Kurşunlu akülerin şarjı sırasında gözlenen değişik voltaj değerlerinin anlamı

Şu çakmaklıktan takılan pratik ölçüm cihazıyla ilgili bazı sorularım olacaktır,çakmaklığa takılınca akü voltajını 12.40-12.60 (Şarjlı) arasında ve alternatörü de 13.4-14.75 (Normal) seviyesinde tam olarak gördünüz mü,bu olay olmadan az öncesinde?

12.30 volt dc akü ölçüm değeri Mutlu aküleri el kitabında az şarjlı kabul edilip şarja bağlanılması gereken kritik bir değer olarak belirtiliyor sn.by lent.Kolay gelsin.Saygılarımla.
Üzgünüm, cevabım olumsuz Sn. @binbaşı. Olay öncesi cihaz ters çevrili durur vaziyette, vardiye arkadaşımı alıp işe beraber gidiyoruz, buna ne gerek var şeklinde sitemkar konuşmalardan dolayı.

Araç çalışırken akü (sağ taraf) seviyesi yeşil seviye, alternatör zayıf yeşil, radyo açıkken değişiklik yok klimayı açınca kısa sürede önce yeşil sonra sarı sönüyor sanki sol taraf ışıksız veya problemli gibi. Bu testi 2 sefer tekrar ettim sonuç değişmedi. Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Peki alternatörünüzün rölanti devrindeyken veya 3000-4000 d/dk'da alternatörün + BATT ucundan çıkan kırmızı kabloya bir pensampermetre takıp o anda geçen şarj akımını ölçme durumunuz hiç olabildi mi,sn.by lent? (Dc ölçen bir pensampermetreniz elinizde o anda da varsa çok doğal olarak tabi) Alternatör gerekli ve normal olan bir şarjı hiç sağlayamıyor da olabilir,tüm bu anlatımlarınızdan çıkan bir sonuca göre.Kolay gelsin.
 
Böyle cihazlar çok istesem de maalesef yok. Kullanım kitapçığı mahyetindeki kağıdı da ekleyeceğim diye söz verdim hep unutuyorum kısmetse yarın son olur.
 
Merhaba,sn.by lent.Bu araç şarj sistemiyle ilgili kendi gözlemlerimden oluşan küçük bir detaydan daha bahsedeyim size.Şarj sisteminde hiçbir sıkıntı olmasa dahi aküden (Aküyle paralel şarjda çalışırken dolayısıyle alternatörden) aşırı akımlar çekildiğinde (Örneğin her iki motorlu,çok fazla akım çeken otomatik cam açma kısmı,cam kapanıp da düğmesine yine tam basılı olarak tutulursa) şarj akımlarının yeterince de üretilemediği rölanti devrindeyken şarj lambası hafifçe de yanıp sönebilir.Bu anda alternatörden çekilen ve aküyü şarj eden akımların dengesinde kısa süreli bir dengesizlik oluştuğundan,aslında şarj lambası da her iki tarafındaki akım/voltaj dengesi ile tam balans olunca tam olarak ya yanıp ya da sönebildiğinden bu geçici durum çok kısa süreli olarak oluşabilir,bu çok normaldir.(Akü+alternatör birlikte çalışırken sistemi çok zorlayan,çok fazla amper çeken bazı dc yükler içindir.)

Bunun dışında nominal bir dc akımını,bu sistemi çok fazla zorlamadan çeken,örneğin sizin bahsettiğiniz teyp,klima ünitesinin fan motoru örneğinde de olduğu gibi,şarj lambası bir yanıp/sönme şeklinde değil sürekli olarak da yanıp kalıyorsa,mutlaka alternatördeki elemanlardan birinde ciddi bir bozukluk da var demektir,bu durum bunun bir göstergesidir.Eğer şarj lambası bir detay olarak sürekli çok kuvvetli yanar şekliyle,teyp,klima çalışırken kalıyorsa.Bu çok ince ayrım alternatörde kesin arıza oluştuğunun habercisi niteliğindedir.Bu şekliyle mutlaka bir gözlem yapmanızda büyük yarar vardır,sn.by lent.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Üstadlar o zaman direk soruyorum hazır mısınız :) kapalı tip akü var 6 adet, orbus 22A. bunları güneş enerjisi ile şarj ediyorum. max. şarj voltajı 14.8v, sonra float 13.6v. şarj akımı 45 amper, akü boş iken şarj kontrol cihazı hali ile Allah ne verdiyse şarj etmeye kalkıyor ve aküye bağlı 12v invertör yüksek voltaj arızasına geçiyor. yine forumdan bir arkadaş şarj esnasında akünün voltajı artıyor demişti. hiçbir bilgim yok bu şarj konusunda. şimdi şarj voltajı 14.8i geçmiyor bu durumda arkadaş haklı galiba akü kendi kendine voltajı yükseltiyor. bunu engellemek için akünün kapasitesini yükselt yazmıştı, yükseltirsem sorun çözülür mü ?
teşekkürler.
 
Bence şarj kontrol cihazının voltaj sınırlamasında sorun var. Aküler boşken şarja daha yüksek akım ile başlarlar, şarjlandıkça çekilen akım azalır. Akımın yüksek olması invertörü arıza ve devre kesme durumuna getirmez. Voltajın yüksek olması veya üzerinden fazla akım çekmek getirebilir. İnvertörü aküye bağladığınızda üzerinde yük olmadan bir deneyin.
 
