Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ben hala neyi tartıştığınızı anlamadım.siz bir üreteç kaynağından bahsediyorsunuz. bu reaktifi ihtiyaca göre ayarlayabilirsiniz demektir.kompanzasyon sistemleri ise kullanıcının reaktik gücü sabit değerde kullanmasını sağlar. basit hesaplarla voltaj ve akım sabit iken
tedaşın firma sayacına yazdırmak istediği güçle alakalı olarak cos q 0.80 belirlemişlerdir.herkes cosq 1 çalışırsa ne olacağını düşünebiliyormusunuz.neyse asıl konu jeneratör çalıştığında tedaşa bağımlı değilsiniz ister 1 ister0.8 çalışırsınız. keza amaç tasarruftur jenaratör çalıştığında.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Arkadaşlar eğer jeneratörünüz sürekli yükte ise biraz manuel olarak kondansatör devreye sokarsanız jeneratörünüzden daha çok verim alırsınız jeneratörünüzün gücü biraz artar. Ben 500KW jeneratör için çalışma anında 600A. iken 120kvar lık bi kondansatör devreye sokuyorum ve 500A. civarı bi akıma düşüyor. Burada yükün pek değişken olmamasına dikkat edin. Yükünüz çok değişkense sakın yapmayın. Neyse yani bu yapılan işlem mazottan tasarruf demek.İşletmeye kazanç demek ama yaparken dikkatli yapın kaş yapayım derken göz çıkarmayın. Selamlar.
 
Arkadaşlar eğer jeneratörünüz sürekli yükte ise biraz manuel olarak kondansatör devreye sokarsanız jeneratörünüzden daha çok verim alırsınız jeneratörünüzün gücü biraz artar. Ben 500KW jeneratör için çalışma anında 600A. iken 120kvar lık bi kondansatör devreye sokuyorum ve 500A. civarı bi akıma düşüyor. Burada yükün pek değişken olmamasına dikkat edin. Yükünüz çok değişkense sakın yapmayın. Neyse yani bu yapılan işlem mazottan tasarruf demek.İşletmeye kazanç demek ama yaparken dikkatli yapın kaş yapayım derken göz çıkarmayın. Selamlar.

Endüktif reaktif gücü azalttığınız için endüktif akım azalmakta dolayısıyla görünür akım değeri azalmakta. Çekilen aktif akım değeri değişmez yakıttan tasarruf söz konusu olamaz.
Aktif güç talebi jeneratörün giriş enerjisi arttırılarak sağlanır.
Endüktif reaktif güç talebi jeneratörün ikaz akımı arttırılarak sağlanır.
 
2 cümle ile özetlediğim olayın vektörel gösterimlerle izahı ekteki dosyada.
 

Ekli dosyalar

  • SENKRON MAKINADA AKTIF VE REAKTIF GUC AYARI.rar
    662.9 KB · Görüntüleme: 207
Analizör arkadaşın anlattıklarına katılıyorum. vermiş olduğu ek dosyada, sengron motor ve altarnatörle ilgili ne var, ne yok her şey anlatılıyor. bilinmesi gerekir.saygılar.
 
jeneratöre kompanzasyon gerekmez diyenler reaktif kapasitif sayaç olmazsa kompanzasyonda gereksizdir diyenlerdir sanıyorum. jeneratöre neden kompanzasyon gerekmez sorusuna mantıklı verilmiş hiçbir cevap yok ve olamaz da,

Jeneratörde eğer endüktif yük varsa ki vardır orada istensede tam kapasitede kullanılamayan bir jeneratör vardır, ve evet o jeneratör kompanze edilmiş başka bir sisteme göre daha fazla yakıt tüketir. Arkadaşlar lütfen jeneratörün çıkışına elektrik sayacı veya ölçü sistemi konsaydı (genelde var) ve buna göre reaktif ceza alınsaydı (bu yok) işlem mantıklı mı olacaktı.
Kim ne derse desin bir yerde endüktif yük varsa ve jeneratörden besleniyorsa kompanzasyona kesinlikle ihtiyaç vardır.

Jeneratörde kompanzasyona ihtiyaç yoktur diyenlere benim tek 1 sorum var. araştırıp buna cevap versinler,,,,
BÜYÜK GEMİLERDE KOMPANZASYON VARMIDIR? YOK MUDUR?

BU SORUNUN CEVABI BU KONUNUN CEVABIDIR.
 
jeneratöre kompanzasyon gerekmez diyenler reaktif kapasitif sayaç olmazsa kompanzasyonda gereksizdir diyenlerdir sanıyorum. jeneratöre neden kompanzasyon gerekmez sorusuna mantıklı verilmiş hiçbir cevap yok ve olamaz da,

Jeneratörde eğer endüktif yük varsa ki vardır orada istensede tam kapasitede kullanılamayan bir jeneratör vardır, ve evet o jeneratör kompanze edilmiş başka bir sisteme göre daha fazla yakıt tüketir. Arkadaşlar lütfen jeneratörün çıkışına elektrik sayacı veya ölçü sistemi konsaydı (genelde var) ve buna göre reaktif ceza alınsaydı (bu yok) işlem mantıklı mı olacaktı.
Kim ne derse desin bir yerde endüktif yük varsa ve jeneratörden besleniyorsa kompanzasyona kesinlikle ihtiyaç vardır.

Jeneratörde kompanzasyona ihtiyaç yoktur diyenlere benim tek 1 sorum var. araştırıp buna cevap versinler,,,,
BÜYÜK GEMİLERDE KOMPANZASYON VARMIDIR? YOK MUDUR?

BU SORUNUN CEVABI BU KONUNUN CEVABIDIR.

Jeneratör çalışmada kompanzasyona kesinlikle gerek yoktur. Hiç bir avantajı olmadığı gibi birçok mahsurlarıda görülmüştür. Uçak ve/veya gemi beni ilgilendirmez hiç mi hiç bağlamaz çünkü ben ne havadayım ne de denizde, karadayım.
Jeneratörlerde endüktif yük ihtiyacı uyartım akımı arttırılarak sağlanır yukarıdaki açıklamalarım verdiğim dosyada bu ayrıntılarıyla açıklanmakta göremediyseniz önemli bölgeleri kırmızı ile yazıp tekrar upload edebilirim. Herhangi bir tasarruf söz konusu değildir,olamaz. (uyartım akımı çalışmada jeneratörün kendisinden alır ve küçük değerdir). Aktif güç talebi jeneratör giriş enerjisi arttırılarak sağlanır (yani yakıt debisi).
jeneratör çalışmada kompanzasyon yapın sisteme analizör bağlayın. Ben şu kadar yakıt tasarrufu yapıyorum buda ispatı deyin 1 yıl boyunca tüm yakıt masrafınızı ben karşılayacağım :D
Aksa yetkili servis sahibi arkadaşım bunu kendiside defalarca denemiştir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,146
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst