Keb invertör (E-PUCH) arızası

genelde bu arıza verdiğnde soğutma fanı dönüyor mu kontrol edin dönüyorsa çalışırken ara ara kontrol edin bazen durup soğutma yapmıyor olabilir yalnız güç devresinde de olabilir bazende soğutma fanından da yapıyor haberiniz olsun
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
bi gecede enerjiyi kapama acık kalsın eger yapmazsa sabahsı kesin tamir edilemsi lazım
 
arkadaşlar ben de bu işleri yapıyorum
:p, daha doğrusu yapmaya çalışıyorum :D ..
bugüne kadar gördüklerim arasında, KEB cihazları en zor cihazlardan :mad:.

Bilmelisiniz ki, bu cihazlarda mikroişlemci:cool: ve inverter modülün takılı olduğu güç kartı (power unit) arasında, alıştığımızdan çok daha derin :eek: bir iletişim var; mikroişlemci alttaki güç kartı üzerindeki küçük hibritten kimlik numarası benzeri bir bilgi okuyor ve değerlendiriyor...bu arızayı gidermek için :p sy.3 parametresi tekrar onaylanmalı..nasıl mı?:confused: .birazdan onu da aşağıda okuyacaksınız...

bu bilgiyi bir arkadaş vermişti;), evet...bu hibrit; mikroişlemci kartının takıldığı soketin hemen yanında;); 1cmX1cm büyüklüğünde. üzerinde bazı yazılar var...

işte ispatı... boş zamanı olanlar için, isterseniz şunu deneyin; küçük hibriti söküp,enerji verin, "E.Puci" arızası gelir: Güç kartı tanımlanamadı :D.

aslında bu arızanın bir çok sebebi olabilir,neyse bunu sonra tartışırız, şimdi işi çözelim:); elinizdeki küçük kullanım kılavuzlarında olmayan bazı bilgilere ihtiyacınız var... sy.3 olarak bahsi geçen parametreyi değiştirmek... ama o ne!!! sy.3 yok..sadece cp'ler var... şu linkten indireceğiniz uygulama evrakı ile sy ve diğer parametrelere ulaşmanın yolunu bulabilirsiniz. :
Ruslar ;)

http://www.dv-mir.ru/katalog/M_F5_M_2_7_eng.pdf

o kadar vaktim yok, kısa yol göster, derseniz...alın : cp.0 içerisine 440 girin..kapanıp açılır.. bu 440 şifresi size tüm parametreleri açacak... umarım operatör paneli kullanamayı biliyorsunuz, tuşları,gerekli şekilde kullanarak sy.3'e gidebilirsiniz. parametreye girin, benim cihazlarda 22 diye bir bilgi vardı. ve yeni bilgigirmiş gibi enter'e basın."pass" gelene kadar bekleyin. eğer başka bir arıza yoksa cihazı kapatıp,açarsınız.. muhtemelen iş tamam...

selam ve dua ile...

bu arada parametreleri tekrar kapatmakta yarar var... parametrelerdeki ud.1e girin ve oraya 200 yazın,enter..kapanıp açılır. tekrar cp parametrelerine geri gelir....
Arkadaşım aynen katılıyorum.
Söylediğin işlemleri bende gerçekleştirdim ve E.Puch hatası giderildi.
Reset yapmadan,
Boşuna kartta arıza aramayın.
Eğer resete rağmen arıza devam ediyorsa kolay gelsin :)
Saygılarımla.
 
Arkadaşım aynen katılıyorum.
Söylediğin işlemleri bende gerçekleştirdim ve E.Puch hatası giderildi.
Reset yapmadan,
Boşuna kartta arıza aramayın.
Eğer resete rağmen arıza devam ediyorsa kolay gelsin :)
Saygılarımla.
bende bu arkadaşın katıldığı arkadaşa katılıyorum. :) uzun süredir sorun yaşadığımız keb inverterlarimizi bu reset yontemi sayesinde ayaga kaldirdik. Bilgiler için teşekkürler emeginize sağlık.
 