Bence şarj kontrol cihazının voltaj sınırlamasında sorun var. Aküler boşken şarja daha yüksek akım ile başlarlar, şarjlandıkça çekilen akım azalır. Akımın yüksek olması invertörü arıza ve devre kesme durumuna getirmez. Voltajın yüksek olması veya üzerinden fazla akım çekmek getirebilir. İnvertörü aküye bağladığınızda üzerinde yük olmadan bir deneyin.

tam olarak bende aynı fikirdeyim, akımın invertörü arızaya düşürmemesi lazım, ama invertör yükte de boşta da yüksek akım anında arızaya geçiyor. şarj kontrol cihazı 14,8'de duruyor epever marka vs6024 modeli gayet güzel cihaz, onda sorun yok, işte sorun yüksek akımda arıza durumu.

hatta şöyle birşey gözledim. akü 13,3v de iken 15 amper akım ile şarj ediyordu. invertör çalışıyor. güneş paneli sigortasını indirdim. tekrar kaldırınca 1sn kadar akım birden 38i gördü tekrar 15e indi, o 38ampere vurunca invertör bi uyarı sesi çıkardı akım düşünce kesti. büyük ihtimal toplamda 120-130A akü grubuna 40-50 amper basınca aküdeki voltaj kendi kendine yükseliyor ve buna şarj kontrol cihazı müdahale edemiyor. yani aküyü %20 ile şarj edin dedikleri bu gibi tepkimelerden sebep. ben aküleri 200A çıkarsam 6 güneş paneli var toplamda 5 saat boyunca 50 amper basacaklar. şimdi sırf bunu test edicem diye de akülere o kadar para vermek istemiyorum. bilsem ki akü kapasitesini arttırınca 50amper bassa bile invertör arızaya geçmez direk alıcam yani. ama önce bi araştırmak istedim.
 
Merhaba. Aküleriniz solar sisteme uygun jel aküler şeklinde değilse veya araç aküleriyse, en başta çok uzun ömürlü ve randımanlı çalışamazlar. Altısını da bu 12 volt solar elektrik sistemde paralel olarak kullanıyorsanız, akülerden bir veya birkaçındaki iç sıkıntıllarda reg.'ün daha yüksek voltajlarla (14.8 ve üzeri gibi) bu şarjı tamamlamasına ve o voltajlarda ayni voltajın panellerden akım üretilip gelirken sabit kalmasına neden olabilir, şarj regülatörünün ayarlanan akü şarj voltaj değerlerindeki sapma ayni sıkıntılara neden olabilir.

Solar sistemlerde akü kapasitesini artırmak için aküleri paralelleme yerine daha büyük kapasiteli tek aküyle veya eldeki 4 adet büyük kapasiteli jel akü için örneğin 48 volt solar elektrik sistemini bu sistemde uygulayarak bu sıkıntıların oluşması önlenebilir. Paralel bağlanan akülerin çok uzun sürelerde herhangi birinin içinde iç sıkıntılar oluştuğunda reg. voltajının yükselmesine sebep olabilirler, yani hem voltaj reg. ile direk ilgili olabilir veya paralel bağlamayla çok uzun vadelerde bu sıkıntılar görülebilir.

Forumda yakın zamanlarda 12 volt solar DC elektrik sisteminde 2 adet paralel akü kullanan bir kullanıcımızın 2 aküsünden birinde bir sıkıntı olduğu araç üzerinde marş motoru çalıştırma testinde ortaya çıkmıştı. Ayni şekilde şarj voltajı 15 voltlara çok yakın reg. ile solar sisteminde yükseliyordu, onun 2 adet paralel bağlı olan 12 volt solar sistemli aküsünde. İkinci aküsünü yenilediğinde şarj voltajı sıkıntısı tam olarak sonlanmıştı örneğin. 6 adet aküyü tam şarjdan sonra kapasite testi ile kontrol etmeyi veya 24 saat bekletildikten sonra akü kutup başı voltajlarını ayrı ayrı ölçerek aralarından çok farklı olanları mutlaka bulup diğer akülerden ayırmaya çalışın.

Bir de kurşunlu jel akülerin initial şarjı (akü etiketlerinde bu max. sınır değeri belirtilir) ancak bu ilk şarjı % 20 kadar olabilir, ondan sonra devam eden tüm şarjlar solar sistemlerde ve diğer tüm sistemlerde akü amper-saat kapasitesinin 1/10'u kadar olmalı, yani 100 amper-h akü için 10 amper akü şarj akımı max. değerinde olmalıdır. Aksi halde uzun vadede akü ömrünün kısalması ve akü iç elektrolitinin, akü kutusunun fazla ısınması problemleri görülebilir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu ifadeyi anlayamadım üstadım .

Panel > reg. > akü arasındaki DC elektrik ilişkisinde, regülatör ile aküler arasında, akülerde bu şarjda gereğinden çok fazla yükselen voltajları (14.8 voltu) ya reg. kaynaklı veya aküler arasındaki iç arıza farklarıyla iliştirip öyle belirtmek istemiştim, sn. Under Ground. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,040
Kullanıcılar
449,809
Son üye
yucelsenolgm

Yeni konular

Geri
Üst