morkaplan

Üye
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
43
Merhaba aradaşlarım;

Fabrikamızda 37 kw mm440 sürücüler kullanıyoruz genelde.
bugün bir sorun ile arşılaştım sizlerle paylaşmak istedim,
p0700 ve p1000 parametrelerini 1 olarak ayarladıgımız zaman sürücü BOP (BASİC OPERATOR PANEL) den start alıyor ve sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Ancak p0700 (2) ve p1000 (3 [sabit frekanslar]) olarak çalışıyoruz. bu şekilde herzamanki gibi ayarladıgımız zaman sürücü start almıyor. hata da vermiyor . r0002 parametresi 1 okunuyor (çalışmaya hazır demek) .DC bara 560 larda yani normal.

terminal hakkında ölçtüğüm voltajları da belirteyim:
8-10 adet farklı ve çalışan ÇİP denedim
I-O kartı 10 larca denedim
bop iletişim kartı ve ekran ile beraber yuvasına takılan parçasına kadar farklı denemeler yaptım .
hepsini tek tek p0010 30 ve p0970 1 (fabrikasyon varsayılan) , ardından p0010 - 1 , motor parametreleri, 1910 1 ve 3900 1 şeklinde devreye aldım , sonuç farklı olmadı ..
p1800 4 khz (normal)
1 ve 2 nolu terminal arası DC 10.3 volt (normal)
9 ve 28 nolu terminaller arası (sürekli değişik okuyorum . bazen 8 vdc, bazen 29.4 vdc , bazen daha farklı, normalinin 24 volt dc ölçülmesi gerektiğini biliyorum.)
10 ve 11 no lu terminaller off oldugu için orada voltaj yok (buda normal)

sabit frekanslarda 5-6-7-8-16-17 nolu terminaller hız referansı olarak ayarlanıyor bizde..
yukardaki terminallerin (klemenslerin) 9 ile olan ölçümlerinde 20 küsür volt dc okuyorum .

onlarca sürücünün bağırsaklarına kadar (ıgbt) kurcalamış biri olarak , bu sürücü çalışıyor normallerinde sorun yok gibi görünüyor.

terminalden çalışmaması benim tek sorunum ,

kendi gözlemlerime göre;

24 vdc gerilimi nereden geliyorsa orası sorunlu diye düşünüyorum.

bu konuda tecrübeli arkadaşlarımdan abilerimden görüşler bekliyorum

saygılarımla...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Dostum şimdi hatırlamıyorum klemens nosunu.klemenste 24vdc+ ve - uçlarını boşta kontrol et nasıl davranıyor.Sonra bir yük bağla röle ve benzeri gibi +ve - arasına gerilim tekrar çek et.Eğer bir oynama yok ise sorun gerilimde değildir.Gerilim 24 değişiyor ise cihazın tamir görmesi gerekecek.power supply kısmında sorun vardır.
 
Tesekkur ederim . 9 ve 28 uclarindan bahsediyorsun anladim. Hic yuk baglamamistim simdiye kadar test amacli. Denemekte fayda var.. sonucu yazarim
 
Once P10= 30 P970=1 yap ve fabrika ayarlarina geri don. Sonra motoru tanit. 9 ve 5. Klemens arasini koprule. Sadece bir adet giriste sabit frekans denemesi yapmak icin :p700=2 P1000=3 P701=16 P1001=herhangi bir frekans degeri mesela 10 Hz dene calisacaktir. Sonra diger girisler icin de uygulayabilirsin.
 
Tesekkurler yanitin icin panter kardes
Sorun cozuldu 1-0 karti bozulmus tesaduf buldum tecrube olsun herkese
Yardimlar icin tes.ederim
 
8-10 adet farklı ve çalışan ÇİP denedim
I-O kartı 10 larca denedim.
diye yazmışsınız daha önceden I-O denemişsiniz.şimdi nasıl bozuk
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,556
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst