaması ile direk ilgili olabilir.Resetleme işlemini 3-5 sn.' den uzun (Power’ın yanıp sönmeye başlamasından sonra) süreli yapmak zaten çok gereksizdir,bunu hiç denememekte büyük yarar vardır.
ADSL sinyali 2 adet telefon kablosundan yalnızca birine bindirilip modemin çözeceği alış/veriş (Upload/download) sinyaller şeklinde bizlere onların gönderdiği portlardan ulaşıyor.Bunu nereden anladığımı soracak olursanız eğer çift olan telefon kablo bağlantılarından biri hava şartları yüzünden direkten kopmuştu,ancak ADSL modemin tüm ışıkları (Power,Ethernet,dsl,internet) düzenli yanıp sönmekteydi ,bu anda internet bağlantısı paralel telefondan bir çevir sesi gelmemesine rağmen halen kullanılmaktaydı. Söylediğiniz durumun yani uzun resetlemede modemden splitter’den bu kötü sinyalin geri giderek (Splitter ters yönde oluşabilecek bazı parazitik sinyalleri uzun kablo hattı boyunca gerisin geri geçirebilir mi bu da ayrı bir konudur aslında) servisin verici portuna kalıcı zarar verebilmesi zor görünmesine rağmen yine de karşı tarafın açıklamasına da güvenerek (tam inanarak) mümkün olabilir gibi görünüyor.
Telefon hattından yaklaşık 80 volt dc civarında akım telefon hiç kullanılmadığı (Boşta iken) gelir,telefon çalarken bu akım başka voltta bir ac akımına çevrilir.Bu hattan yani telefon santralinin bağlı olduğu portun bu telefon kablolarından ters yönde aşırı pik gerilimlerin yanlışlıkla gitmesiyle bu portların bir şekilde de bozulabileceğini duymuştum.ADSL servis sağlayıcı portları için de ayni durum yine söz konusu olmuş olabilir,mümkündür.Kolay gelsin.