Elimde keb marka combivert invertör var. Her sabah E-PUCH diye bir arıza veriyor "power unit changed" arızası veriyor Türkçesi güç unitesindeki değişiklik sanırım Resetleyin diye kataloğunda yazıyor ancak reset almıyor enerjiyi kesiyoruz geri veriyoruz yinede aynı hata veriyor. 1 saat sonra enerji kesip verdiğimiz de invertör düzeliyor. Buna bağlı bir frenleme dirinci var bundan olabilirmi?[
BUNUN GİBİ ARIZALARDA BİLGİSAYAR İLE İNVERTÖRE BAĞLANIP SY3 PARAMETRESİNİ TEKRAR OKEYLEDİKTEN SONRA ARIZA DÜZELİYOR
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
keb invertörlerde reset atmak sorun değil

cp.o rı 440 yap enter bas artık parametrelerde değişiklik yapa bilirsin
E-PUCH arızasının çeşitli çözüm yoları var
öncelikle elinizde aynı sürücüden var ise sürücü klowatları tutmak zorunda yan kontrol kartını deneyin yeni taktiğiniz kontrol kartında sorun gitti ise arızayı kontrol kartında arayacağiz bunun şçşn yapmanız gereken tek şey 24c32 içersine yazılmış olan motor kw kısmının çökmüş olmasından kaynaklanır epromu sağlam kontrol kartından kopyalama ile düzeltip takın sorun kesin olarak çözülür eğer arıza alt kartta ise ilk önceliğiniz ekran soketinde olsu ekrar soketi sürekli bozulan bir parcadır değiştirin söker iken alt hatları koparmamaya çalışın alt kart ğzerinde bulunan kondansatörleri direk değiştirin kontrol bile etmeye gerek yok.yan kartın geçtiği yerdeki soketin yanında 3r6 ohm direnci kontrol edin genelde o direncte bozuluyor
bunları uygulayın e-puc arızası tarih olur bilgi paylaştıkça çoğalır !!!!!
 
Arkadaşlar selamlar, herkese kolay gelsin. Bizde de f5 serisi 200V. 4KW invertörlerim var elimde. Şöyle sorunum mevcut invertörler kapatıldı ve bidaha açılmadılar ölüm uykusuna yattılar :) Bazılarında( 380v ta çalışanlar)47mf/100v kondansatör değiştirdim düzeldi ama 200v da çalışan f5lerde öyle kondansatör yok ve bütün kondansatörleri kontrol ettim sağlam duruyor. Sizce ne yapmak gerek? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Arkadaşlar selamlar, herkese kolay gelsin. Bizde de f5 serisi 200V. 4KW invertörlerim var elimde. Şöyle sorunum mevcut invertörler kapatıldı ve bidaha açılmadılar ölüm uykusuna yattılar :) Bazılarında( 380v ta çalışanlar)47mf/100v kondansatör değiştirdim düzeldi ama 200v da çalışan f5lerde öyle kondansatör yok ve bütün kondansatörleri kontrol ettim sağlam duruyor. Sizce ne yapmak gerek? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Bütün sürücülerin aynı anda arızaya geçmesi elektriksel besleme sistemi tarafından meydana gelebilecek bir anormallik sonucu olabileceğini düşündürüyor , bence yetkili teknik servisi ile irtibata geçip bilgi almayı deneyin.
 
Öncelikle cevap için teşekkürler. Anlatırken yanlış ifade etmişim hepsi aynı anda olmadı 1-2 yıl içinde olan problem. Oraya başka invertör koydum sistemde problem yok. İnvertör problemi o kesin.
 
Öncelikle cevap için teşekkürler. Anlatırken yanlış ifade etmişim hepsi aynı anda olmadı 1-2 yıl içinde olan problem. Oraya başka invertör koydum sistemde problem yok. İnvertör problemi o kesin.
Peki inverter ile sürülen motor nasıl bir yükü tahrik ediyor merak ettim.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,849
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst